korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?
EDUNEWS.PL: O CO CHODZI W SZKOLE?
Na wakacje w sam raz. Każdy dyrektor szkoły, publicznej czy niepublicznej, powinien przeczytać, jak „nie da się” cudownie zamienić w „da się”. „W szkole wcale nie chodzi o szkołę” Ewy Radanowicz to lektura dla każdego, komu zależy na realnych, pozytywnych zmianach w polskiej edukacji. Przeczytamy o konkretach – rozwiązaniach, które przynoszą pozytywne przemiany i rozwijają uczniów w sposób kompleksowy. I to w „zwykłej” (w sumie już niezwykłej) publicznej szkole podstawowej
Goethe-Institut: CYKL „CAŁY ŚWIAT TO BAUHAUS“ - ZAPIS WIDEO
Nagrania trzech dyskusji, które odbyły się w ramach cyklu, – „Mit Bauhausu sto lat później”, „Kolor, dźwięk, ruch. Kobiety w Bauhausie inaczej” i „Jak uratować świat za pomocą projektowania?” – są dostępne na stronie internetowej warszawskiego Goethe-Institut, zachęcamy do słuchania i oglądania.
EDUNEWS.PL: SŁOWO, RUCH I MUZYKA
Jedną z najtrudniejszych sztuk, jakie człowiek musi opanować, jest mówienie. Zaraz po narodzinach dziecko rozpoczyna trening aparatu mowy, aby w przyszłości móc wypowiedzieć pierwsze słowa i zdania. Mówienie jest czynnością trudną i jest zależne od sprawności wielu elementów pozornie niezwiązanych z wytwarzaniem mowy. Słowo „pozornie” ma tutaj istotne znaczenie. Bagatelizowanie patologii związanych z mobilnością, równowagą, ze wzrokiem czy też słuchem może w przyszłości przynieść wiele szkody. Ważne jest, aby wszelkie dysfunkcje zostały odpowiednio wcześnie zdiagnozowane i poddane skutecznej terapii
Deutsche Kinemathek i Goethe-Institut: ZOSTAĆ CALIGARIM! — WIRTUALNY GABINET, 18.06-2.11.2020r.
doktora Caligari, reż. Robert Wiene, odbyła się 26 lutego 1919 r. w berlińskim kinie „Marmorhaus“. Z okazji stulecia tego wydarzenia Deutsche Kinemathek we współpracy z Instytutem Goethego w Warszawie postanowiły poświęcić temu ekspresjonistycznemu arcydziełu niecodzienną wystawę
EDUNEWS.PL: JAK ZWIĘKSZYĆ ZAANGAŻOWANIE UCZNIÓW W ZDALNE UCZENIE SIĘ?
W jaki sposób możemy w zdalnym nauczaniu zmotywować uczniów do uczenia się i wykonywania zadań, które polecamy im samodzielnie wykonać? Nauczanie zdalne jest nowe zarówno dla nauczyciela, jak i dla uczniów. Nie obowiązują stare zasady, często się nie sprawdzają. Podam sześć prostych wskazówek dla nauczycieli, które mogą się przydać w budowaniu motywacji uczniów do zdalnej nauki
Goethe-Institut: Boris Friedewald – wywiad BAUHAUS – NOWOCZESNA SZKOŁA ZMYSŁÓW I IDEI
W minionym roku Niemcy świętowały setną rocznicę utworzenia Bauhausu. Ta legendarna Wyższa Szkoła Wzornictwa istniała zaledwie czternaście lat, ale jej oddziaływanie trwa po dziś dzień. Co stanowiło o wyjątkowości Bauhausu, jak zorganizowano nauczanie na tej uczelni i dlaczego odgrywa ona dzisiaj nadal tak istotną rolę? Na te pytania odpowiada Boris Friedewald, badacz Bauhausu i kurator wystawy „Cały świat to Bauhaus” otwartej 6 marca 2020 roku w Pawilonie Wystawowym SARP w Warszawie.
EDUNEWS.PL: LEKCJA:ENTER. JAK ZMIENIAĆ SZKOŁY NA LEPSZE DZIĘKI TECHNOLOGIOM?
Rusza nabór wniosków do projektu „Lekcja:Enter”, który podniesie cyfrowe kompetencje nauczycieli. Druga edycja „Lekcji:Enter” startuje 2 marca. Placówki doskonalenia nauczycieli z całego kraju mogą składać wnioski o dofinansowanie na organizację szkoleń z wykorzystania e-zasobów w edukacji. Oprócz grantu otrzymają pełne wsparcie – trenerów do prowadzenia tych szkoleń przygotują eksperci. Za inicjatywę odpowiada Fundacja Orange w partnerstwie z Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i Instytutem Spraw Publicznych
Goethe-Institut: II warsztat DOŚWIADCZYĆ BAUHAUSU, 30.06.2020r online.
Ze względu na duże zainteresowanie warsztatem organizujemy go po raz drugi. Tym razem w formie wydarzenia live na profilu warszawskiego Goethe-Institut na facebooku.
<<poprzednie 71 [72] 73 74 75 76 77 78 79 80 nastepne>>