korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?
GOETHE-INSTITUT: FILM I WYKŁAD FILM EKSPERYMENTALNY W REPUBLICE WEIMARSKIEJ, 22.11.19, Warszawa.
Przemysław Strożek – adiunkt w Instytucie Sztuki PAN, badacz włoskiego futuryzmu, polskiej i niemieckiej awangardy, podstaw globalnego modernizmu i sztuki współczesnej. Stypendysta Fulbrighta na University of Georgia (Athens, GA), Israel Academy of Sciences (Tel Aviv) i Accademia dei Lincei (Rzym). Współpracownik Archiv der Avantgarden w Dreźnie (Staatliche Kunstsammlungen Dresden). Jest autorem kilkudziesięciu artykułów naukowych, pierwszej monografii o recepcji włoskiego futuryzmu w Polsce: Marinetti i futuryzm w Polsce (1909-1939), Obecność — kontakty wydarzenia (2012), a także książki o niemieckim dadaizmie: Nic, to znaczy wszystko. Interpretacje niemieckiego dada (2016).
EDUNEWS.PL: DYREKTOR PO WĘŻSZEJ STRONIE LEJKA
...czyli o sercu z kamienia i bezduszności z rozsądku. Ledwo co zaczął się rok szkolny, a już internet puchnie od barwnych opisów relacji rodziców ze szkołami ich dzieci. I nie są to sielankowe obrazy
Goethe-Institut: PREZENTACJA ZESZYTU 8-9 „ODERÜBERSETZEN“ KARL DEDECIUS WE WSPOMNIENIACH..20.11.19.
Każdy zeszyt „OderÜbersetzen. Polsko-niemiecki rocznik translatorski – Archiwum Karla Dedeciusa” zawiera teksty dotyczące tłumaczenia jako sztuki językowej, jako sposobu na życie, i obiektu badawczego. Są to tłumaczenia, analizy tłumaczeń, portrety tłumaczy i tłumaczek, wywiady z nimi, próby tłumaczeń z warsztatów, translatorskie pojęcia fachowe i bibliografia tłumaczonych tekstów
EDUNEWS.PL: JAK UCZYĆ KOMPETENCJI PRZYSZŁOŚCI TKWIĄC W TERAŹNIEJSZOŚCI
O kompetencjach przyszłości w kontekście edukacji szkolnej napisano i mówiono już wiele. Co jakiś czas pojawiają się nowe opracowania eksperckie i nowe propozycje. Nauczyciele na pewno o niektórych słyszeli, choćby tym opracowanym przez instytucje europejskie (kompetencje kluczowe). Pytanie, czy na pewno ucząc młodych ludzi staramy się patrzeć w przyszłość...
GOETHE-INSTITUT: „OD CALIGARIEGO DO...“ A(R/K)TYWIZM 14.11.19, Warszawa.
Współczesny antyfaszyszyzm stawia nas przed pytaniami - przeciw czemu walczymy oraz jakiego aktywizmu potrzebujemy? Z tymi zagadnieniami od wielu lat mierzą się antyfaszystowskie aktywistki i aktywiści, którzy podczas debaty zaprezentują swoją perspektywę, opowiedzą o wypracowywanych sposobach oporu oraz o konsekwencjach, które ponoszą angażując się w zmagania ze skrajną prawicą.
KINO LUNA: ROK PRZEŁOMU. 1989 W KINIE EUROPEJSKIM, 13-17.11.19, Warszawa.
Rok 1989 stanowi przełom we współczesnej historii Europy, a nawet świata. Okrągły stół w Polsce, wypuszczenie kilkudziesięciu tysięcy wschodnioniemieckich uchodźców z Węgier na Zachód, upadek muru berlińskiego w Niemczech, otwarcie granic w Czechosłowacji, zmierzch Związku Radzieckiego to wydarzenia, które wyznaczyły początek nowej epoki. A jednak przełom nie wszędzie wyglądał tak samo. Podczas gdy jedne kraje znikały z mapy Europy, inne ponownie się odradzały. Po raz pierwszy w dziejach kontynentu tak wielka zmiana odbyła się przeważnie pokojowo.
