Macmillan: Konferencja metodyczna dla nauczycieli szkół podstawowych i ponad...,08.02.14, Ostrołęka.
In this session we are going to investigate effective techniques of storytelling, using role plays, arts and crafts and various
games in a big group of learners with different levels of maturity. We will look at the teacher as a manager and a guide helping
children cope with the tasks. We will see English education in the lower primary sector as an exciting walk through a jungle with
young explorers eager to absorb knowledge and have lots of fun on the way.
PEARSON: Konferencja dla nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych w Warszawie, 08.02.14.
Which Matura tasks do your students struggle with the most? How can we help them to improve in the areas they find most challenging, and at the same time encourage them feel positive about the process of preparing for Matura? Working with the most recent details of nationwide performance in the exam, this highly practical session will attempt to deal with these important questions. During the workshop, we will remind ourselves of some of the aspects of the new Matura format and task types, and how to make sure the students are successful on the big day.
EDUNEWS.PL: PROJEKT BOHATERSKIEJ WYOBRAŹNI
Nadchodzi „czas codziennych bohaterów“ – uważa prof. Zimbardo, który promuje właśnie w Polsce swój nowy projekt edukacyjno-społeczny. Chce uczyć młodych ludzi, w jaki sposób być mądrymi i skutecznymi bohaterami dnia codziennego. Zachęca też młodych ludzi na wyrażenie otwarcie swojego sprzeciwu na wszelkie przejawy zła w życiu
PEARSON: Konferencja dla nauczycieli szkół podstawowych w Bydgoszczy, 06.02.14.
Już w 2015 roku nasi uczniowie po raz pierwszy przystąpią do części sprawdzającej znajomość języka obcego na sprawdzianie szóstoklasisty. W związku z tym chcielibyśmy przedstawić Państwu najnowszą publikację z serii bestsellerowych repetytoriów Longmana wraz z cennymi wskazówkami jak najefektywniej przygotowywać uczniów do sprawdzianu.
PEARSON:Konferencja dla nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych w Kielcach, 06.02.14
Which Matura tasks do your students struggle with the most? How can we help them to improve in the areas they find most challenging, and at the same time encourage them feel positive about the process of preparing for Matura? Working with the most recent details of nationwide performance in the exam, this highly practical session will attempt to deal with these important questions. During the workshop, we will remind ourselves of some of the aspects of the new Matura format and task types, and how to make sure the students are successful on the big day.
Interpersonal - Kursy online: Financial Translation Course, dostępne od 01.02.14. do 31.05.14.
Program kursu FTC:
1. Księgowość / rachunkowość - wprowadzenie
2. Dokumenty i księgi
3. Rozliczenia
4. Sprawozdanie finansowe 1 (bilans, rachunek zysków i strat)
5. Sprawozdanie finansowe 2 (rachunek przepływów pieniężnych, zestawienie zmian w kapitale własnym)
6. Podatki
7. Zasady (polityka) rachunkowości
8. Inwestycje
Goethe-Institut: Czy księgarnię można wymyślić od nowa?
Lokalne księgarnie w dużych miastach przeżywają renesans zainteresowania, choć prognozowano ich zagładę w czasach rozkwitu handlu internetowego. Odwiedzamy dwa berlińskie startupy księgarniane.
Wyobraźcie sobie, że lubicie ryzyko, posiadacie talent do interesów i chcielibyście rozkręcić startup w Berlinie. Zdajecie sobie sprawę z faktu, iż coraz więcej ludzi dokonuje zakupów przez Internet i obserwujecie wielkie sukcesy biznesowe takich sprzedawców internetowych, jak choćby Amazon. A jednak nie opuszcza was marzenie, by otworzyć tradycyjny sklep. Jakimi produktami będziecie handlować?
Macmillan: Konferencja metodyczna dla nauczycieli szkół podstawowych i ponad...,08.02.14, Siedlce.
In this session I would like to focus on ways of teaching that are group-friendly and can engage our young learners in various
ways. Having fun, playing, moving around and making noise certainly are natural ways of learning for six- and seven-year-olds.
When they are well-managed, children can learn quite a lot through play, fun and movement. And not only the language, but also
how to work and behave in a group. We will look at practical ways of involving our students on many of those different levels.
Come along and find out how.
|