|
GOETHE-INSTITUT: MONTAGS FILM KLUB „ABOUT A GIRL“, REŻ. MARK MONHEIM, 08.04.19, Warszawa.
Charleen (Jasna Fritzi Bauer) przechodzi okres dojrzewania i fascynuje się wszystkim, co ma związek ze śmiercią. Odbywa praktykę w zakładzie pogrzebowym, zbiera fotografie martwych zwierząt i zsłucha muzyki nieżyjących gwiazd rocka (tytuł filmu nawiązuje do utworu Nirvany). Kiedy szczęśliwym zrządzeniem losu udaje jej się przeżyć próbę samobójczą, jej otoczenie zaczyna się nią martwić i stara się jej pomóc. Wysyłają Charleen do terapeuty, gdzie spotyka kolegę ze szkoły Linusa. Zapowiada się historia miłosna, ale nieczekiwane dramatyczne wydarzenia wystawiają szczęście Charleen na próbę. Jej podejście do życia zmienia się, kiedy umiera bliska jej osoba. Tragikomedia z nieco mrocznym humorem, specyficznymi bohaterami i cudowną Heike Makatsch w roli matki Charleen.
Dr. Johann Wendel
ELI & ET TOI: Des idées pour des chansons! Nowe scenariusze Młodzież i dorośli (B1/B2).
Zapraszamy także romanistów do zapoznania się nowymi scenariuszami zajęć z języka francuskiego na dwu poziomach trudności językowej. Proponowane materiały zorientowane są na wykorzystanie piosenek w nauce języka francuskiego.
GOETHE-INSTITUT: WIECZÓR POEZJI 20 WIERSZY O MIŁOŚCI. POEZJA EUROPEJSKA, 08.04.19 Warszawa.
Wiersze w wersji oryginalnej czytają goście poszczególnych instytutów kultury i ambasad
oraz poeci Glen Calleja (Malta), Jiří Červenka (Czechy), Biagio Guerrera (Włochy), Jerzy Jarniewicz (Polska)
EDUNEWS.PL: O MITACH W EDUKACJI (artykuł).
Wydawać by się mogło, że w obszarze edukacji nie powinny funkcjonować mity i uproszczenia – wszak są to procesy, które powinny prowadzić do rozwoju osobistego, pogłębienia wiedzy i umiejętności. Nic bardziej mylnego. W sferze edukacji funkcjonuje wiele mitów i uproszczeń, które bardzo często powodują, że uczenie się staje się nieskuteczne lub wręcz przeciwskuteczne. Warto sięgać po literaturę naukową i prace badawcze, aby upewnić się, czy wybrane metody i formy edukacji rzeczywiście przyniosą zamierzony skutek
GOETHE-INSTITUT: WARSZTATY KREATYWNEGO PISANIA. WARSZTATY LOESJE, 07.04.19, Warszawa.
LOESJE (holenderskie imię żeńskie) to grupa osób działających na całym świecie na rzecz kreatywnego pisania i promowania aktywności społecznej. Podczas warsztatów LOESJE w trakcie procesu twórczego powstają krótkie teksty inspirowane konkretnym tematem. Nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie w pisaniu. Najważniejsze jest interakcja rodząca się pomiędzy uczestnikami warsztatów, zabawa z językiem i słownymi skojarzeniami. Z końcem sesji najbardziej inspirujące i zarazem intrygujące teksty zostaną wybrane do ostatecznego opracowania. Następnie teksty zostaną opublikowane w formie biało-czarnych plakatów sygnowanych przez LOESJE.
MM Publications: Nowa Podstawa Programowa – Po co nam autonomia ucznia? webinarium, 11.04.19
Zapraszam Państwa na cykl bezpłatnych webinariów, w których odczarowuję trudności Nowej Podstawy Programowej dla szkół ponadpodstawowych, zachęcam do wypróbowania nowych technik i materiałów i dzielę się swoim doświadczeniem z pracy z dziećmi i młodzieżą.
British Council: Nowe technologie, a przygotowania do egzaminów, 11.04.19, bezpłatne webinarium.
Cykl bezpłatnych szkoleń dla przyszłych i obecnych nauczycieli języka angielskiego. Webinaria będą się odbywać dwa razy w miesiącu, w czwartki o godzinie 21.00.
GOETHE-INSTITUT: PREZENTACJA MUZEUM PRZYSZŁOŚCI W NORYMBERDZE, 05.04.19, Warszawa.
Pytania dotyczące jutra zajmowały ludzkość od zawsze. Przyszłość wróżono kiedyś z kryształowej kuli, układu linii na dłoni czy lotu ptaka, dziś zastąpiły je prognozy wyborcze, giełdowe albo prognozy pogody. Wiele idei i wizji dotyczących techniki i społeczeństwa jutra można też znaleźć w literaturze i filmach scence-fiction. Nieodłącznie towarzyszą im pragnienia i marzenia, ale także sceptycyzm i obawy. Nasze wyobrażenia na temat przyszłości są wyznaczane w tym samym stopniu przez utopie jak i dystopie.
|