Personnel Training Institute: 4 zjazd Akademii Trenera Talentów, 3-4.02.18, W-wa
PERSONNEL TRAINING INSTITUTE ZAPRASZA NA SZKOLENIE
MM Publications: Konferencje dla nauczycieli szkół językowych - Active teaching ..24.02.18, Szczecin
CLIL i PBL to najnowsze trendy w nauczaniu. Nadchodzące zmiany w Podstawie Programowej dla szkół średnich podkreślają wagę rozwoju kompetencji kluczowych na wszystkich przedmiotach, również na języku angielskim. Projekty, uczące m.in. kreatywnego, krytycznego i procesowego myślenia są najlepszym sposobem na stworzenie obywateli XXI wieku. Pracując na warsztatach w sposób praktyczny, postaramy się znaleźć odpowiedź na pytanie czy projekty to tylko nowa moda, czy prawdziwa potrzeba pedagogiczna?
EDUNEWS.PL: INFORMACJA ZWROTNA ORAZ RZETELNA OCENA UMIEJĘTNOŚCI: NIEROZŁĄCZNA I SKUTECZNA PARA
W swojej wpływowej książce “Visible Learning” Prof. John Hattie wskazuje „informację zwrotną” (ang. feedback) jako jedno z najskuteczniejszych narzędzi podnoszących jakość nauczania i uczenia się (zob. polskie wydanie „Widoczne uczenie się dla nauczycieli”). Analizy te potwierdza przegląd badań autorstwa Education Endowment Foundation (EEF) z Wielkiej Brytanii, stwierdzający, że istnieje silna pozytywna zależność między dawaniem informacji zwrotnej a wynikami uczniów. Badacze podkreślają, że efektywność informacji zwrotnej zależy od tego, w jaki sposób jest prowadzona, a przede wszystkim na czym jest oparta. Oceny opierające się o subiektywne opinie i wyrywkowe informacje, którym brak osadzenia w dobrze określonych celach nauczania nie powinny być podstawą głębszej komunikacji między uczniem i nauczycielem. Może to prowadzić do przekazywania błędnych lub powierzchownych informacji, które mogą nawet utrudnić uczenie się i nauczanie...
Personnel Training Institute: 2 zjazd Akademii Sprzedaży w Szkole Językowej, 3-4.02.18
Cele szkolenia:
Poznanie narzędzi służących marketingowi wewnętrznemu w szkole językowej, sprawdzenie ich skali, obszarów wykorzystania.
Poznanie dodatkowych możliwości promocji wewnętrznej, z której nie korzystamy.
EDUNEWS.PL: NAUCZYCIEL WIERZY W MOŻLIWOŚCI UCZNIÓW
Przeczytałam artykuł Bradleya Busha pt. „What every teacher should know about expectations”[1]. Do poruszonego przez autora tematu jestem absolutnie przekonana – wiara w każdego ucznia to podstawa dobrego nauczania. Ten pogląd jest też zgodny z piątą strategią oceniania kształtującego, która zakłada, że uczeń może być autorem własnego procesu uczenia się, czyli może być odpowiedzialny za swoją naukę. Tak może być tylko wtedy, gdy uczeń i nauczyciel wierzą, że tak może się stać...
ODN LANG: TKT CLIL PRIMARY COURSE, 17.02.2018, Warszawa.
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli LANG
Warszawa (język angielski)
TKT CLIL PRIMARY COURSE
Goethe-Institut: AKOB HEIN - CYKL FELIETONÓW BERLIŃSKA MŁODZIEŻ
Dlaczego dzisiejsza berlińska młodzież na imprezach nie zawsze potrzebuje już alkoholu i papierosów, a podczas koncertów jest w stanie bawić się z czterdziestolatkami – zastanawia się pisarz Jakob Hein.
EDUNEWS.PL: FIŃSKIE POMYSŁY NA DOBRĄ SZKOŁĘ
Mniej znaczy więcej. Róbmy mniej, ale bardzo dobrze. To zasada, którą znacznie częściej niż polscy stosują fińscy nauczyciele. W szkole uczniowie nie potrzebują więcej stresu i presji – dostarczy im tego życie. Szkoła powinna uczyć dobrze, ale także w taki sposób, aby w życiu szkolnym i pozaszkolnym dziecka było też miejsce na luz, relaks, a nawet zwykłą nudę...
|