korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?
MNODN: Wspieranie uczenia i wychowania uczniów z trudnymi zachowaniami..23.04.16, Kraków.

Wspieranie uczenia i wychowania uczniów z trudnymi zachowaniami (nadpobudliwość, ADHD, trudności emocjonalne)

23-04-2016
sobota
09:00-15:30

CZAS TRWANIA
8 godz. dyd.

PROWADZĄCY
Irena Chądzyńska

KOSZT SZKOLENIA
159 zł

MIEJSCE SZKOLENIA
Sale zajęciowe MNODN
ul. Dietla 93 oficyna,
Kraków


Szkolenie jest kontynuacją i poszerzeniem szkoleń: Uczniowie trudni i nadpobudliwi w szkole – procedury postępowania z dzieckiem sprawiającym trudności wychowawcze i adaptacyjne oraz Dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) w klasie szkolnej.



Cele:

przedstawienie prostych i skutecznych metod i sposobów radzenia sobie z trudnymi i niepożądanymi zachowaniami uczniów,
po zakończeniu warsztatów uczestnik powinien umieć modyfikować środowisko rodzinne i klasowe do możliwości i potrzeb dziecka nadpobudliwego,
znać strategie ukierunkowane na radzenie sobie z objawami ADHD,
znać sposoby tworzenia, wprowadzania i modyfikowania norm, zasad i konsekwencji w systemie pracy z dzieckiem i zespołem klasowym,
znać sposoby pracy i monitorowania zachowań dziecka,
umieć współpracować i radzić sobie z pytaniami i obawami rodziców.


Program:

Rozpoznawanie zachowań niepożądanych – rola nauczyciela jako osoby dostrzegającej problemy dziecka, sugerującej konieczność diagnozy, jednocześnie wdrażającej odpowiednie metody pracy na terenie klasy.
Zadania i obowiązki szkoły w modelu pracy z dzieckiem nadpobudliwym.
Znaczenie relacji rodzić – nauczyciel w kontekście diagnozowania dziecka. Wpływ poglądów, przekonań i uprzedzeń nauczyciela na jakość współdziałania i późniejszych relacji z rodzicami dziecka.
Metody pracy z dzieckiem, specyficzne strategie ukierunkowane na radzenie sobie z objawami, modyfikacja środowiska klasowego, sposoby planowania pracy.
Zasady skutecznego wydawania poleceń i zadawania pracy domowej – zadania dla zespołu uczącego dziecko.
Znaczenie norm, zasad i konsekwencji w życiu dziecka i jego rodziny. Teoria i praktyka wprowadzania zasad. Tworzenie zasad zachowania w klasie, na przerwie, podczas wycieczki.
Rodzaje konsekwencji i ich znaczenie w systemie pracy z dzieckiem trudnym.
Znaczenie pozytywnych zachowań ucznia, stosowanie pochwały jako narzędzia wychowawczego.
Wybrane techniki behawioralne – scenariusz trudnego zachowania, algorytm postępowania, karta zachowania w klasie, szkolny/klasowy kodeks złości, kontrakt, arkusz przemyśleń.



Wypełnij formularz zgłoszeniowy na szkolenie - zarezerwuj miejsce:


http://www.mnodn.kangur.edu.pl/kurs.php?kk=4597 2016-04-12

Aby nie widzieć poniższej reklamy:
zaloguj się jako lektor, jeżeli nie masz konta zarejestruj się.