Goethe-Institut: Ferdinand Kramer: nieszablonowe projektowanie według zasad funkcjonalności
Frankfurcki architekt Ferdinand Kramer zawsze łączył ideały nowoczesnego budownictwa z funkcjonalnością na miarę zwyczajnego życia. Jego projekty po dziś dzień zwracają uwagę swą praktyczną oryginalnością i nieskomplikowanym pięknem.
EDUNEWS.PL: JAK UCZYĆ W SZKOLE MAŁE DZIECI?
Z dziećmi z klas I-III można pracować zupełnie inaczej, niż robi to większość szkół. Uczyć je wielu kompetencji naraz podczas zabaw i warsztatowych zajęć. IBE przygotował pięć spotów, w których pokazuje dobre przykłady takich zajęć realizowanych w Zespole Szkół w Radowie Małym (Zachodniopomorskie)
PASE: Szkolenie, Kapelusze Lektora VIII. Kielce 11 stycznia 2015
Warsztat skierowany jest do wszystkich nauczycieli, którzy zastanawiają się nad skutecznością swoich lekcji oraz wpływem stosowanych metod na motywację i pamięć uczniów (zarówno tym pozytywnym jak i tym blokującym).
W świetle współczesnych badań nad działaniem mózgu w procesie uczenia się warto przemyśleć na poważnie (i bardzo autorefleksyjnie), czy lekcje, które oferujemy naszym uczniom wystarczająco dopasowują się do potrzeb, jakie ci uczniowie mają. Jaka struktura lekcji byłaby najbardziej efektywna? Jakie metody angażowałyby większą część uczniów w trakcie 45 minut? Jakie aktywności i typy ćwiczeń gwarantowałyby wystarczająco głębokie przetworzenie nowych wiadomości? I czy każdy przedmiot daje takie możliwości?
Akademia Aktywnego Angielskiego - Metody aktywizujące w pracy z dziećmi i młodzieżą, 10.01.15, W-wa.
Trzech trenerów, sześć warsztatów 80-minutowych, w programie: piosenki z gestami, TPR, drama, storytelling, gry, tworzenie własnych pomocy z ogólnodostępnych materiałów, pracownia przyjazna nauczaniu aktywizującemu.
PASE: Szkolenie, Kapelusze Lektora VIII. Radom 10 stycznia 2015
Ocenianie pracy i osiągnięć uczniów w każdym wieku należy do najdrażliwszych problemów szkolnych. Wystawiając ocenę za pracę ucznia ocieramy się bowiem w różnym stopniu o sferę emocji, motywacji, intelektu… Czym jest a czym nie powinna być ocena postępów?
Zapraszamy na praktyczno-refleksyjne 90 minut, w trakcie których dotkniemy obszarów, które na pierwszy rzut oka niewiele z klasycznym ocenianiem mają wspólnego: nagród i kar, hormonów sterujących naszym szczęściem i naszym stresem, pochwał służących budowaniu relacji. Wspólnie zbudujemy dekalog oceniania a na końcu wytłumaczymy, co miał na myśli Manfred Spitzer pisząc, że techniki motywowania uczniów przypominają wmawianie komuś, że jest głodny.
EDUNEWS.PL: UDANA LEKCJA Z TABLETAMI
5 listopada moimi gośćmi były nauczycielki, uczące klasy I-III w pilskich szkołach. Zaprosiłam panie na lekcję z tabletami, by pokazać, że to nie tylko gadżet, ale i wspaniałe narzędzie w edukacji, także najmłodszych uczniów
NaukaBezGranic: Christmas Fun and Games, 19.12.14, Warszawa.
„Dashing through the snow, in a one-horse open sleigh…” Yes, bells are ringing, snow is falling and it’s the festive time of year again. It’s that time of year that fills you with the desire to party, celebrate and SING, SING SING. Yes it’s CHRISTMAS!
NaukaBezGranic: Britain Festivals and Traditions. Wykład z elementem warsztatów, 19.12.14, Warszawa.
Festivals are filled with music, singing and dancing and Britain is no different. Like every country it also has a rich source of traditions young and old to draw from. But Britain is also made up of 4 different countries or states each with its own personal identity, customs language and culture which makes it a rich place to examine when thinking of the happy Yule tide ahead of us.
|