Macmillan: Konferencja metodyczna dla nauczycieli szkół podstawowych i ponad...,27.01.14, Słupsk.
Christopher Robin and Winnie the Pooh learnt that Tigers don't always know what they like best. As teachers, we are sometimes painfully aware that it is equally true for our lower-primary 'Tigers'. Some of them need to jump around, scream and shout, others
want to paint or simply be princesses or Batmen. Yes, in our profession, we are all conscious of the importance of the individual learner and their particular needs and abilities. At the same time, most of us teach groups that are often as numerous as 20 or even 25 young learners and we have to manage the whole classroom.
PEARSON:Konferencja dla nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych w Białymstoku, 29.01.14.
Which Matura tasks do your students struggle with the most? How can we help them to improve in the areas they find most challenging, and at the same time encourage them feel positive about the process of preparing for Matura? Working with the most recent details of nationwide performance in the exam, this highly practical session will attempt to deal with these important questions. During the workshop, we will remind ourselves of some of the aspects of the new Matura format and task types, and see how the 3 Ms – Motivation, Memorisation and Meaningful context and practice can work together to prepare for a successful performance on the big day. The session will contain lots of easy to prepare practical ideas and tips, and will be illustrated with material taken from Pearson’s new Matura Focus course.
Macmillan: Konferencja metodyczna dla nauczycieli szkół podstawowych i ponad...,25.01.14, Ciechanów.
In this session we are going to investigate effective techniques of storytelling, using role plays, arts and crafts and various
games in a big group of learners with different levels of maturity. We will look at the teacher as a manager and a guide helping
children cope with the tasks. We will see English education in the lower primary sector as an exciting walk through a jungle with
young explorers eager to absorb knowledge and have lots of fun on the way.
EDUNEWS.PL: STARE I NOWE TRENDY W EDUKACJI
Można spróbować parafrazować powiedzenie Heraklita z Efezu i powiedzieć, że edukacja też płynie (skoro płynie wszystko). Zatem edukatorzy nie powinni przyzwyczajać się do tego, co było im bliskie, lecz zawsze wypatrywać czy coś się w tej edukacji nie zmienia. Spróbujmy na to spojrzeć poprzez proste zestawienie
Il Ponte & Via Giulia: spektakl w wykonaniu Jacoba Olesena, 29.01.14, CSW Warszawa.
W środę 29 stycznia w warszawskim CSW będzie można zobaczyć spektakl w wykonaniu Jacoba Olesena, przygotowany na podstawie wspomnień Primo Leviego Czy to jest człowiek. Autor, który był więźniem obozu KL Auschwitz III–Monowitz, w przejmujący sposób opisuje doświadczenia obozowe: Nie mamy już nic swojego: zabrano nam ubrania, buty, nawet włosy; jeżeli coś powiemy, nie będą nas słuchali, a gdyby nawet słuchali, nie zrozumieliby nas. Przedstawienie poprzedzi krótki wstęp na temat autora. Uwaga: spektakl w języku włoskim; napisy w języku polskim
English Language for Kids: WARSZTATY SUPER SIMPLE SONGS W ŁODZI, 08.02.14.
WITAMY W NOWYM ROKU I ZAPRASZAMY NA
WARSZTATY SUPER SIMPLE SONGS
POD HASŁEM LET'S SHARE
dla lektorów pracujących z dziećmi wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
W programie:
Śpiewanie, gry, wyliczanki, wymiana pomysłów na ciekawe zajęcia.
Macmillan: Konferencja metodyczna dla nauczycieli szkół gimnazjalnych...,25.01.14, Szczecin.
Gdy powstawał obecny model edukacyjny niewiele wiedziano o przebiegu procesów uczenia się. Od kilkunastu lat możemy wreszcie zaglądać do uczących się mózgów dzięki metodom neuroobrazowania. I choć zrobiliśmy dopiero pierwszy, mały krok w kierunku zrozumienia natury procesów uczenia się i zapamiętywania, to już dziś wiemy, co wspiera, a co hamuje naturalne procesy uczenia się. Współcześni badacze mózgu dowodzą, że istnieje ścisły związek między tym, w jaki sposób zorganizowana została szkolna nauka, a problemami z motywacją i niską
efektywnością nauczania. Mówiąc wprost: nasze mózgi zostały stworzone do tego, żeby się uczyć, ale
w naturalny sposób robią to inaczej, niż oczekują tego dzisiejsze szkoły…
PEARSON: Konferencja dla nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych w Lublinie, 01.02.14.
Which Matura tasks do your students struggle with the most? How can we help them to improve in the areas they find most challenging, and at the same time encourage them feel positive about the process of preparing for Matura? Working with the most recent details of nationwide performance in the exam, this highly practical session will attempt to deal with these important questions.
|