|
Goethe-Institut: 30 LAT PO UPADKU MURU BERLIŃSKIEGO (artykuł).
9 listopada 1989 r. wraz z upadkiem muru zakończyła się trwająca cztery dekady era podzielonych Niemiec. Od tego czasu Niemcy, a w szczególności Berlin, zmieniły się. Miasto, w którym stał mur, zmieniło się w międzynarodową metropolię i magnes przyciągający odwiedzających. Czy lata podziału zostały zapomniane? Z okazji tej rocznicy Goethe.de poprzez zdjęcia zrobione dziś przypomina historię z wczoraj.
NaukaBezGranic: British Culture Through Pop Music Xmas edition, 09.12.19, Kraków.
Mark Wills was born in Cambridgeshire, England, but has spent most of his life on a voyage of discovery, mainly through France, Mexico, Spain and, most recently, Poland, speaking to as many people as possible on the way. He is a passionate linguist and a lover of music, world football and the local cuisine of wherever he happens to be. He has taught language through culture in secondary schools, university degree and masters courses, and various other learning contexts, and translates academic articles for publication in international journals. ‚Never stop feeding the body, the mind and the soul …’
EDUNEWS.PL: ZAANGAŻOWANIE RODZICÓW A WYNIKI W NAUCE
Przeczytałam artykuł Tanya Vaughan i Susannach Schoeffel na temat wpływu zaangażowania rodziców na naukę ich dzieci. W Australii wykonano wiele badań na ten temat i są one cytowane w ich artykule. Zajmę się kilkoma intersującymi mnie fragmentami
Goethe-Institut: ENERGIA ATOMOWA ATOM I WIELKA STOPA NA WOJENNEJ ŚCIEŻCE (artykuł).
Energia nuklearna. Eliminować czy wspierać? Uratuje nas czy pogrąży? Jedyne, czego można być pewnym, to tego, że nie ma jednoznacznych odpowiedzi. Z każdą dekadą dowiadujemy się o sile atomu czegoś nowego, szukamy, idziemy dalej i cofamy się. I tu paradoksalnie – sceptycy potrzebują entuzjastów, a entuzjaści sceptyków, zaś głosy outsiderów marzących o lepszym świecie sprawiają, że ten realny zmienia się na korzyść.
GALERIA MIEJSKA ARSENAŁ: WYSTAWA KREATYWNE STANY CHOROBOWE: AIDS, HIV, RAK do 12.01.20, Poznań.
Wystawa sztuki, a jednocześnie wystawa postulująca dostęp do wiedzy. Dlatego obok sztuki prezentujemy edukacyjne materiały wizualne o HIV i o AIDS, raku piersi i prostaty, o stomii i HPV. Pogłębiają one również terapeutyczny charakter ekspozycji, której towarzyszą spotkania i warsztaty. Arsenał staje się miejscem połączenia sztuki, edukacji i opieki, interdyscyplinarnie przełamując granice pomiędzy różnymi sferami troski o człowieka i środowisko, udowadniając stwierdzenie, że choroba nie jest sprawą prywatną, ale polityczną.
EXPRESSIS VERBIS: Let's make Bingo Great Again! szkolenie metodyczne, 08.12.19, Kraków.
TO PIERWSZE TAKIE SZKOLENIE NA RYNKU
Warsztaty dla nauczycieli wszystkich języków obcych!
(Warsztaty odbędą się po polsku i wszystkie plansze/wariacje gier również będą ćwiczone po polsku, tak by każdy mógł je przełożyć na nauczany przez siebie język)
NaukaBezGranic: Britishness and changes in the British Society, 09.12.19, Kraków.
Mark Wills was born in Cambridgeshire, England, but has spent most of his life on a voyage of discovery, mainly through France, Mexico, Spain and, most recently, Poland, speaking to as many people as possible on the way. He is a passionate linguist and a lover of music, world football and the local cuisine of wherever he happens to be. He has taught language through culture in secondary schools, university degree and masters courses, and various other learning contexts, and translates academic articles for publication in international journals. ‚Never stop feeding the body, the mind and the soul …’
EDUNEWS.PL: TRUDNY CZAS DOJRZEWANIA - JAK POMÓC NASTOLATKOM?
Nastolatki jednego dnia mogą doświadczać intensywnych i zupełnie przeciwstawnych uczuć: euforii i przygnębienia, poczucia przynależności do grupy rówieśniczej i poczucia wykluczenia z niej, entuzjazmu i zniechęcenia, brawury i lęku, wiary w siebie i zwątpienia we własne możliwości. Odczuwają silny stres, ponieważ brakuje im umiejętności potrzebnych do radzenia sobie z przytłaczającymi emocjami oraz nawiązywania satysfakcjonujących relacji
|