EDUNEWS.PL: SAMORZĄDY PRZYJAZNE EDUKACJI (2017)
Czy są takie miejsca w Polsce, w których większą uwagę władze lokalne przywiązują do oświaty? Próbuje to badać Fundacja Evidence Institute, która ogłosiła wyniki rankingu „Miejsca sprzyjające edukacji 2017”. Analiza dostępności przedszkoli oraz wyników egzaminów zewnętrznych pokazuje, że wśród największych miast Rzeszów najlepiej dba o edukację. W rankingu wszystkich samorządów najlepsze okazały się małe gminy: Podkowa Leśna i Michałowice z Mazowsza oraz Świdnica z woj. lubuskiego. Wśród gmin, które borykają się z ponadprzeciętnym bezrobociem i niskimi dochodami najlepsze efekty w oświacie osiągnęła gmina Tczów...
Akademie Mentoringu: II GRAND METODYCZNA KAFEJKA - Dotknij. Przeżyj. Zapamiętaj, 24.06.17, W-wa.
Zapraszamy na II GRAND METODYCZNĄ KAFEJKĘ! To na dzień pełen pozytywnej energii, inspiracji, wymiany doświadczeń i praktycznych pomysłów :)
Spotykamy się już po raz drugi - tym razem mottem naszych warsztatów jest: "Dotknij. Przeżyj. Zapamiętaj."
EDUNEWS.PL: MOBILNY INTERNET NA WYKŁADACH I TRUDNE ZMAGANIA Z INNOWACJAMI
Chcę podzielić się refleksjami z wykładu o kamishibai w przestrzeni akademickiej i opowiedzieć o tym, że innowacje na uczelniach mają „pod górkę”, a także opowiedzieć o moich próbach zaradzenia nudnym wykładom. Kilkakrotnie pisałem już o tym, że dydaktyka akademicka jest w zapaści (nie jest to tylko moja opinia). Przyczyn jest wiele, m.in. na uniwersytetach oceniana jest nauka a nie jakość zajęć. Liczą się publikacje a nie zadowolenie studentów i rzeczywisty poziom nauczania...
EXPRESSIS VERBIS: JAK KREATYWNIE UCZYĆ GRAMATYKI PRZY MAŁEJ ILOŚCI KSERÓWEK, 17.06.17, Kraków.
Wyjdziecie ze szkolenia z głową pełną pomysłów i rozwiązań, i kieszeniami pełnymi materiałów. Dlatego sprowadziłam dla Was zestawy kart IMAGINARIUM (rosyjskiej odpowiedzi na Dixit - moim zdaniem dużo lepszej). Tych kart nie ma w Polsce, a szkoda, bo ilustracje mają dużo więcej szczegółów, przez co pozwalają na większą ilość interpretacji i są przeznaczone dla dorosłych.
NaukaBezGranic: Weird Britain, Street English, Games English Kids Play, 14.06.17, Katowice.
Nick Clowes hails from the deep, dark midlands of England but now finds himself in deeper, darker Katowice. Having spent time teaching English in South Korea, Thailand, Spain and England, he now spends his time studying the Polish, their culture and customs (as well as occasionally teaching). Nick, having a passion for all things weird, wonderful and generally interesting is always looking to share his findings with eager students.
EDUNEWS.PL: APLIKACJE POLECANE DO KAŻDEJ SZKOŁY
Zbliżający się koniec roku szkolnego jest zawsze okresem podsumowań. Zapytaliśmy nauczycieli z grupy Superbelfrzy RP, z jakimi aplikacjami pracowali najczęściej w tym roku szkolnym na lekcjach. Bez względu na stopnień awansu, staż i nauczany przedmiot. Zobaczmy która z nich wygrała i jeśli ktoś jeszcze jej nie zna to może czas zacząć. Czas zacząć być „trendy”, jak nieraz mówią nasi uczniowie...
NaukaBezGranic: British Festivals & Traditions oraz Ceili Dancing, 13.06.17, Warszawa.
Richard Mullaney is our very charismatic Irishman, who has been working with Learning Without Borders since 2008. After finishing college, studying Youth & Community Work, he started working full-time with Learning Without Borders providing a range of different talks and workshops whilst also performing in the Wild About Oscar play. Each summer he has worked for a variety of summer schools in both Scotland and England as part of the Activities team management. This has included running Ceilí dances, Discos, as well as excursions to various cities. In Ireland he also worked as a restaurant manager in one of Dublin’s busiest bars, House Dublin. However, he is now back performing in Poland, Italy and Estonia.
EDUNEWS.PL: WSPÓŁPRACA PROJEKTOWA W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Uczenie się metodą projektu zalicza się do najskuteczniejszych sposobów pogłębiania wiedzy i umiejętności. W dorosłym życiu, wykonując różnego rodzaju prace, wcześniej czy później (niemal) każdy z nas będzie uczestniczył w jakimś projekcie i będzie wykonywał określone zadania, aby osiągnąć zamierzony cel. Wydaje się zatem istotne, aby w szkole, na każdym etapie kształcenia, projekty edukacyjne były obecne. Starajmy się zatem rozwijać współpracę projektową już u najmłodszych uczniów i nie stosujmy tę metodę w następnych latach...
|