EDUNEWS.PL: JAK ZWIĘKSZYĆ ZAANGAŻOWANIE UCZNIÓW NA LEKCJACH ONLINE?
W celu utrzymania zaangażowania uczniów podczas zdalnych lekcji warto korzystać z pomysłów opartych na kreatywności, ruchu, autentycznych materiałach oraz grach z elementami rywalizacji. Dzięki nim zwiększa się koncentracja uczniów, a co za tym idzie efektywność lekcji
EDUNEWS.PL: O SZKOLE W CZASACH ZARAZY, SPECJALNIE DLA RODZICÓW
Szanowni Rodzice! Jeśli Wasze dzieci są w wieku szkolnym, to z pewnością jesteście bardzo niespokojni, jak będą funkcjonować przez najbliższe tygodnie, kiedy placówki oświatowe pozostaną nadal zamknięte. Większość z Was ma już za sobą pierwsze doświadczenia, jak w praktyce wygląda praca z uczniem na odległość. Niestety, nie wszystkie są dobre
EDUNEWS.PL: DA SIĘ! O PRACY BEZ OCEN, PODRĘCZNIKÓW I ĆWICZEŃ
Od wielu lat pracuję z dziećmi w klasach 1-3 bez stopni i często zastanawiam się, dlaczego w wielu szkołach nadal funkcjonują oceny albo ich zastępniki w formie liter, słoneczek, buziek itp. Dla mnie i dla moich uczniów praca bez ocen to radość, to możliwość wspierania dzieci w ich indywidualnym rozwoju, to szansa na utrzymanie naturalnej motywacji do nauki, która mają dzieci przychodzące do szkoły po raz pierwszy...
Goethe-Institut: ŚWIAT TO BAUHAUS?
„Cały świat to Bauhaus” – to tytuł wystawy Instytutu Stosunków Zagranicznych (ifa), którą prezentujemy od 6 marca w siedzibie Stowarzyszenia Architektów Polskich (SARP) w Warszawie.
EDUNEWS.PL: W STRONĘ WSPÓŁZALEŻNOŚCI
Punkt zwrotny, w którym znalazła się edukacja, wymusza przyspieszone zmiany. Obserwując to, co dzieje się teraz w związku z nową formą pracy szkół i przeniesieniem aktywności do wirtualnego środowiska, chcę wierzyć, że modele dydaktyczne realizowane w zdalnym nauczaniu nie są jedynie liftingiem, ale głęboką transformacją środowiska edukacyjnego, roli nauczyciela i aktywności uczniów. Pewności nie mam, bo nadal widzę, jak zdalne nauczanie reprodukuje archaiczne modele pracy. Jeżeli nawet wydaje się, że edukacja zmienia się dziś, to system opiera się na starym paradygmacie, odwołującym się do niewłaściwych założeń
UE 2020: GOETHE-INSTITUT DLA EUROPY
1 lipca br. Niemcy obejmą na pół roku prezydencję w Radzie UE. Stawiamy kilka pytań: co tworzy nasz kontynent? Jak chcemy żyć w przyszłości w Europie? Jakie tematy chcemy rozwijać w całej Europie?
EDUNEWS.PL: NIE ORGANIZUJMY DZIECIOM ŻYCIA ZA BARDZO!
Niespełna rok temu opublikowałem na blogu artykuł „Pozwólcie swoim dzieciom mrużyć oczy!”. Wezwałem w nim do ograniczenia wszechogarniającej rodzicielskiej opieki i pozwolenia dzieciom (choćby tylko czasami) na przeżywanie dyskomfortu w zwykłych, codziennych sytuacjach. Bezpośrednim powodem mojego apelu było konkretne zdarzenie, ale wypłynął on z wieloletniego doświadczenia pracy w STO na Bemowie, z uczniami w zdecydowanej większości otoczonymi ogromną troską swoich rodziców. Dzisiaj powracam do tego tematu
MOMAKIN: ANIMARKT Stop Motion Forum 2020, 6-8.10.2020 Łódź oraz online.
Brytyjscy eksperci poprowadzą warsztaty z animacji filmowej na ANIMARKT Stop Motion Forum 2020
|