Multikino i British Council: DEPECHE MODE: SPIRITS IN THE FOREST, 21.11.19, kina w całej Polsce.
Za reżyserię filmu odpowiada Anton Corbijn, który od lat współpracuje z zespołem (Był odpowiedzialny między innymi za "Live in Berlin", teledysku do "Behind the Wheel", "Personal Jesus" i "A Question of Time"). W filmie zobaczymy nagrania z koncertów w Berlinie, które odbyły się w lipcu 2018 roku. Oprócz koncertu poznamy również wyjątkowych fanów Depeche Mode z różnych zakątków świata, którzy opowiedzą w filmie, jak ich życie zmieniło się dzięki muzyce Depeche Mode.
Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku:Konferencja Anty-pomnik nietradycyjne formy upamiętniania,14-16.11
Konferencja jest kontynuacją cyklu zatytułowanego „Rzeźba dzisiaj” rozpoczętego w 2016 roku. Do tej pory odbyły się 3 edycje poświęcone kolejno: pojęciu rzeźby współczesnej, rzeźbie w przestrzeni publicznej, sztuce w krajobrazie i parkom rzeźby. Kolejną konferencję postanowiliśmy poświęcić pomnikom i anty-pomnikom. Kuratorkami konferencji są Eulalia Domanowska, dyrektor Centrum Rzeźby Polskiej i Marta Smolińska, profesor Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, współtworzące program orońskich konferencji od pierwszej edycji cyklu „Rzeźba dzisiaj”.
<<poprzednie [61] 62 63 64 65 66 67 68 69 70 nastepne>>
0-80 80-160 160-240 240-320 320-400 400-480 480-560 560-640 640-720 720-800 800-880 880-960 960-1040 1040-1120 1120-1200 1200-1280 1280-1360 1360-1440 1440-1520 1520-1600 1600-1680 1680-1760 1760-1840 1840-1920 1920-2000 2000-2080 2080-2160 2160-2240 2240-2320 2320-2400 2400-2480 2480-2560 2560-2640 2640-2720 2720-2800 2800-2880 2880-2960 2960-3040 3040-3120 3120-3200 3200-3280 3280-3360 3360-3440 3440-3520 3520-3600 3600-3680 3680-3760 3760-3840 3840-3920 3920-4000 4000-4080 4080-4160 4160-4240 4240-4320 4320-4400 4400-4480 4480-4560 4560-4640 4640-4720 4720-4800 4800-4880 4880-4960 4960-5040 5040-5120 5120-5200 5200-5280 5280-5360 5360-5440 5440-5520 5520-5600 5600-5680 5680-5760 5760-5840 5840-5920 5920-6000 6000-6080 6080-6160 6160-6240 6240-6320 6320-6400 6400-6480 6480-6560 6560-6640 6640-6720 6720-6800 6800-6880 6880-6960 6960-7040 7040-7120 7120-7200 7200-7280 7280-7360 7360-7440 7440-7520 7520-7600 7600-7680 7680-7760 7760-7840 7840-7920 7920-8000 8000-8080 8080-8160 8160-8240 8240-8320 8320-8400 8400-8480 8480-8560 8560-8640 8640-8720 8720-8800 8800-8880 8880-8960 8960-9040 9040-9120 9120-9200 9200-9280 9280-9360 9360-9440 9440-9520 9520-9600 9600-9680 9680-9760 9760-9840 9840-9920 9920-10000 10000-10080 10080-10160 10160-10240 10240-10320 10320-10400 10400-10480 10480-10560 10560-10640 10640-10720 10720-10800 10800-10880 10880-10960 10960-11040 11040-11120 11120-11200 11200-11280 11280-11360 11360-11440 11440-11520 11520-11600 11600-11680 11680-11760 11760-11840 11840-11920 11920-12000 12000-12080 12080-12160 12160-12240 12240-12320 12320-12400 12400-12480