NaukaBezGranic: British Festivals and Traditions; Weird Britain;Street English..01.03.18, Kraków.
Nick Clowes hails from the deep, dark midlands of England but now finds himself in deeper, darker Katowice. Having spent time teaching English in South Korea, Thailand, Spain and England, he now spends his time studying the Polish, their culture and customs (as well as occasionally teaching). Nick, having a passion for all things weird, wonderful and generally interesting is always looking to share his findings with eager students.
GOETHE-INSTITUT: SPOTKANIE Z PISARZEM ROLAND SCHIMMELPFENNIG - „ŚLADY WILKA“, 22.02.18, W-wa
Roland Schimmelpfennig (ur. 1967 w Getyndze) – niemiecki dramatopisarz, dramaturg, tłumacz, reżyser, pisarz. Od 1996 roku napisał ponad 30 sztuk teatralnych, które wystawiane są w ponad 40 krajach na całym świecie, jest też najczęściej wystawianym dramatopisarzem w Niemczech. Pracował jako dramaturg lub reżyser rezydent w wiodących teatrach obszaru niemieckojęzycznego, m.in. w Kammerspiele w Monachium, w Schaubühne i Deutsches Theater w Berlinie, w Burgtheater w Wiedniu. Powieść Ślady wilka ukazała się w 2016 roku w wydawnictwie Fischer Verlag i znalazła się na shortlist do nagrody Targów Książki w Lipsku. W 2017 roku wydawnictwo wydało drugą powieść Schimmelpfenniga Die Sprache des Regens.
EDUNEWS.PL: WSPÓŁPRACA I OTWARTE ZASOBY EDUKACYJNE
W 2015 roku Instytut Badań Edukacyjnych przeprowadził badania dotyczące potrzeb nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i nauczycieli matematyki w zakresie kształcenia zawodowego. Wynika z nich, że nauczyciele przyzwyczajają się do podręczników, których używają na lekcji i często brakuje im czasu, aby sięgać po inne materiały, nie potrafią korzystać z narzędzi IT, aby ułatwić i uatrakcyjnić naukę uczniom, brakuje im wsparcia systemowego, a czasem również kompetencji metodycznych i merytorycznych...
Goethe-Institut: LITERATURA NA JASNEJ. 5 LAT STYPENDIUM IM. ALBRECHTA LEMPPA, 20.02.18, Warszawa.
LITERATURA NA JASNEJ. 5 LAT STYPENDIUM IM. ALBRECHTA LEMPPA
NaukaBezGranic: Modern Britain; International English, How To Sound..27.02.18, Warszawa.
Ross Mulkern jest nauczycielem języka angielskiego i jak prawdziwy Anglik, jest entuzjastą herbaty. Wyruszył do Polski latem 2013 roku w poszukiwaniu przygody i ruskich pierogów. Po trzech latach nadal jest zakochany w swoim przybranym domu i zachwyca się niepowtarzalnymi urokami naszego kraju. W swoim dorobku, oprócz nauczania, ma także różnorodne publikacje m.in. w czasopismach dotyczących skateboardingu i blogach biznesowych. Pisanie jest jego pierwszą miłością, a najwięcej satysfakcji przynosi mu inspirowanie i pobudzanie kreatywności u innych ludzi.
EDUNEWS.PL - portal o nowoczesnej edukacji.
Zakończyła się druga edycja konkursu oratorskiego, który Szkoła Podstawowa TAK w Opolu organizuje wspólnie z zaprzyjaźnioną kancelarią adwokacką. Zadaniem jego uczestników było wygłoszenie mowy obrończej lub oskarżycielskiej. Na ławie oskarżonych zasiadły jak zwykle znane postacie literackie. A punktem odniesienia było obowiązujące w Polsce prawo. W pierwszej edycji nasi uczniowie oskarżali lub bronili postacie mitologii greckiej, a w drugiej na wokandzie znalazły się skomplikowane sprawy postaci popularnych baśni i bajek...
NaukaBezGranic: Modern Britain; How To Sound Like a Native Speaker...26.02.18, Katowice.
Ross Mulkern jest nauczycielem języka angielskiego i jak prawdziwy Anglik, jest entuzjastą herbaty. Wyruszył do Polski latem 2013 roku w poszukiwaniu przygody i ruskich pierogów. Po trzech latach nadal jest zakochany w swoim przybranym domu i zachwyca się niepowtarzalnymi urokami naszego kraju. W swoim dorobku, oprócz nauczania, ma także różnorodne publikacje m.in. w czasopismach dotyczących skateboardingu i blogach biznesowych. Pisanie jest jego pierwszą miłością, a najwięcej satysfakcji przynosi mu inspirowanie i pobudzanie kreatywności u innych ludzi.
EDUNEWS.PL: ROZWIJAMY UMIEJĘTNOŚĆ KRYTYCZNEGO MYŚLENIA - COGITO21
We współczesnym świecie uczniowie otoczeni są ogromną ilością informacji. Wiele z nich jest fałszywych, część z nich jest niebezpieczna. Dlatego tak ważne jest krytyczne podejście do treści dostępnych w Internecie, w tym odpowiedzialne korzystania z portali społecznościowych. Stąd pomysł na Kluby Cogito21 – których zadaniem jest rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia
|