NaukaBezGranic: Ceilidh Dancing, warsztat taneczny, 21.01.2015, Poznań.
People often look at the culture and traditions that make up the British Isles now let’s try some of the specific traditions that come from the Celtic side of Britain and not only Britain but its neighbour the Republic of Ireland.
Goethe-Institut: Dizajn lat osiemdziesiątych – Najwyższe z uczuć
Przez dekady dizajn z Niemiec kojarzony był jedynie z klasycznym projektowaniem przemysłowym – racjonalnym, funkcjonalnym, dostosowanym do materiału, ergonomicznym – ale przede wszystkim wytwarzanym przemysłowo. W Niemczech, w stopniu większym niż w innych krajach, idee „dobrej formy“ i funkcjonalizmu wyznaczały trendy aż do lat 80. Jedną z przyczyn tej sytuacji była bogata tradycja reprezentowana m.in. przez Werkbund, Bauhaus czy Wyższą Szkołę Dizajnu w Ulm, inną – wielkie przedsiębiorstwa przemysłowe, które wciąż zlecały niemieckim dizajnerom projektowanie nowych samochodów, maszyn, żelazek czy krzeseł biurowych. Nie było żadnej alternatywy.
Dyskretny porządek rzeczy
EDUNEWS.PL: BLOGOWANIE POMAGA NAUCZYCIELOM I UCZNIOM
Popularność blogów na całym świecie świadczy o tym, że mamy do czynienia ze świetnym narzędziem, dzięki któremu młodzi i starsi mogą prezentować swój punkt widzenia na świat, ujawniać i rozwijać swoje pasje i talenty, pokazywać swoje sukcesy, wymieniać się ideami i pomysłami z innymi. Z tych właśnie powodów blog jako narzędzie powinien być wykorzystany w każdej szkole do utrwalania wiedzy i ćwiczenia wielu umiejętności, które mogą okazać się szczególnie przydatne w szkole i w życiu „po szkole“
PASE: Szkolenie, Kapelusze Lektora VIII. Katowice, 24 stycznia 2015
Ocenianie pracy i osiągnięć uczniów w każdym wieku należy do najdrażliwszych problemów szkolnych. Wystawiając ocenę za pracę ucznia ocieramy się bowiem w różnym stopniu o sferę emocji, motywacji, intelektu… Czym jest a czym nie powinna być ocena postępów?
2nd International IATEFL Poland ESP SIG Conference -15th/16th January 2015 -OSTATNIE DNI REJESTRACJI
Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Angielskiego IATEFL Poland od ponad 20 lat zrzesza anglistów ze wszystkich poziomów polskiego systemu edukacji dbając o podnoszenie ich kwalifikacji i wszechstronny rozwój zawodowy organizując szkolenia na terenie kraju i współpracując z organizacjami partnerskimi za granicą, publikując biuletyny i inne materiały szkoleniowe. Przedstawiciele regionalni i koordynatorzy grup szczególnych zainteresowań IATEFL Poland to prężnie działający zespół ludzi pragnących dzielić się swoją wiedzą i pasją.
NaukaBezGranic: Warsztat Teenage English, 20.01.2015, Łódź.
„yu alrite ah Kid, yu got owt”. What’s he saying?! You don’t know and you won’t unless you delve into the world of the teenager and the specific language they use on the streets and cities of the English speaking world. But which streets? Which cities? Irish slang is not the same as New York, Liverpool street talk is different to Sydney, Australia. There are hundreds…..
ORE oraz Goethe Institut: Film krótkometrażowy na lekcji języka niemieckiego, 20.01.15, Sosnowiec.
Cóż to perspektywa żabia? A amerykański plan filmowy? Jak długi może być film krótkometrażowy? I jak można wykorzystać spoty reklamowe na lekcji języka niemieckiego? Jeśli chce Pani/Pan poznać odpowiedzi na powyższe i wiele innych pytań, zapraszamy na nasze seminarium. Porozmawiamy na temat możliwości zastosowania filmów na lekcji, poznamy język filmu, wspólnie obejrzymy i zdydaktyzujemy wybrane filmy krótkometrażowe oraz wypracujemy własne, krótkie sekwencje dydaktyczne do wybranych filmów.
EDUNEWS.PL: NAUKA NA UNIWERSYTECIE - PROCES CZY PRODUKT?
Pod koniec sierpnia miałem przyjemność uczestniczyć w konferencji, organizowanej przez Centrum Nauki Kopernik pt. "Pokazać- przekazać". Pojechałem na zaproszenie jako moderator dyskusji panelowej. Ale skorzystałem z wykładów, warsztatów i innych pokazów. Przy okazji nieco zwiedziłem wystawy edukacyjne Centrum Nauk. Sporo się nauczyłem i zainspirowałem
|