8 |
mic15_mar10_mat5 |
angielski |
Zainteresowania:
literatura amerykańskiego Południa, literatura afro-amerykańska oraz indiańska, modernizm, literatura angielska, iberoamerykańska, historia i kultura amerykańska oraz hiszpańska, języki obce (znajomość łaciny, j. ros., franc., niem., hiszp., trochę norweskiego), historia Polski XIX i XX wieku, edukacja językowa młodzieży i dorosłych, prowadzenie prac licencjackich i magisterskich z dziedziny literaturoznawstwa , korekta językowa (zwłaszcza naukowych) tekstów pisemnych w j. ang., tłumaczenia z j.ang. i na j. ang. , projektowanie wnętrz i ogrodów, podróże,
Umiejętności:
umiejętności organizacyjne, umiejętność motywowania młodzieży (studentów) do nauki języka (zwłaszcza pisania i czytania po ang.), rozbudzanie pasji i zainteresowań literackich nawet trudnymi pisarzami, duże poczucie humoru wykorzystywane w pracy dydaktycznej ze znakomitymi skutkami, umiejętność NAUCZENIA a nie tylko UCZENIA języka, elastyczność i wyrozumiałość w stosunku do uczniów/studentów, umiejętność zachowania równowagi między wymaganiem i egzekwowaniem wiedzy a ową wyrozumiałością, umiejętność zainteresowania studentów niezainteresowanych albo leserów, umiejętność podnoszenia motywacji oraz wiary we własne siły, praktyczne podejście do nauki języka – danie studentowi/uczniowi wędki a nie gotowej ryby, wyrabianie praktycznych umiejętności językowych i umiejętności samo- korekty, sukcesy w wychowywaniu uczniów/studentów a nie tylko uczeniu, zwłaszcza na własnym przykładzie, pełne zaangażowanie intelektualne i emocjonalne w wykonywaną pracę/edukację/projekt, traktowanie holistyczne studenta-ucznia (zainteresowanie się również jego sytuacją domową, rodzinną, zdrowotną, emocjonalną, jeśli zaniedbuje naukę i wyjście mu naprzeciw z pomocą lub radą)
Cechy charakteru
wytrwałość, obowiązkowość, rzetelność, uczciwość, elastyczność, umiejętność dostosowywania się do ludzi i okoliczności, poczucie humoru, otwartość na nowości i nowinki, tolerancja, szacunek dla ucznia/studenta, protolinijność, szczerość, bezpośredniość, zmysł praktyczny, empatia, gotowość pomocy, altruizm, społecznikostwo, przyjacielski stosunek do ludzi, łatwość w nawiązywaniu kontaktów i ich trwałość, wysokie standardy edukacyjne i umiejętność wywindowania na te wyżyny własnych uczniów/studentów, niestandardowe rozwiązania i pomysły, entuzjazm, który się udziela, wiara w rzeczy często uznawane za niemożliwe i czynienie ich możliwymi, wysoka motywacja własna |
|