korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?
EDUNEWS.PL: SZCZĘŚCIE W SZKOLE? TO MOŻLIWE!
„Eric Fromm mówił jednemu z uczniów: „Nie przejmuj się zbytnio. W gruncie rzeczy to nie my leczymy pacjentów. Po prostu jesteśmy blisko i kibicujemy, kiedy oni leczą samych siebie”. To nie lekarstwa leczą ciało, ale ciało się leczy, korzystając z lekarstw. Ortopeda nastawia złamaną nogę i wkłada nogę w gips, ale już zdrowienie to dzieło samego ciała… jego siły witalnej.” Podobnie jest z edukacją. To nie nauczyciele czy dorośli uczą dzieci ale dzieci uczą się same korzystając z udziału dorosłych. Mamy być towarzyszami, przewodnikami w świecie poznania samego siebie i ludzi wokół.
EDUNEWS.PL: OCENA PRACY NAUCZYCIELA
Przeczytałam artykuł Madeline Will o systemie oceniania nauczycieli w Stanach Zjednoczonych. Jak go znalazłam, to pomyślałam, czy warto w ogóle się tym zagadnieniem teraz zajmować, gdy szaleje pandemia?
EDUNEWS.PL: JAK DALEKO SIĘGA WŁADZA ALGORYTMÓW?
Technologie oparte na zaawansowanych algorytmach oraz sztucznej inteligencji są rozwijane, bo w sytuacji złożonych problemów podejmują decyzje lepsze, trafniejsze niż człowiek. Im jednak technologia staje się bardziej złożona i niezależna od ludzkiej kontroli, tym mniej z nas rozumie jej działanie, a lęki związane z jej dalszym rozwojem stają się powszechne. Jak broniąc się przed faktycznymi zagrożeniami nie stracić wszystkich dobrodziejstw, które daje nam rozwój? Z prof. Michałem Kosińskim rozmawia Miłosz Szymański, redaktor podcastu „Głos Kongresu Obywatelskiego”
EDUNEWS.PL: KREATYWNOŚĆ POTRZEBUJE PRZESTRZENI
Gdyby szukać pojęcia, które dobrze oddawałoby to, czym jest nowoczesne nauczanie, jednym z lepszych kandydatów byłaby zdecydowanie kreatywność. To właśnie o potrzebie i wpływie kreatywności na naukę - tak ze strony nauczycieli, jak i uczniów - mówiła Zyta Czechowska, Nauczyciel Roku 2019 i pedagożka z 25-letnim doświadczeniem, podczas webinaru „Rozwój kreatywności i kompetencji w edukacji online”, który odbył się w piątek, 10 grudnia. Wydarzenie rozpoczęło cykl wirtualnych spotkań, podczas których kontynuowane będą tematy poruszone w trakcie wrześniowej konferencji "Przyszłość edukacji". Zdaniem prelegentki kreatywne podejście do nauczania pozwala nauczycielom trafić do dzieci, rozbudzić ich zainteresowanie, a także rezonować z ich własną kreatywnością, dzięki któremu uczenie się może przerodzić się w tworzenie.
EDUNEWS.PL: CZY PROTEZY WYSTARCZĄ?
W debacie edukacyjnej od dawien dawna daje się zauważyć niezwykła niemoc największych partii politycznych w Polsce do zaproponowania jakichkolwiek sensownych zmian. Jak już się pojawiają „dobre zmiany”, to zaraz potem wychodzi, że to jednak był tylko zabieg PR-owski. I że wcale nie chodziło o poprawę czegokolwiek w szkołach i na uczelniach. Zupełnie też nie widać woli współdziałania najważniejszych ugrupowań, aby tzw. narodową edukację uczynić rzeczywiście dobrą. Pewnie im bliżej wyborów parlamentarnych, tym częściej zauważymy, że politycy przypominają sobie, że jest coś takiego, jak edukacja i że to (w okresie wyborczym) ważny temat jest i basta! Niedawno Polska 2050 przedstawia swój pomysł na „całościową” reformę systemu edukacji. Warto skomentować
EDUNEWS.PL:SPOSÓB NA PRZERÓBKI - O WYSZUKIWANIU OBRAZEM I ANALIZIE VIDEO
Zdjęcia oraz nagrania wideo zamieszczane w sieci dają duże pole do manipulacji. Manipulowanie zdjęciami stało się bardziej popularne wraz z rozwojem Internetu, nowych technologii oraz mediów społecznościowych. To dzięki temu pojawiły się ogólnodostępne narzędzia, za pomocą których w łatwy sposób można przerabiać fotografie. Nie trzeba mieć do tego specjalistycznej wiedzy. Media społecznościowe dały natomiast ogromne możliwości rozprzestrzeniania treści, w tym zdjęć i nagrań video w sposób anonimowy
EDUNEWS.PL: JAK ROZMAWIAĆ Z NASTOLATKAMI O ZDROWIU PSYCHICZNYM
Nikt nie powinien radzić sobie sam z wyzwaniami zdrowia psychicznego. Niestety zbyt wiele dzieci jest pozostawionych samym sobie, zwłaszcza w okresie nastoletnim. Możesz to zmienić. Nie wiesz jak? UNICEF podpowiada, jak rodzice mogą wesprzeć swoje dzieci
EDUNEWS.PL: POMIĘDZY PRZESTRZENIAMI NAUCZANIA LITERATURY I KULTURY
Zastanówmy się, jaka jest rola grupy w procesie poznawania świata przez ucznia. Nieformalne grupy składają się z różnorodnych jednostek, a nawet jeśli promują dany styl lub modę, to nie wywierają (jeśli oczywiście mówimy o zdrowo funkcjonującym zespole) presji na jednostce w obszarze jej postaw i zachowań, nie przymuszają do ujednolicania, a odwrotnie – grupa swoją siłę zdaje się czerpać z kooperacji. Co więcej, współzależność w grupie, rozpoznawana i następnie budowana dzięki sprawnej komunikacji, otwartości i akceptacji, prowadzi nie tylko do rozwoju zespołu, ale też do specjalizacji jej członków i naturalnego podziału na zadania, gdzie każdy wykonawca jest ważny, niezbędny, istotny
<<poprzednie 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 nastepne>>