|
PASE: Szkolenie, Kapelusze Lektora VIII. Katowice, 24 stycznia 2015
Ocenianie pracy i osiągnięć uczniów w każdym wieku należy do najdrażliwszych problemów szkolnych. Wystawiając ocenę za pracę ucznia ocieramy się bowiem w różnym stopniu o sferę emocji, motywacji, intelektu… Czym jest a czym nie powinna być ocena postępów?
2nd International IATEFL Poland ESP SIG Conference -15th/16th January 2015 -OSTATNIE DNI REJESTRACJI
Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Angielskiego IATEFL Poland od ponad 20 lat zrzesza anglistów ze wszystkich poziomów polskiego systemu edukacji dbając o podnoszenie ich kwalifikacji i wszechstronny rozwój zawodowy organizując szkolenia na terenie kraju i współpracując z organizacjami partnerskimi za granicą, publikując biuletyny i inne materiały szkoleniowe. Przedstawiciele regionalni i koordynatorzy grup szczególnych zainteresowań IATEFL Poland to prężnie działający zespół ludzi pragnących dzielić się swoją wiedzą i pasją.
NaukaBezGranic: Warsztat Teenage English, 20.01.2015, Łódź.
„yu alrite ah Kid, yu got owt”. What’s he saying?! You don’t know and you won’t unless you delve into the world of the teenager and the specific language they use on the streets and cities of the English speaking world. But which streets? Which cities? Irish slang is not the same as New York, Liverpool street talk is different to Sydney, Australia. There are hundreds…..
ORE oraz Goethe Institut: Film krótkometrażowy na lekcji języka niemieckiego, 20.01.15, Sosnowiec.
Cóż to perspektywa żabia? A amerykański plan filmowy? Jak długi może być film krótkometrażowy? I jak można wykorzystać spoty reklamowe na lekcji języka niemieckiego? Jeśli chce Pani/Pan poznać odpowiedzi na powyższe i wiele innych pytań, zapraszamy na nasze seminarium. Porozmawiamy na temat możliwości zastosowania filmów na lekcji, poznamy język filmu, wspólnie obejrzymy i zdydaktyzujemy wybrane filmy krótkometrażowe oraz wypracujemy własne, krótkie sekwencje dydaktyczne do wybranych filmów.
EDUNEWS.PL: NAUKA NA UNIWERSYTECIE - PROCES CZY PRODUKT?
Pod koniec sierpnia miałem przyjemność uczestniczyć w konferencji, organizowanej przez Centrum Nauki Kopernik pt. "Pokazać- przekazać". Pojechałem na zaproszenie jako moderator dyskusji panelowej. Ale skorzystałem z wykładów, warsztatów i innych pokazów. Przy okazji nieco zwiedziłem wystawy edukacyjne Centrum Nauk. Sporo się nauczyłem i zainspirowałem
ORE i Goethe Institut: Film krótkometrażowy na lekcji języka niemieckiego. Wrocław, 17.01.2015
W czasie warsztatów nauczą się Państwo, jak pracować z filmami krótkometrażowymi oraz reklamami na lekcji języka niemieckiego i które ćwiczenia i materiały można przy tym temacie wykorzystać. Poznają Państwo ciekawe propozycje filmików (aktualny materiał filmowy), wskazówki do przykładowych dydaktyzacji oraz gry i zabawy do tematu filmowego, które będzie można praktycznie zastosować na lekcji.
Współczesna metodyka nauczania języka angielskiego dzieci w wieku 3-6 lat, 16.01.15, Białystok.
Metoda Natural First Steps, to w uproszczeniu:
dokładnie opisane czynności nauczyciela i ucznia,
system powtórzeń obejmujący zarówno jednostkę lekcyjną jak i plan pracy rocznej, piosenki utrwalające, specjalna konstrukcja lekcji, dostosowana do potrzeb współczesnych dzieci, materiały dla nauczyciela i ucznia, prosty i niezajmujący specjalnego czasu udział rodziców, a wszystko powyższe zmierzające do następujących celów: aby mali uczniowie angażując wolę, emocje i rozum przeżywali kształcenie jako ich własny proces, sprawiający Im samym satysfakcję oraz aby nabyli umiejętność posługiwania się językiem w praktyce i rozbudzili w sobie zainteresowania poznawcze ułatwiające rozwijanie zdolności w kolejnych etapach edukacji.
EDUNEWS.PL: NOWE TECHNOLOGIE W SZKOLE - MODYFIKACJA I REDEFINICJA NAUCZANIA
Szkoła jako instytucja funkcjonuje dziś w świecie nowych możliwości, w którym przy odpowiedniej motywacji i nakładach możliwa jest realizacja nauczania w formie zupełnie odmiennej niż jeszcze 10, 20 lat temu. Z modelu „przelewowego“ możemy stosunkowo łatwo przejść do modelu projektowego czy eksperymentowego nauczania, albo lepiej ujmując: uczenia się. Bo uczyć się wiele w tym modelu będzie także nauczyciel
|