EDUNEWS.PL: TIK NA SPECJALNE ZAMÓWIENIE
Jak efektywnie wykorzystywać technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji i terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? Ukazała się nowa publikacja ORE adresowana do nauczycieli, której autorki - Zyta Czechowska i Jola Majkowska - od wielu lat z powodzeniem stosują nowoczesne rozwiązania w pracy z dziećmi i młodzieżą. Warto skorzystać z tych doświadczeń i pomysłów, aby urozmaicić własny warsztat i odkryć nowe metody pracy, które przynoszą dobre rezultaty
Goethe-Institut: #GenussKultur PIKANTNA HISTORIA KIEŁBASY KRAKOWSKIEJ
Kardamon w kiełbasie krakowskiej? Nie wspominając o imbirze i cynamonie. Oczywiście prawdziwy sarmacki smakosz nie wyobrażałby sobie strawnej wieprzowiny bez tych i wielu innych egzotycznych przypraw.
EDUNEWS.PL: A NIE MÓWILIŚMY?
Wraz z pandemią i niekontrolowanym rozwojem koronawirusa, tuż po zamknięciu szkół i radosnym turbo-przejściu MEN na nauczanie zdalne (bo nauczyciele raczej ani radośnie, ani turbo na nauczanie zdalne nie przeszli) w Polskiej edukacji nastąpiła erupcja przyczajonych dotąd edukatorów on-line i „fahofcóf” od zdalnego nauczania. Słowem roku szkolnego 2019/2020 zostanie zapewne „webinar” – kto żyw rzucił się do nagrywania i publikacji webinarów. Co ciekawe, jak zwykle w naszej pogmatwanej rzeczywistości, największymi specami od nauczania z wykorzystaniem mediów stali się ci, którzy z nauczaniem mają niewiele wspólnego..
Goethe-Institut: LITERACKIE „MIKROWYPRAWY“
W czasie wakacji pandemia koronawirusa zmienia nasze obyczaje turystyczne. Zamiast podróżować do dalekich ciepłych krajów, trochę z konieczności, a trochę w prawdziwym zachwycie odkrywamy, jak wiele można zobaczyć, usłyszeć i doświadczyć w najbliższej okolicy. Dla cyklu „Mikrowyprawy”, realizowanego we współpracy z magazynem Dwutygodnik, pięcioro autorek i autorów – Esther Kinsky, Wojciech Nowicki, Małgorzata Rejmer, Adam Robiński i Roland Schimmelpfennig – napisało eseje na temat spędzania wolnego czasu w mieście i poza miastem, na działce, na targu i w parku.
EDUNEWS.PL: ZOBACZMY SIĘ... ONLINE
Po raz pierwszy tak dobitnie wszyscy odczuwamy, że kontakt z drugim człowiekiem jest niezwykle ważny (żeby nie powiedzieć, że niezbędny). Jak to zatem zrobić, by móc spotkać się z uczniami, pomimo zamkniętych szkół?
Goethe-Institut: Rozmowa z Kaiem Fobbe JAK WYKOLEJONY
Pandemia spowodowała zmianę stylu pracy zarówno zatrudnionych na stałe, jak i freelancerów. Z jednej strony trudne okoliczności uniemożliwiają realizację wielu projektów, z drugiej zaś – wyzwalają kreatywność. O produktywnym wykorzystaniu lockdownu oraz sytuacji twórców opowiada niemiecki wideoartysta Kai Fobbe.
EDUNEWS.PL: ZDALNIE - JAK? CZY GDZIE?
W związku z zamknięciem szkół i koniecznością przejścia na zdalne nauczanie mam kilka refleksji. Sądzę, że mogą być one trochę kontrowersyjne, mimo to chciałabym się nimi podzielić. W zaistniałej sytuacji wielu nauczycieli próbuje poradzić sobie z nowym wyzwaniem jakim jest przejście na nauczanie on-line. Wielu z nas jest przerażonych – „Jak to robić?”, jest też taka grupa, która poczuła, że to jest jej czas – „Przecież to bardzo proste, trzeba tylko chcieć”. Obie te postawy blokują to co najważniejsze, czyli dobre nauczanie
250-te urodziny Georga Friedricha Hegla MYŚLICIEL CZASÓW REWOLUCJI I WIELKI HUMORYSTA
W 2020 roku obchodzimy rocznicę urodzin myśliciela Georga Wilhelma Friedricha Hegla. Jego filozofia stała się częścią rewolucyjnej epoki, w której żył. Hegel na nowo sformułował pojęcie rodziny. Wielokrotnie nawiązywano do jego tez na temat „ostatecznego celu“ historii, a jego niemoralizujące rozważania na temat egoizmu nowoczesnego człowieka do dzisiaj przewyższają wiele aktualnych koncepcji.
|