korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?
EDUNEWS.PL: ODKRYĆ TO, CO NAJWAŻNIEJSZE
Odwieczne pytanie. Jak to się dzieje, że to co interesujące dla ucznia, częściej ma miejsce poza szkołą, podczas dodatkowych zajęć i na specjalistycznych warsztatach? Jak sprawić, by nauka stała się równie atrakcyjna, jak praca podczas zajęć pozalekcyjnych? Dlaczego nie wykorzystać w codziennej szkolnej praktyce siły różnorodnych form pracy charakterystycznych dla popołudniowych zajęć? Jak w tej sytuacji zorganizować takie środowisko edukacyjne, aby dostrzec to co najważniejsze - naturalny potencjał uczniów?
Goethe-Institut: WOJCIECH MANN - MAGICZNA SKRZYNECZKA
Radio, mimo swojej nieco staromodnej aury, wciąż stanowi istotny kanał medialny, źródło opinii, muzyki i rozrywki. O tym, czym urzeka w XXI wieku, opowiada Wojciech Mann, jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich głosów radiowych.
EDUNEWS.PL: SMARTFONY UZALEŻNIAJĄ? A GDZIE EDUKACJA?
Nic nowego – człowiek podatny jest na używki, a smartfon stał się kolejną z nich. Nie możemy się od nich oderwać – i dzieci i dorośli – czego dowodzą kolejne badania naukowców. Ale może po prostu brakuje nam edukacji, abyśmy używali tych urządzeń bardziej rozumnie? Szkoła najchętniej wprowadziłaby zakaz przynoszenia telefonów przez uczniów, ale czy to ich czegoś nauczy? Nie! Problem zostanie odepchnięty przez instytucję, która właśnie powinna podjąć największe wyzwanie rzucone jej przez świat technologii. Zakazy smartfonowe w szkołach to prymitywne rozwiązanie, które tego problemu społecznego nie rozwiążą, to jedynie „chowanie głowy w piasek” przez nauczycieli i dyrektorów...
Goethe-Institut: ROZMOWA Z LUTZEM SEILEREM KOMIZM SYTUACYJNY I MEDYTACJA NA ZMYWAKU
Powieść Kruso niczym mantra zaklina czytelnika swoim rytmem i brzmieniem. W końcu to prozatorski debiut autora, który przez całe życie tworzył poezję. Jak wyglądał proces pisania tej książki, wyróżnionej Niemiecką Nagrodą Literacką 2014, zdradza nam Lutz Seiler.
EDUNEWS.PL: WSPÓŁPRACA Z SAMORZĄDEM UCZNIOWSKIM
Samorząd uczniowski w każdej szkole wymaga wsparcia ze strony dyrekcji i nauczycieli. Takie życzliwe i merytoryczne wsparcie jest konieczne dla uczniów, ale zarazem korzystne dla całej społeczności szkolnej. Uczniowie mają często dobre pomysły na działania szkolne i pozaszkolne - trzeba im pomóc i wesprzeć radą
EDUNEWS.PL: OKŁADKI JAK ŻYWE
Trwa październik – Miesiąc Bibliotek Szkolnych. To dobry czas, by przedstawić w tym miejscu projekt Okładki, jakże żywe… Jego głównym celem jest nietypowa forma promocji czytelnictwa. Biorący w nim udział uczniowie kształcą bowiem umiejętność świadomego wybierania lektury, rozwijają swoje zainteresowania, a przy tym działają i twórczo się bawią
Goethe-Institut: GLOBALNA KONTROLA I CENZURA. PODWÓJNE ŻYCIE TWOJEGO TOSTERA
Jak poruszać się po Internecie nie pozostawiając po sobie śladów? Dlaczego wśród hakerów rozróżnia się czarne i białe kapelusze? Czym właściwie są kryptowojny? Pytania dotyczące ochrony danych i bezpieczeństwa w sieci często wydają się skomplikowane. Odpowiedzi na wiele z nich bywają jednak bardzo proste.
EDUNEWS.PL: PYTANIA RODZICÓW W SZKOLE
Współpracujący ze szkołą rodzic jest jednym z ważnych czynników na osiąganie przez dziecko sukcesów w nauce. Ale jak to zrobić. Rzeczywistość z mojej obserwacji nadal zbyt często wygląda tak: atakujący roszczeniowy rodzic i obronny nauczyciel. Wtedy nie za bardzo widać miejsce na współpracę. A jak starsze dziecko, to pojawia się jeszcze opcja: rodzic przepraszający za dziecko i za siebie oraz atakujący nauczyciel. Kiedyś, gdy miałam zostać dyrektorem szkoły, jeden z bardzo dobrych dyrektorów udzielił mi rady: „Rodziców trzymaj daleko”. Widać problem jest stary i ma się dobrze w polskiej szkole. Spróbujmy coś zmienić, zacznijmy od… pytań...
<<poprzednie [201] 202 203 204 205 206 207 208 209 210 nastepne>>