EDUNEWS.PL: PIĘĆ PUŁAPEK, W KTÓRE MOŻE WPAŚĆ ZDALNE NAUCZANIE
Jest wiele optymistycznych teorii na temat tego, że okres nauczania zdalnego zmieni szkołę. Zwraca się uwagę np. na wykorzystanie wysokiej jakości zasobów edukacyjnych online lub na zmianę w oczekiwaniach uczniów
GOETHE-INSTITUT: LITERA_TURA:DE
litera_tura:de dokumentuje tendencje na niemieckim rynku książki i przedstawia wybrane nowości wydawnicze.
EDUNEWS.PL: EWALUACJA WŁASNEJ PRACY - NARZĘDZIA TIK
Koniec roku szkolnego to czas podsumowań, wyciągania wniosków i konstruowania rekomendacji do dalszej pracy. Wakacje to też okres, w którym nauczyciele chcą ocenić swoją pracę, jej skuteczność i dokonać refleksji nad zmianą działań
Goethe-Institut: Życie po epidemii koronawirusa OCZY NIE MOGĄ JUŻ NIE WIDZIEĆ
Oto w czasie epidemii zdobyliśmy niezwykłe doświadczenie społeczne: przetestowaliśmy naszą zdolność do długotrwałej izolacji, do spędzania czasu w małych kręgach i do niesienia sobie nawzajem pomocy. Doświadczenie to ma szerszy sens. Nasze wycofanie się ze sklepów i ulic, ograniczenie pobytu w pracy to potężna siła sprawcza. Nasza nieobecność to sposób oddziaływania.
EDUNEWS.PL: LEKCJA SAMODZIELNOŚCI I ODPOWIEDZIALNOŚCI
Czas podsumowań, refleksji. Co nam się udało? Z czego jesteśmy dumni? Nad czym można by było popracować w nowym roku szkolnym? Tym ważniejszy jest to moment, że nauczanie w drugim półroczu wyglądało zupełnie inaczej, niż dotychczas. Czy dzięki temu nauczyliśmy się czegoś nowego?
Goethe-Institut: Miasta zrównoważonego rozwoju. Cyfrowe wioski, zielone miasta.
Najbardziej ekologiczne miasta w Niemczech stawiają na partycypację obywateli. Nawet stosunkowo niewielkimi środkami finansowymi można także wiele osiągnąć.
EDUNEWS.PL: NIE STRZELAĆ DO BIAŁO-CZERWONYCH PASKÓW
Na internetowej strzelnicy, w dziale „Szkoła”, stoi kilka łatwych i bardzo popularnych celów. Wśród nich, na przykład: oceny szkolne, czerwony pasek, nieodkryte pasje, prace domowe, nieżyciowy program, dyktatura testów. Ostrzał trwa praktycznie bez przerwy, może tylko w zależności od fazy roku szkolnego na niektórych odcinkach słychać istną kanonadę, na innych zaś tylko pojedyncze wystrzały. I tak oto pod koniec roku szkolnego ucichło (chwilowo) wokół prac domowych, za to szczególnie popularnymi celami są oceny oraz tzw. czerwone paski na świadectwie (w istocie biało-czerwone, więc bardzo patriotyczne, co wcale jednak nie łagodzi krytyki)
Goethe-Institut: Bartolomeo Sorge „POLITYKA BEZ WARTOŚCI TRACI SWOJĄ DUSZĘ”
Bartolomeo Sorge (* 1929) jest włoskim jezuitą i katolickim uczonym aktywnym od pontyfikatu Jana XXIII i Soboru Watykańskiego II. Wywiad przeprowadził Jörg Nies, który studiował filozofię i teologię, a w 2011 roku wstąpił do zakonu jezuitów. Obecnie należy do wspólnoty jezuickiej w Sztokholmie.
|