korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?
Goethe Institut: Niekonwencjonalne metody wspierania czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży

Niekonwencjonalne metody wspierania czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży
warsztaty dla bibliotekarzy
7.4.-12.5.10
Szczecin, Koszalin, Olsztyn, Warszawa, Lublin

W języku niemieckim z tłumaczeniem konsekutywnym

Warsztaty składające się z dwóch modułów powadzi Claudia Rouvel z Berlińskiego Centrum Literatury Dziecięco-Młodzieżowej LesArt.
Moduł 1:
Światy słów – światy obrazów - Kreatywne podejście do ilustracji i książek
Moduł 2:
O sensie czytania pomiędzy konsumpcją a potokiem obrazów - Interaktywne formy zajęć, mające zachęcić do czytania dzieci i młodzież w wieku 10–13 lat




10., 11.5.2010, g. 10.00-16.00 - Moduł 2
Warszawa
Multimedialna Biblioteka dla Dzieci i Młodzieży „Nautilus”
ul. Pancera 18
03-187 Warszawa

12.5.2010, g. 10.00-16.00 - Moduł 1
Lublin
Miejska Biblioteka Publiczna w Lublinie im. Hieronima Łopacińskiego , Filia nr 28
ul. Nadbystrzycka 85
Lublin


W jaki sposób biblioteki mogą zdobywać sobie przyszłych czytelników? Innymi słowy: Jak umożliwić dzieciom odkrywanie wszystkimi zmysłami świata mediów? Jak otworzyć przed młodymi czytelnikami możliwości kryjące się w książkach? Jak zachęcić młodzież do wypróbowania własnej kreatywności i zdolności do komunikowania się?

Powyższe pytania, a także inne kwestie dotyczące rozwijania czytelnictwa będą tematem trzech jednodniowych warsztatów dla bibliotekarzy, zorganizowanych przez Goethe-Institut w Warszawie i Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich.

Zachęcanie do czytania polega zdaniem LesArt na nawiązywaniu do realnych i estetycznych doświadczeń, aby wykorzystać je jako pomost prowadzący do literatury. Dzień powszedni dzieci i młodzieży jest dziś kształtowany przede wszystkim przez świat rzeczy i konsumpcję. Percepcja estetyczna odbywa się głównie za pośrednictwem elektronicznych mediów operujących obrazem. Obydwa te aspekty kształtują postawę życiową, która raczej nie skłania do refleksji nad własnym „ja“ w skomplikowanym świecie. Natomiast ambitna literatura dla dzieci i młodzieży inicjuje postawę wręcz przeciwną. Przedstawia ona różne modele i postawy życiowe, sprawia, że dorastający młodzi ludzie zaczynają zastanawiać się nad sobą, oraz inspiruje do krytycznej obserwacji świata.

ˆwww.colourbox.comW takim właśnie rozumieniu warsztaty przedstawiają interaktywne modele zajęć, które mogą rozbudzać ciekawość i zachęcać do czytania. Należą do nich oryginalne połączenia obrazków, liter i zwrotów językowych, nietypowe wprowadzenia do gatunków literackich oraz porówniania tekstów literackich i ich adaptacji filmowych. Podawane przykłady nie są gotowymi receptami, lecz przykładami, które będą wspólnie z uczestnikami wypróbowane i przedyskutowane.

Logo LesArtPani Claudia Rouvel pełni w LesArt funkcję kierownika ds. programowych.
LesArt koordynuje działania na rzecz rozwijania czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży oraz współpracuje przy ich realizacji. Wykorzystuje wszystkie dziedziny sztuki i wszystkie rodzaje mediów do opracowywania kreatywnych modeli edukacji literacko-estetycznej, uwzględniając przy tym doświadczenia dzieci i młodzieży, wynikające z ich życia codziennego, lektur i odbioru przekazów wizualnych.

więcej na:

http://www.goethe.de/ins/pl/war/ver/pl5866888v.htm 2010-05-07

Aby nie widzieć poniższej reklamy:
zaloguj się jako lektor, jeżeli nie masz konta zarejestruj się.