korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?
EDUNEWS.PL: STARY JAK... POLSKI NAUCZYCIEL
Kadra nauczycieli w szkołach starzeje się szybko, a młodych i chętnych do pracy w szkole jak na lekarstwo. W roku szkolnym 2017/2018 średnia wieku nauczycieli wynosiła 43,9 lat, w 2018/2019 już 44,1. Dziś zapewne dobijamy już do 45 lat. I lepiej nie będzie. Młode osoby, nawet te, które mają uprawnienia do nauczania w szkołach, na myśl o szkole (lub po pierwszym „fizycznym” zetknięciu się ze szkołą) biorą nogi za pas i wybierają pracę dla firm lub korporacji. Niestety to świadczy o dobrym stanie ich zdrowia psychicznego i prawdopodobnie dobrej ocenie możliwości własnego rozwoju zawodowego
Goethe-Institut: MUSISZ ZOSTAĆ CALIGARIM! — WIRTUALNY GABINET
Z okazji stulecia premiery filmu Gabinet doktora Caligari Deutsche Kinematek w Berlinie i Goethe-Institut w Warszawie przygotowały niecodzienną wystawę poświęconą temu ekspresjonistycznemu arcydziełu. Oprócz odrestaurowanej wersji oryginalnej filmu niemego atrakcją wystawy jest wyprodukowany przez warszawski Instytut Goethego wolumetryczny film VR Sen Cezara o Caligarim oraz wirtualny spacer po planie filmowym.
EDUNEWS.PL: SZEŚĆ RAD DO TWORZENIA PYTAŃ KLUCZOWYCH
Podstawowym problemem każdego nauczyciela jest zainteresowanie uczniów nauką. Jednym z efektywnych sposobów jest tworzenie pytań kluczowych, takich pytań, które zainteresują uczniów tematem
British Council: Kultura i sztuka online #CultureConnectsUs
Przygotowaliśmy dla Was zestawienie naszych zasobów o tematyce kulturalnej – mamy nadzieję, że znajdziecie tutaj inspirujące i ciekawe dla siebie materiały. Pozostańmy kreatywni w czasach pandemii!
Goethe-Institut: Kolektyw Curated Affairs – wywiad
Z mieszkającymi w Düsseldorfie kuratorkami, Kasią Lorenc i Angeliką J. Trojnarski, o polskiej sztuce w ich mieście, o tym, jak przejawia się w niej narodowa tożsamość, a także o różnicach między Düsseldorfem a Berlinem – rozmawia Paulina Olszewska.
EDUNEWS.PL: O CZYM I JAK ROZMAWIAĆ W SZKOLE?
Warto rozmawiać. Ta uniwersalna zasada sprawdza się praktycznie we wszystkich organizacjach i inicjatywach. Nie inaczej sprawa ma się ze szkołą. Rozmowa to sposób, by uczyć uczniów i uczennice, że ich opinie i uczucia są ważne i warto tworzyć przestrzeń do ich wyrażania. Dzięki niej uczą się oni aktywnego słuchania i empatii, czyli umiejętności, które będą procentować przez całe ich życie. Dobra rozmowa otwiera na poglądy innych, poszerza horyzonty i uczy, jak konstruktywnie i z szacunkiem dyskutować. Kształtują się dzięki niej kompetencje kluczowe. Wreszcie: to przecież niezastąpiony sposób na to, by zaangażować uczniów i uczennice w prowadzoną lekcję. Szczególne zaangażowanie może przynieść rozmowa na tematy ważne, aktualne i budzące emocje, również poza szkołą
KORONAWIRUSOWI NA PRZEKÓR: DELEKTUJMY SIĘ WEBKONCERTAMI ROZGŁOŚNI SWR
Pod tym tytułem znajduje się bogata kolekcja zapisów wideo koncertów z muzyką zarówno klasyczną jak i współczesną w wykonaniu słynnej orkiestry symfonicznej rozgłośni SWR.
EDUNEWS.PL: PODZIAŁ NA GRUPY W POLSKIEJ SZKOLE. CZY TO KONIECZNE?
Wiele już powiedziano o reformie systemu edukacji. Wiele słów jeszcze padnie. Każdy z nas pewnie ma jakąś idealną wizję systemu. W wielu wypowiedziach słyszy się głosy o szkolnictwie w krajach skandynawskich, powołując się przy tym na badania, bezpośrednie obserwacje osób ( w tym nauczycieli), którzy byli i widzieli wszystko od kuchni. A jeśli tak jak ja-nikt nie widział, to może choćby przeczytać. Pisze o tym choćby Timothy D. Walker w książce „Fińskie dzieci uczą się najlepiej”. Świetną pozycją jest też „100 fińskich innowacji społecznych” pod redakcją Ilkka Taipale
<<poprzednie 71 72 73 74 75 76 77 [78] 79 80 nastepne>>