korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?
EDUNEWS.PL: KRĘTA DROGA DO WYJŚCIA Z CIENIA
Ogłoszony przez władze plan stopniowego powrotu uczniów do stacjonarnej nauki spotkał się w środowisku szkolnym, o dziwo, z bardzo różnym przyjęciem. Oczywiście nie zabrakło głosów radości, zarówno wśród nauczycieli, jak rodziców. Co za ulga, nareszcie nie z domu! Nareszcie bezpośrednio! Nareszcie normalnie! Pojawiło się jednak również wiele obaw. Powszechny niepokój budzą potencjalne złe skutki epidemiczne ponownego wtłoczenia młodych ludzi do szkolnych budynków. Jest on o tyle uzasadniony, że bilet do normalności, jakim w obecnych warunkach jest szczepienie, pozostaje niedostępny dla dzieci i młodzieży, a i ostatni chętni dorośli zostaną zaszczepieni w Polsce nie wcześniej niż podczas wakacji. Po co więc narażać zdrowie publiczne dla dosłownie kilku tygodni chodzenia do szkoły, w czasie, kiedy i tak głównie wystawiane są stopnie, a potem wszyscy zwyczajowo zastygają, oczekując już tylko rozdania świadectw?!
EDUNEWS.PL: PANDEMICZNE NADRABIANIE ZALEGŁOŚCI W NAUCE
Specjaliści w całym świecie zastanawiają się, jak wyrównać zaległości, które mają uczniowie po zdalnym nauczaniu. Liczne badania pokazują, że takie zaległości są. Dla mnie nie jest ważne, jak duże one są, ale jak sobie z nimi poradzimy
EDUNEWS.PL: EDUKACJA: CZEGO NAUCZYŁ MNIE CZAS PANDEMII?
W maju 2021 roku dziesiątą rocznicę powstania świętuje grupa Superbelfrów RP. Na powrót do nauki stacjonarnej i hybrydowej, zamiast "nadrabiania zaległości", proponują refleksję nad ponad rocznym okresem nauczania zdalnego. Potrzebne jest to młodzieży, potrzebne jest to nam. Refleksje jako sposób świętowania to dobry pomysł. Bo zostanie coś trwałego i przydatnego. Przed wyruszeniem w morze na połów dobrze jest na spokojnie wysuszyć sieci. Bo inaczej te z surowców naturalnych zbutwieją i będą pełne dziur. A próżny to wysiłek łowić dziurawymi sieciami…
EDUNEWS.PL: JAK TECHNOLOGIA POMOGŁA ROZWIĄZAĆ (NIE)STANDARDOWE PROBLEMY DYREKTORA W TRAKCIE ZDALNEJ
Powrót do szkół jest okazją do wielu refleksji na temat funkcjonowania szkół kiedyś i dziś. Czy nie mając dostępu do nowoczesnych technologii edukacyjnych, takich jak na przykład Microsoft Teams, dalibyśmy radę utrzymać w działaniu szkolnictwo w pandemii? Jakby to wyglądało, gdyby taka sytuacja pandemiczna zdarzyła się 30 lat wcześniej? Czy można lepiej przygotować samorządowe, publiczne szkoły na taką ewentualność?
EDUNEWS.PL: JAK ZAPROJEKTOWAĆ SZKOŁĘ?
Przyjazna, dostępna szkoła bez barier, powiązana z otoczeniem i działająca na rzecz lokalnej społeczności. Taka powinna być każda placówka oświatowa. Warszawa wprowadza nowe standardy architektoniczne dla szkół, a z myślą o nowych inwestycjach opracowano też przewodnik, który ułatwi projektowanie, budowę lub modernizację placówek oświatowych
EDUNEWS.PL: JAK NIE ZGUBIĆ DZIECKA W SIECI?
Nowe technologie stały się nieodłącznym elementem naszego życia. Za sprawą edukacji zdalnej zarówno my- nauczyciele, uczniowie, ale przede wszystkim My/Wy - Rodzice - przeszliśmy przyspieszony kurs znajomości narzędzi TIK
EDUNEWS.PL: O TZW. POWROCIE DO NORMALNOŚCI W SZKOLE
Co to znaczy „powrót do normalności” rozważany w wielu wypowiedziach, nie tylko związanych ze szkołą? Czy świat cyfrowy nie stał się „normalnością” ludzkości? Czy ktoś jest sobie w stanie wyobrazić czas zarazy bez komunikacji cyfrowej? Tak - niewielka społeczność Wrocławia poradziła sobie z epidemią w 1963, ale może dlatego, że komunikacja i przemieszczanie się były znacznie ograniczone. Dzisiaj powrót do szkoły siłą rzeczy nie będzie powrotem do szkoły zamkniętej w murach. Wcześniej, wcale nie tak dawno temu, szkoła i świat cyfrowy uczniów to były jakby niezależne światy. Szkoła nie miała ani wpływu, ani narzędzi, aby zaproponować wspólne działania. Badania tylko odnotowywały stan, a nieśmiałe sugestie miały niewielki wpływ na rozwój i zmianę sytuacji.
EDUNEWS.PL: SKRIWARE POMAGA POZYSKAĆ FUNDUSZE NA NOWOCZESNY SPRZĘT DO SZKOLY
Co łączy ze sobą zdobywającą popularność interdyscyplinarną metodologię nauczania STEAM, nauczanie hybrydowe i edukację specjalną? Odpowiedź jest krótka: SkriLab. Laboratorium edukacyjne stworzone przez Skriware, polski startup tworzący rozwiązania dla branży edukacyjnej. Technologia, kompleksowe wdrożenie i kursy podnoszące kwalifikacje zawodowe nauczycieli to nie jedyne co firma ma do zaoferowania. Zespołowi Skriware zależy, aby szkolnictwo w Polsce oferowało najlepszą możliwą edukację, dlatego firma pomaga szkołom także w pozyskiwaniu finansowania na nowoczesne laboratorium edukacyjne
<<poprzednie 31 32 [33] 34 35 36 37 38 39 40 nastepne>>