korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?
Macmillan: Hearing or real listening? Jak sensownie i skutecznie uczyć słuchania, 05.12.19.
Hearing or real listening?
Jak sensownie i skutecznie uczyć słuchania

Data: 05.12.2019 19:30 - 21:10

Trener: dr Karolina Kotorowicz-Jasińska

Typ szkolenia: webinarium

Ścieżka: egzaminy

Koszt: 59.00 zł

Wczesna rejestracja do 05.12.2019 (później 79.00 zł)

Liczba miejsc: nieograniczona

Typ szkolenia: Webinarium

Język: angielski

Dla kogo jest szkolenie?

Nauczyciele j. angielskiego w klasach 4-8 szkoły podstawowej
Nauczyciele j. angielskiego w gimnazjum
Nauczyciele j. angielskiego w szkołach ponadgimnazjalnych
Lektorzy j. angielskiego w prywatnych szkołach językowych
Egzaminatorzy egzaminu ósmoklasisty
Egzaminatorzy maturalni

Opis szkolenia:
Czy masz poczucie, że Twoi uczniowie mają poważne problemy ze zrozumieniem tekstów, których słuchają na lekcji angielskiego – ale nie wiesz, dlaczego?

Czy czujesz, że można by lepiej wykorzystać nagrania z podręcznika – ale skończyły już Ci się pomysły?

Czy chcesz wprowadzać w klasie nagrania autentyczne – ale nie wiesz do końca, co z nimi zrobić?

Jeżeli tak, to intensywne, interaktywne szkolenie jest właśnie dla Ciebie:

rozłożę sprawność słuchania na czynniki pierwsze i wskażę prawdziwe źródła trudności uczniów,
pokażę, jaki wpływ na rozumienie tekstu mają różne procesy towarzyszące słuchaniu (bottom-up vs. top-down),
zaprezentuję czynniki ułatwiające rozumienie słuchanego tekstu (linguistic knowledge vs. background knowledge),
wskażę elementy, które są niezbędne do przeprowadzenia efektywnej lekcji na słuchanie,
zaprezentuję techniki rozwijania umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
przedstawię liczne pomysły na zadania faktycznie rozwijające umiejętność słuchania i rozumienia tekstu.

Czego nauczysz się na szkoleniu?
Jak przeprowadzić idealną lekcję na słuchanie
Na których etapach lekcji najlepiej wprowadzać zadania na słuchanie
Które ćwiczenia językowe najlepiej sprawdzają się jako pre-, while- i post-listening practice
Jak określić poziom językowy autentycznego nagrania i dobrać do niego właściwe zadania na słuchanie
Jak nie pomylić uczenia rozumienia ze słuchu z testowaniem umiejętności słuchania
Kiedy zatrzymywanie nagrania i przetwarzanie tekstu małymi fragmentami ma sens
Jaki cel ma użycie obrazków i ilustracji towarzyszących zadaniom na rozumienie ze słuchu

Dlaczego warto?
Efektywne słuchanie to nieodłączna część codziennej komunikacji w każdym języku. Dlatego też słuchanie ze zrozumieniem jest kluczową umiejętnością rozwijaną na lekcjach języka obcego – i jedną z najtrudniejszych do opanowania przez uczniów.

Co więcej, rola słuchania w nowej podstawie programowej drastycznie wzrasta. Docelowy poziom trudności zadań sprawdzających rozumienie ze słuchu na egzaminie ósmoklasisty to aż B1! W dodatku będzie ono testowane w zupełnie nowy sposób – zarówno w zadaniach zamkniętych jak i w otwartych. Tylko dogłębne rozumienie słuchanego tekstu pozwoli uczniowi udzielić poprawnej odpowiedzi.

Rejestracja i zawsze aktualne informacje znajdują się na stronie:

https://www.macmillan.pl/instytut-rozwoju-nauczycieli/szkolenie/ 64 2019-11-06

Aby nie widzieć poniższej reklamy:
zaloguj się jako lektor, jeżeli nie masz konta zarejestruj się.