|
Nowe gry ELI już z polskimi instrukcjami i dodatkowymi komponentami!
Instrukcja w języku polskim to także ułatwienie dla osób nie znających języka obcego w stopniu umożliwiającym samodzielne zapoznanie się z oryginalną, obcojęzyczną wersją instrukcji.
La Rivista poleca: Italia Vicina - Poznaj Włochy od Kuchni, 14.05.15, Kraków.
Tym razem będę nie organizatorem, a gościem, jednak zapraszam Was mimo wszystko! :) Tu także opowiem o Lacjum; nie będzie jednak zajęć językowych, a czysta rozrywka - moja prezentacja, muzyka na żywo i bogate menu przygotowane przez jedną z najlepszych restauracji w Polsce.
Goethe-Institut: Martin Walser Spłoszony koń w ramach cyklu Lesen /le:zən/ znaczy czytać, 9.05.15
Agnieszka Drotkiewicz rozmawia z Jakubem Żulczykiem o książce Spłoszony koń Martina Walsera. Opublikowana w 1978 roku nowela stała się bestsellerem. Opowiada o spotkaniu dwóch mężczyzn, kolegów szkolnych. Prezentują oni różne postawy życiowe, różne próby radzenia sobie z kryzysem. W 2007 nowela została zekranizowana przez niemieckiego reżysera Rainera Kaufmanna.
La Rivista poleca: Lacjum w cyklu "W dwadzieścia regionów dookoła Włoch", 09.05.15, Warszawa.
Julia Wollner (redaktor naczelna magazynu o Włoszech "La Rivista") oraz Scuola Dante zapraszają na cykl niezwyczajnych lekcji języka włoskiego, z których każda poświęcona jest jednemu regionowi Italii.
Goethe-Institut: Filmy dokumentalne dla dzieci na 12. festiwalu DOCS AGAINST, 9.–17.5.15, Warszawa.
Filmy prezentowane w polskiej wersji językowej (lektor).
W programie filmy, które zostały wyróżnione nagrodą Prix Jeunesse International, nagrodą tej samej rangi co Oskar, przyznawanej produkcjom z całego świata dla młodych widzów.
Od 1964 r. niemiecka Fundacja Prix Jeunesse organizuje w Monachium konkurs, na którym co dwa lata nagradzane są najlepsze programy telewizyjne dla dzieci z całego świata. Nagrody, nazywane „Oscarami telewizji dziecięcej“, przyznawane są tym produkcjom telewizyjnym, które wyróżniają się oryginalnym pomysłem, interesującą treścią i stosowną formą oraz pomagają rozwijać u dzieci ważne kompetencje, jak tolerancja, umiejętność rozwiązywania problemów, poczucie własnej wartości, kreatywność, a także uczą interkulturowej percepcji.
EDUNEWS.PL: KODOWANIE JAKO UNIWERSALNA UMIEJĘTNOŚĆ
Formalnie zakończyła się druga edycja ogólnoświatowej akcji edukacyjnej pt. Godzina Kodowania (na całym świecie realizowana 8-14 grudnia); można w niej jednak uczestniczyć przez okrągły rok. Od ostatniej edycji w 2013 r. wzięło w niej udział blisko 76 milionów osób na całym świecie – głównie dzieci i młodzieży uczących się w szkołach. Czy powinni oni razem z nauczycielami zwrócić większą uwagę na kompetencje informatyczne, a w szczególności programowanie?
Goethe-Institut: Wim Wenders Filmy o sztuce w 70. rocznicę urodzin reżysera,8.-17.5.2015, Warszawa.
Hasłem 12. edycji festiwalu jest po prostu „Oderwij się!“. Oderwij się od tego wszystkiego, do czego się przyzwyczaiłaś lub przyzwyczaiłeś.
MNODN: KONFERENCJA- SPRÓBUJ INACZEJ! Jak wykorzystywać innowacyjne metody pracy...16.05.15, Kraków
Konferencja jest adresowana do nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych oraz gimnazjalnych.
|