Goethe-Institut: „Szklany warsztat“ tłumacza i redaktora, dyskusja, 21.10.14, Warszawa.
W ramach Szklanych Warsztatów będziemy mieli okazję zobaczyć tekst przekładu oczami tłumacza i redaktora.Taka podwójna perspektywa pozwoli nam spojrzeć na własną praktykę translatorską czy redaktorską z dystansem, rozwinąć własne zdolności percepcji i zwiększyć zasób środków artystycznego wyrazu.
EDUNEWS.PL: ZAMIAST KSERÓWKI, CZYLI EDUKACYJNE ZABAWY DLA DZIECI
To już wiadomo - wielkie zamieszanie i pośpiech z przygotowaniem "Naszego Elementarza" źle wpłynęły na organizację i jakość zajęć w klasach pierwszych szkoły podstawowej. Kolorowe książeczki i ćwiczenia zastąpiły szarobure kserówki, bo tak najtaniej, a pieniędzy przecież nie ma i nie będzie (no chyba, że rodzice kupili ćwiczenia za własne środki, co się zdarza). Ponieważ ogólnie wiadomo, że kierowanie się "taniością" w edukacji ma szkodliwy wpływ na jakość nauczania, trzeba szybko działać, aby dzieci mogły mimo wszystko kojarzyć uczenie się z ruchem, różnorodnością i wielobarwnością
Goethe-Institut: Wieści z wielkiej wojny – Seans filmowy w ramach cyklu „Wielka Wojna..20.10.14.
Film przedstawia sceny w większości nieznane. Pokazane są losy brata matki oraz brata ojca autora, którzy polegli podczas pierwszych dni wojny. Amerykańscy żołnierze po raz pierwszy spotykają się z użyciem gazu. Zeppeliny latają nad Londynem. Francuskie posiłki jadąc na osłach przybywają do piekła Verdun. W Kabulu niemieccy emisariusze dążą do zawarcia sojuszu z emirem, by wpłynąć na wynik wojny w Indiach. Koniec wojny przychodzi w 1918 r. z Salonik, a więc z Bałkanów, którym żadne z mocarstw nie poświęcało szczególnej uwagi i gdzie wojna rozpoczęła się w makabryczny sposób.
EDUNEWS.PL: LEKCJE JĘZYKA OBCEGO OCZAMI UCZNIÓW I NAUCZYCIELI
Praca z podręcznikiem, wykonywanie ćwiczeń, nauka słówek na pamięć – tak swoje lekcje języka obcego widzą gimnazjaliści. Co czwarty twierdzi, że zajęcia prowadzone są głównie po polsku. Nauczyciele przyznają, że głównym celem nauczania jest dla nich egzamin gimnazjalny. IBE przedstawił pierwsze wnioski z badania BUNJO
NaukaBezGranic: Multicultural Britain, warsztat. 20.10.14, Łódź.
Britain like many countries in Europe has a rich history of multiculturalism partly growing from the ashes of its once fading empire which has now ceased to be.
But what has grown from those ashes is a country rich in variety for anybody visiting or living there, from the allure of the Asian restaurants to the stardom of its sportsman and athletes of African descent and many more examples to be seen.
PTI: AKADEMIA ZARZĄDZANIA DLA WŁAŚCICIELI SZKÓŁ JĘZYKOWYCH I METODYKÓW VI EDYCJA, 24-25.10.14, W-wa.
Cele szkolenia:
Poznanie narzędzi, które wpływają na motywację pracowników, budowanie zespołu; świadomość potrzeb pracownika, które budują jego zaangażowanie; przemyślane i celowe zarządzanie nagrodami, pochwałami i wyróżnieniami; budowanie relacji z pracownikami i jasnych zasad awansu i rozwoju
Goethe-Institut: Wielka Wojna. 100. rocznica, 10-12.2014, Kino Iluzjon w Warszawie.
W 100. rocznicę wybuchu I wojny światowej Filmoteka Narodowa, Muzeum Historii Polski, Goethe-Institut, Instytut Francuski, Instytut Słowacki, Czeskie Centrum i Austriackie Forum Kultury zjednoczyły siły w przygotowaniu przeglądu filmowego opisującego losy świata targanego przez 4 lata zawieruchą wojenną.
Pearson: Konferencja metodyczna dla nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych w Rybniku, 20.10.14.
1 września roku szkolnego 2014/2015 nauczyciele rozpoczną proces wdrażania zmian wynikających z nowelizacji Ustawy o systemie oświaty oraz Rozporządzenia MEN w sprawie dopuszczania do użytku szkolnego podręczników oraz zmian w podstawie programowej. Aby bezkolizyjnie poruszać się w nowej rzeczywistości potrzebna jest wiedza, jakie działania ze strony nauczyciela m.in. wyboru i stosowania materiałów są dozwolone, a jakie zostały ograniczone.
|