korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?
EDUNEWS.PL: STAŻYSTA Z DOŚWIADCZENIEM, CZYLI WSPOMNIENIA PO PIERWSZYM ROKU PRACY W SZKOLE
Czy można pogodzić pracę w dużej fundacji z nauczaniem w szkole podstawowej? Monika Zwierko, członek zarządu Fundacji Uniwersytet Dzieci i nauczycielka języka polskiego w klasie siódmej jednej z wrocławskich szkół, udowadnia, że tak. O swoim powołaniu, pasji do uczenia i eksperymentowania oraz kompetencjach, które są niezbędne do pracy w szkole opowiada w swoich wspomnieniach z pierwszego roku w nowej roli
EDUNEWS.PL: TACZEK NIE MA KIEDY ZAŁADOWAĆ!
Każde kolejne wystąpienie obecnego ministra edukacji i nauki, poświęcone szkolnictwu, umacnia mnie w przekonaniu, że wkroczyliśmy już w okres, który historycy polskiej edukacji nazwą w przyszłości Nocą Czarnkową. Pryncypialność, z jaką szef MEiN deklaruje jednoznacznie narodowo-katolicki kierunek zmian, stopniowo wprowadzając ten program w życie, rokuje tylko dalsze wzmocnienie ofensywy ideologicznej, opartej na zanegowaniu wartości liberalnych
EDUNEWS.PL: LUDZIE UCZĄ SIĘ LEPIEJ, GDY...
We wrześniu pojawią się w szkole uczniowie z bardzo zróżnicowaną wiedzą i umiejętnościami. Jeśli zaczniemy tę sprawę rozpatrywać dopiero we wrześniu, to presja czasu wymusi na nas pochopne rozwiązania. Teraz jest okazja, aby sprawę przemyśleć i podjąć, najlepiej wspólnie, dobre decyzje
EDUNEWS.PL: SZKOLNE ZASADY NA EKRANIE SMARTFONA
Niebawem wracamy do szkół i wielu z nas zastanawia się, w jaki sposób zobrazować i zaakcentować naszym uczniom zasady związane z zachowaniem się w szkole. Wizualizacja przemawia najbardziej, stąd pomysł na zasady w formie graficznej bliskiej uczniom - na ekranach smartfonów
EDUNEWS.PL: SHIT IN, SHIT OUT, CZYLI JAKI KOŃ JEST KAŻDY WIDZI. CO Z TEGO WYNIKA I DLACZEGO NIC
Trochę jestem już znudzony rozważaniem stale tych samych edukacyjnych dylematów, roztrząsaniem pozornych oczywistości, wyciąganiem niezmiennych wniosków i tłumaczeniem, dlaczego rzeczywistość szkolna nie jest taka, o jakiej wszyscy podobno marzą. Niestety, ta niewdzięczna (bo nieskuteczna i najwyraźniej głównym zainteresowanym tą tematyką zbędna) polemika z kreatywną księgowością oświatowej ideologii jest jedyną dostępną mi formą niezgody na, jak się wydaje, z góry zakładaną jałowość edukacyjnego dyskursu. Jest to wysiłek o tyle przykry, że często wymierzony nie w jakiegoś określonego przeciwnika, oświatowego szkodnika, czy innego przedstawiciela edukacyjnego ciemnogrodu, ale coraz częściej w enuncjacje ludzi, stojących w zasadzie po tej samej stronie barykady
EDUNEWS.PL: PROFESJONALNY ROZWÓJ NAUCZYCIELI. JAK ZARABIAĆ WIĘCEJ?
Każdy z nauczycieli zdaje sobie sprawę, jak bardzo ważny jest własny rozwój. Nauczyciel to zawód bardzo odpowiedzialny i ważny. Polega na nauce młodego pokolenia, a młodzi ludzie to nasza przyszłość. Jak wiemy, pensje nauczycielskie nie są zbyt wysokie, a odpowiedzialność, jaka spoczywa na tych osobach, jest bardzo duża. W takich warunkach bardzo łatwo o utratę motywacji, dlatego dzisiaj przyjrzymy się, w jaki sposób nauczyciele mogą się rozwijać i zarabiać większe pieniądze
EDUNEWS.PL: POKAZAĆ - PRZEKAZAĆ 2021: WIEDZA POD LUPĄ
Jakie wyobrażenie o wiedzy naukowej kształtuje szkoła, jaka jest jej rola w budowaniu zrozumienia tego, czym jest nauka? Co o wiedzy naukowej sądzą uczniowie? Jak z nimi rozmawiać o aktualnych badaniach i ich zastosowaniach? Jak odróżniać wiedzę potoczną od wiedzy naukowej i wiedzę naukową od wiedzy fałszywej? Czy dorośli Polacy ufają naukowcom? Jaki jest nasz stosunek do sztucznej inteligencji? Dlaczego oddajemy prywatność algorytmom? – to niektóre zagadnienia do dyskusji w gronie nauczycieli, uczniów, edukatorów i naukowców, którzy spotkają się w Centrum Nauki Kopernik na tegorocznej konferencji Pokazać - Przekazać
EDUNEWS.PL: DO JAKIEJ SZKOŁY PÓJDZIEMY WE WRZEŚNIU?
Korzystam z każdej okazji by oglądać muzealne eksponaty związane ze szkołą. Z mojego dzieciństwa pamiętam jeszcze zielone ławki z pochylonym blatem (wygodniej się pisze), z kałamarzem, atramentem, obsadką ze stalówką, dużymi i małymi liczydłami. Chodziłem nawet do wiejskiej szkółki bez bieżącej wody i z wychodkiem zamiast toalety. Tego świata już nie ma. W ekspozycjach muzealnych przyglądam się także jeszcze starszym rozwiązaniom, które znam tylko z opowiadań i lektur szkolnych. Zupełnie inny świat. I refleksja nad rozwojem komunikacji międzyludzkiej oraz systemem edukacji
<<poprzednie 21 22 23 [24] 25 26 27 28 29 30 nastepne>>