Twoja Lekcja: U lektora na kozetce – czyli słów kilka o byciu „psychologiem” na... 27.01.18,Warszawa
Pewnie wszyscy to doskonale znamy – współpracujemy z naszym klientami od dłuższego czasu, coraz lepiej się poznajemy i buduje się między nami więź. Klient jest coraz bardziej otwarty, czuje się bezpiecznie i opowiada nam coraz więcej o sobie. Aż w końcu nadchodzi ten moment, kiedy zaczyna się nam zwierzać ze swoich problemów rodzinnych lub zawodowych… Z czasem te zwierzenia stają się coraz częstsze, coraz bardziej emocjonalne. I tutaj powstaje pytanie, co powinniśmy zrobić? Wysłuchać? Doradzić? Poprawić szyk zdania…? No właśnie… Czy (i jak) pomagać oraz w jaki sposób zadbać o swój komfort i jakość własnej pracy?
REKOLEKTYW DLA GOETHE-INSTITUT TRABI SAFARI
Od upadku muru berlińskiego minęło 28 lat, ale Niemcy ze Wschodu wciąż czują się w Niemczech wyobcowani. Boleśnie ujawnił to kryzys migracyjny.
EDUNEWS.PL: TEATR KUKIEŁKOWY A PROPAGOWANIE WOLONTARIATU
W starszych uczniach w szkole podstawowej jest potencjał, który można wykorzystać z pożytkiem dla całej społeczności szkolnej. Nieraz przekonamy się, że nie potrzeba wcale wiele wysiłku, aby wyzwolić ich wielką pozytywną energię. Obyśmy tylko jako nauczyciele chcieli ich zaangażować...
Goethe-Institut PODCAST: DEUTSCHBAUKASTEN
Jeśli ktoś jest w ciągłym ruchu i lubi uczyć się w drodze, to nasze podkasty będą w sam raz dla niego.
EDUNEWS.PL: CZYM JEST UWAŻNOŚĆ?
Czy uważność przydaje się w życiu? Jak bardzo, skoro nawet słowo to nie istnieje, a autokorekta nieustannie je zakreśla?
Expressis Verbis: Hunt them down! – czyli jak okiełznać Phrasale, 21.01.2018, Łódź.
Co będziemy robić?
Przede wszystkim pokażę Wam jak krok po kroku z bardzo nudnej lekcji z podręcznika można zrobić ciekawy cykl zajęć, z masą ćwiczeń praktycznych i gier, który wciągnie naszych kursantów i pokaże, że phrasale da się okiełznać
Goethe-Institut: GLOBALNA KONTROLA I CENZURA W JAKI SPOSÓB CHRONISZ SWOJE DANE W SIECI?
GLOBALNA KONTROLA I CENZURA
W JAKI SPOSÓB CHRONISZ SWOJE DANE W SIECI?
EDUNEWS.PL: NĘDZNE MARZENIA O FIŃSKIEJ SZKOLE
Kiedy w 2008 r. zostałam dyrektorem szkoły, w której dotychczas byłam nauczycielem, moja dewizą było: „co zrobić, aby to co dobre w naszej szkole było jeszcze lepsze”, nie miałam zamiaru przekreślać dokonań mojej poprzedniczki, lecz chciałam budować nowe rozwiązania i pomysły na szkołę na bazie tego, co jest. Wystartowałam zatem ze swoim „dyrektorowaniem” i z pomysłami na zmiany oraz z nadzieją, a wręcz z pewnością, że zajdą one bardzo szybko – jakże naiwna byłam wtedy w swoim myśleniu o szybkim tempie wprowadzania zmian, kiedy ogarnięta euforią i entuzjazmem do zmieniania szkoły, stwierdziłam, że nie udziela on się jednakowo wszystkim nauczycielom/pracownikom szkoły (o ile w ogóle się udziela)...
|