korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?
PASE: Szkolenie, Kapelusze Lektora VIII. Olsztyn, 18 stycznia 2015
Warsztat skierowany jest do wszystkich nauczycieli, którzy zastanawiają się nad skutecznością swoich lekcji oraz wpływem stosowanych metod na motywację i pamięć uczniów (zarówno tym pozytywnym jak i tym blokującym). W świetle współczesnych badań nad działaniem mózgu w procesie uczenia się warto przemyśleć na poważnie (i bardzo autorefleksyjnie), czy lekcje, które oferujemy naszym uczniom wystarczająco dopasowują się do potrzeb, jakie ci uczniowie mają. Jaka struktura lekcji byłaby najbardziej efektywna? Jakie metody angażowałyby większą część uczniów w trakcie 45 minut? Jakie aktywności i typy ćwiczeń gwarantowałyby wystarczająco głębokie przetworzenie nowych wiadomości? I czy każdy przedmiot daje takie możliwości?
EDUNEWS.PL: OSIEM ZASAD ISTOTNYCH W PRACY NAUCZYCIELA
Na co powinni w swojej pracy zwracać uwagę nauczyciele? Jak mogą badać to, czy uczą efektywnie, czy rzeczywiście uczniowie korzystają z ich pomocy. Czy w ogóle muszą zajmować się ewaluacją swojej pracy? Tak, powinni, a co więcej, powinni starać się spojrzeć na swoje nauczanie oczami swoich uczniów
Goethe-Institut : Biblioteka poleca książkę tygodnia: Tom Hillenbrand- Drohnenland
Lubicie czytać i szukacie interesującej, ciekawej lektury? Co tydzień będziemy prezentować książki, których nie znajdziecie na listach bestselerów ani wśród zwycięzców konkursów, a które mimo wszystko wydają się nam inspirujące i warte przeczytania.
PASE: Szkolenie, Kapelusze Lektora VIII. Bydgoszcz, 17 stycznia 2015
Podczas sesji dowiecie się, jak spojrzeć na podręcznik pod innym kątem; jak dostosować podręcznikowe ćwiczenia do potrzeb i możliwości danej grupy uczniów; jak znudzenie zamienić w zaciekawienie, a zakuwanie w efektywne zapamiętywanie. Powiemy też, jak powstaje podręcznik i dlaczego nie jest tak porywający, jak chcieliby uczniowie. I, co najważniejsze, co zrobić, aby to, co nudzi, zainteresowało, zmotywowało i zostało w pamięci uczniów. Przez podręcznik do sedna, czyli jak doprawić i podać, aby smakowało.
EDUNEWS.PL: METODA WEBQUEST A DOSKONALENIE (SIĘ) NAUCZYCIELI
Słysząc obco brzmiącą nazwę metody Webquest można się skrzywić, że ktoś używa obcego wyrazu zamiast poszukać polskiego odpowiednika, albo uznać, że to próba przeszczepienia na polski grunt obcych wzorców. W przypadku Webquestu byłby to duży błąd. Jest w wielu krajach rozpoznawalny pod tą nazwą, a w warunkach polskich jest dziś bardzo użyteczny. Co zaskakujące – wprawdzie zaprojektowano go dla uczniów, ale w praktyce znakomicie stymuluje rozwój zawodowy i indywidualny nauczycieli. Warto zatem poznać go i zastosować...
PASE: Szkolenie, Dzień Menadżera | Warszawa, 15 stycznia 2015
Dlaczego nawet duże nakłady finansowe na reklamę, promocję oraz ciągłe inwestycje w szkole językowej nie gwarantują przyrostu liczby klientów?
EDUNEWS.PL: POLSCY GIMNAZJALIŚCI W CYFROWEJ RZECZYWISTOŚCI
Instytut Badań Edukacyjnych ogłosił wyniki badania ICILS (Międzynarodowe Badanie Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych), które mierzy gotowość uczniów do życia w „cyfrowej rzeczywistości”. Badanie sprawdzało, jak gimnazjaliści potrafią ocenić, przekształcić i podzielić się informacją przy użyciu komputera. Polscy uczniowie znaleźli się w czołówce krajów z najwyższymi wynikami...
EDUNEWS.PL: NEURODYDAKTYKA: WIĘCEJ PYTAŃ NIŻ GOTOWYCH RECEPT
Uważamy, że projekt ten warto kontynuować i mamy nadzieję, że do tego dojdzie, a wypracowane zasady i zdobyte doświadczenia będą podstawą i zachętą dla innych instytucji publicznych w Polsce.W 2007 ukazała się w Polsce książka prof. Manfreda Spitzera pod tytułem „Jak uczy się mózg”, która szybko zaczęła zdobywać popularność. Wielu uwierzyło, że wszystko dzieje się w mózgu i przez niewłaściwe lub nieumiejętne jego wykorzystywanie można tłumaczyć oświatowe porażki nauczycieli i rodziców. A to winny hipokamp, a to ciało migdałowate, albo nadoczodołowa kora mózgowa, a może neurony lustrzane i pamięć operacyjna itp. Mózg – Mister Brain rulez
<<poprzednie [501] 502 503 504 505 506 507 508 509 510 nastepne>>