PEARSON: Konferencja dla nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych w Łodzi, 24.01.14.
Which Matura tasks do your students struggle with the most? How can we help them to improve in the areas they find most challenging, and at the same time encourage them feel positive about the process of preparing for Matura? Working with the most recent details of nationwide performance in the exam, this highly practical session will attempt to deal with these important questions. During the workshop, we will remind ourselves of some of the aspects of the new Matura format and task types, and see how the 3 Ms – Motivation, Memorisation and Meaningful context and practice can work together to prepare for a successful performance on the big day. The session will contain lots of easy to prepare practical ideas and tips, and will be illustrated with material taken from Pearson’s new Matura Focus course.
Macmillan: Konferencja metodyczna dla nauczycieli szkół podstawowych i ponad...,23.01.14, Sieradz.
Grzegorz Śpiewak holds a double MA in English & Linguistics (University of Essex, UK
and University of Warsaw) and a PhD in Linguistics (University of Warsaw 2000). He has been
a lecturer at the institute of English Studies, University of Warsaw since 1992, Head ELT
Consultant for Macmillan Polska, teacher trainer, methodology adviser, ELT materials' writer,
former president of IATEFL-Poland, founder and president of DOS-Teacher Training Solutions.
EDUNEWS.PL: DEMOKRACJA TO MY!
Czy w demokracji wszyscy jesteśmy równi? Czy warto się angażować – brać udział w wyborach, kandydować do samorządu szkolnego czy organizować kampanie społeczne? Dlaczego w Japonii nikt nie rzuca papierków na ulicę? Kto wie, że w Portugalii kobiety dostały prawo do głosowania dopiero w 1974 roku?
Macmillan: Konferencja metodyczna dla nauczycieli szkół podstawowych i ponad...,23.01.14, Gliwice.
In our session we’d like to show how to work effectively with large groups of young students. We’ll devote some time to the
micro-level tricks of the trade, such as drilling grammar and vocabulary with songs and stories, or activating the students
as a whole group with TPR or short dramas. We’ll also consider macro-level teaching strategies, such as organizing
whole-class-friendly learning and balancing between learner-centred and teacher-guided classroom.
English Language for Kids: WARSZTATY SUPER SIMPLE SONGS W WARSZAWIE, 01.02.14.
WITAMY W NOWYM ROKU I ZAPRASZAMY NA
WARSZTATY SUPER SIMPLE SONGS
POD HASŁEM LET'S SHARE
dla lektorów pracujących z dziećmi wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
W programie:
Śpiewanie, gry, wyliczanki, wymiana pomysłów na ciekawe zajęcia.
PTI: Asertywność dla właścicielki i właściciela szkoły – lepiej późno niż wcale, 21-22.02.14, W-wa.
II Stopień Akademii Zarządzania dla Metodyków i Właścicieli Szkół Językowych.
II Stopień Akademii dedykowany jest osobom, które przeszły I Stopień.
Wyjątkiem jest szkolenie z metod aktywnych nauczania, na które zapraszamy także metodyków i nauczycieli, chcących głębiej popatrzeć na swój warsztat i go doskonalić.
Macmillan: Konferencja metodyczna dla nauczycieli szkół podstawowych i ponad...,22.01.14, Rybnik.
In our session we’d like to show how to work effectively with large groups of young students. We’ll devote some time to the
micro-level tricks of the trade, such as drilling grammar and vocabulary with songs and stories, or activating the students
as a whole group with TPR or short dramas. We’ll also consider macro-level teaching strategies, such as organizing
whole-class-friendly learning and balancing between learner-centred and teacher-guided classroom.
MONDIALE-Testing Webinars 2014. WHAT DOES THE CEFR OFFER BUSINESS ENGLISH / ESP LANGUAGE..22.01.14.
The CEFR was designed for virtually all language learning situations and contexts: all age groups, all types of educational institutions, for all language needs, etc. So inevitably, the content and the approach will not in all cases be of complete relevance and significance for any particular type of course. The aim of the first Webinar, which is intended to provide the background to the CEFR as a basis for the subsequent modules, is to show what there is of interest for BE / ESP trainers and where to find it.
|