korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?

PASE: praktyczne warsztaty PoToMiTo dla lektorów i nauczycieli , 20.03.13, Warszawa.


PRAKTYCZNE WARSZTATY PASE: PoToMiTo!

aby wzmocnić i rozwinąć:


 - umiejętności psychologiczne i interpersonalne niezbędne w klasie i życiu zawodowym 
- umiejętność radzenia sobie z emocjami 
- komfort wykorzystywania głosu w pracy zawodowej 
- pozytywne relacje z uczniami i rodzicami, które pozwolą na podwyższanie jakości życia w aspekcie zawodowym  satysfakcję z wykonywanej pracy

dla lektorów językow obcych oraz nauczycieli wszystkich przedmiotów szkół podstawowych, gimnazjum i liceum


Termin: 20 marca (środa), Warszawa

Program:
10.30-12.00
JAK ZACIEKAWIĆ NAJBARDZIEJ NIECIEKAWYCH UCZNIÓW?

12.15-13.45
MĄDRA POCHWAŁA, TWÓRCZA KRYTYKA

14.00-15.30
GŁOS JAKO NIEZBĘDNE NARZĘDZIE PRACY NAUCZYCIELA

15.45-17.15

WORK LIFE BALANCE - JAK USTRZEC SIEBIE OD WYPALENIA ZAWODOWEGO?


(uwaga: wczesna rejestracja, niższa opłata obowiązuje do 6 marca 2013)

Autorzy o przygotowanych prezentacjach:

Jarosław Spychała: Co mają z sobą wspólnego słowa Chrystusa, różdżka Harry Pottera i smartphone? Co moją z sobą wspólnego takie postaci jak Herakles, Platon, Chrystus, Lord Vader czy Neo, bohater filmu Matrix? Dla wielu osób pewnie nie wiele. Dla niektórych już samo zestawienie może budzić wątpliwości. W rzeczywistości wszyscy ci bohaterowie opowiadają jedną i tą samą historię, która poucza o tym, że tylko wybór właściwej drogi może prowadzić w życiu do szczęścia. Jednak lektury typu Ewangelia Mateusza, czy choćby „Lalka” Bolesława Prusa w zabiegach o zainteresowanie uczniów przegrywają z pełnymi nowocześni produktami popkultury jak wspomniany smartphone czy hollywoodzkie hity. Możemy na to narzekać, pomstować, walczyć z tym. Wystarczy jednak uchylić rąbka tajemnicy, aby obudzić w nich pasje poznawania i nauki. Nic tak nie skupia uwagi młodego człowieka, jak ciekawość i przygoda. W ramach swojego wystąpienia pokażę jak przekazywać obowiązkowe treści nauczania językiem młodych ludzi.

Beata Zielińska-Rocha: Czy każda pochwała przynosi zamierzone przez nauczyciela efekty? Czy krytykowanie „w dobrej wierze” może zaszkodzić uczniowi? W trakcie sesji zastanowimy się dlaczego i za co chwalimy i krytykujemy nastoletnich uczniów, sprawdzimy czym są leniwe pochwały, jak chwalić uczniów, aby wzmacniać pozytywne zachowania i pozytywnie oddziaływać na ich rozwój, kiedy krytyka służy uczniowi, a kiedy działa niszcząco. Porozmawiamy również o tym, jak konstruktywnie przekazywać informacje zwrotne o uczniach ich rodzicom i zastanowimy się jakie umiejętności powinni posiąść uczniowie, aby mogli twórczo wykorzystać krytyczne komunikaty nauczyciela.

Mariusz Zalejski: warsztat ma na celu poprawienie działania aparatu mowy, przygotowanie do pracy głosem poprzez ćwiczenia oddechowe, rezonansowe, artykulacyjne i emitujące dźwięk. Warsztat zaprojektowany jest dla osób, które w swojej codziennej pracy zmuszone są do ciągłego wysiłku aparatu mowy i którym zależy na wyrazistej, płynnej i nośnej wypowiedzi.

Wojciech Eichelberger: warsztat w bardzo dostępny sposób przedstawia techniki i metody radzenia sobie ze stresem oraz wypaleniem zawodowym w odniesieniu długoterminowej pracy oraz zapoznaje uczestników z metodami pracy kierowanymi na rozwój własny w odniesieniu do zmiany przyzwyczajeń, postaw wewnętrznych oraz heurystyk poznawczych. Istnieją techniki i sposoby radzenia sobie z nieefektywną komunikacją, które odpowiednio wyselekcjonowane i dobrane konkretnie pod specyficzne potrzeby nauczycieli, nie tylko ułatwiają proces komunikacji lecz również zaopatrują nauczycieli w zestaw narzędzi i technik przydatnych w wielu innych sytuacjach wynikających z braku porozumienia. Brak zrozumienia oraz wglądu w sytuację nauczyciela stymuluje powstawanie poczucia bezradności, opuszczenia, lęku i stresu. Co w wielu przypadkach negatywnie procentuje w przyszłości. Wiele mówi się w kontekście pracy nauczyciela o efektywnej komunikacji, wywieraniu wpływu na innych, tak by osiągnąć zamierzone cele. Współczesne warunki życia, pośpiech, narastająca liczba spraw i problemów, wielkie tempo zmian sprawiają, że większość z nas poddana jest działaniu stresu i odczuwa jego negatywne skutki. Na szczęście poprzez oddziaływanie na psychikę i wprowadzanie odpowiednich korekt w naszym trybie życia można skutecznie zapobiegać przeciążeniu stresem, a także usuwać jego skutki. Istotnym źródłem stresu jesteśmy bowiem my sami. Kiedy stan braku równowagi robi się długotrwały (miesiące lub lata), wtedy nasze reakcje stresowe stają się groźne dla nas samych, naszych relacji zawodowych i osobistych. Pojawiają się symptomy wypalenia zawodowego: poczucie monotonii, brak zaangażowania, zniechęcenie, brak energii.

Opłaty i rejestracja:

http://www.pase.pl/index.php/pl/dziaalno-pase/konferencje-i-szko lenia?task=pokazSzkolenie&id=220