Lp |
Login
|
Język
|
O sobie
|
Link do CV |
1 |
CZESKI_NATIVE_SPEAKER |
czeski |
Zapraszam do nauki języka czeskiego u mnie w Katowicach. Od kilku lat jestem lektorem szkół językowych: Profi Lingua, Europol, Empik i Translator.
Prowadzę także kursy firmowe i prywatne.
Ponieważ jesetm bardzo dobrym lektorem to moi dotychczasowi kursanci byli zadowoleni ze efektów nauczania i w większości kontynuują kursy na co raz to wyższych poziomach.
Ceny podane w formularzu są orientacyjne. Konkretne ceny usług ustalamy indywidualnie. |
|
2 |
dobryden.pl |
czeski |
Własną wizję nauki staram się dostosować do indywidualnych potrzeb moich uczniów. Nauka jest naszą wspólną pracą (pracą rozumianą jako przyjemność!), obieramy też ten sam cel. Lekcje staram się urozmaicać o inne aspekty, wszak język jest nierozdzielnie powiązany z kulturą danej społeczności. Przekazywanie wiedzy sprawia mi ogromną przyjemność, język czeski to moja pasja, a pasje są po to by się nimi dzielić! Do zobaczenia:) |
|
3 |
agnieszka12342 |
czeski |
Ukończyłam studia wyższe licencjackie zdobywając zawód nauczyciela języka czeskiego, oraz studia uzupełniające zdobywając tytuł magistra.
Uważam, że posiadam predyspozycję i zdolności komunikacyjne pozwalające na pracę w szkołach językowych oraz w oświacie. W ubiegłym roku pracowałam w szkole językowej prowadząc kursy języka czeskiego dla dorosłych oraz odbyłam praktyki nauczając języka czeskiego dzieci oraz młodzież. Przez dwa lata prowadziłam zajęcia z języka czeskiego w szkole podstawowej oraz gimnazjum.
Łatwo nawiązuje kontakty oraz lubię pracę z ludźmi. Nauczanie dzieci oraz dorosłych jest dla mnie radością i wyzwaniem. Jestem uczciwa, miła oraz rzetelnie wykonuję powierzone mi zadania.
|
|
4 |
martina_sh |
czeski, polski dla cudzoziemców |
Prowadzone przeze mnie zajęcia zawsze mają dynamiczny charakter, staram się żeby obok języka \"podręcznikowego\" uczniowie mieli też kontakt z \"żywym\" językiem czeskim (np. za sprawą bajek, piosenek, fragmentów z czeskiej prasy i literatury, felietonów z radia, etc.) Preferuję też typ nauki w języku czeskim (język polski staram się ograniczyć do minimum). Mam swoją wizję nauczania, jednak zdanie i oczekiwania uczniów co do sposobu prowadzenia zajęć są w całym procesie nauki dla mnie najważniejsze. Język czeski stał się moją wielką pasją, toteż staram się, żeby był stale obecny w moim życiu zarówno prywatnym, jak i zawodowym i chętnie \"zarażam\" nim innych.
Dodatkowo, od roku 2018, staram się też zachęcać cudzoziemców, by odkryli w sobie podobną pasję, acz do naszego języka ojczystego, czyli polskiego. |
|
5 |
vasermon |
czeski, greka klasyczna, łacina, rosyjski, słowacki, ukraiński |
Oferuję naukę niżej wymienionych języków metodami tradycyjnymi bądź niekonwencjonalnymi – wedle indywidualnych preferencji klienta. Zapewniam własne materiały i pomoce dydaktyczne, w tym własnego autorstwa. Działalność lektorską prowadzę od 2005 roku (z przerwami na dokształcanie się): od czasów brneńskich studiów, kiedy zacząłem udzielać korepetycji z języka czeskiego obcokrajowcom usiłującym zdać egzaminy wstępne na bohemistykę. Po studiach rusycystycznych i politologicznych kontynuowałem działalność na terenie rodzimego Śląska Cieszyńskiego, ucząc prywatnie po obu stronach granicy państwowej i poświęcając się zagadnieniom dydaktyki języków obcych oraz rozpracowywaniu efektywnych metod nauczania, sprawdzając ich skuteczność w praktyce. Współpracowałem z kilkoma szkołami językowymi, którym nadal oferuję swoje usługi, jednak od pewnego czasu świadomie orientuję się na klientów indywidualnych, których różnorodność i wymagania są dla mnie nieustannym wyzwaniem i bodźcem do dalszego rozwoju zawodowego.
W chwili obecnej zajmuję się nauczaniem języka czeskiego, słowackiego, rosyjskiego i łaciny, chociaż w przypadku mocnego zainteresowania językiem ukraińskim, białoruskim lub greką klasyczną jestem w stanie znaleźć czas także na te przedmioty. W rozdziałach pojedynczych języków publikuję szczegółowe informacje na temat polecanych pomocy naukowych (podręczniki, rozmówki, przewodniki gramatyczne, przydatne linki), do których dołączam abstrakty spod własnego pióra, jak też dodatkowe informacje i ciekawostki.
W nauczaniu od samego początku kładę nacisk na szybkie opanowanie prawidłowej wymowy przyswajanego języka, którą konfrontuję z nagraniami wypowiedzi rodzimych użytkowników, by już na starcie przyzwyczaić do obcowania z ustną formą mowy. Chodzi nie tylko o rozumienie odtwarzanych wypowiedzi, ale też o wejście w sferę konwencyjnej dykcji, akcentacji, intonacji. Zagadnienia gramatyczne utrwalam na podstawie ich praktycznego zastosowania w zdaniach, po przerobieniu których kursant sam (w sposób naturalny) wyłapuje funkcjonowanie istotnych zjawisk „w akcji”. Wprowadzanie konwersacji od początkowych lekcji ma na celu zdobycie pewności siebie mówcy oraz osiągnięcie językowej samodzielności w ogólnoludzkich kontaktach z obcojęzycznymi osobami poprzez prężne opanowywanie słownictwa z zakresu poszczególnych sfer życia codziennego (sport, zakupy, życie towarzyskie, w urzędzie, w restauracji itp.). Ze względu na bezsprzeczne zalety stosowania twórczych metod w procesie edukacyjnym, jak i z wymogu opanowania ortografii i stylistyki, zmuszam także kursantów do prowadzenia aktywnej komunikacji piśmiennej, jak również do czytania – pożytecznej czynności, za pomocą której jesteśmy w stanie wyłapać z kontekstu wiele względnie niezrozumiałych zawiłości. Znaczna część wykładów przeznaczona jest poszerzaniu i pielęgnacji zasobu słownictwa w oparciu o dedukcje etymologiczne, czyli zaszeregowanie wyrazów do pewnego \"ciągu genealogicznego\" i uzmysłowienie sobie więzi i zależności słowotwórczych. Indywidualne dobieranie profilu kształcenia umożliwia późniejszą koncentrację na doskonaleniu fachowego wyposażenia terminologicznego: biznesowego, prawnego, administracyjnego, informatycznego, zdrowotnego itd., zgodnie z życzeniami klienta. Z powyższego można łatwo wywnioskować, że zajęcia ukierunkowane są na pełną aktywizację ich uczestników, przez co gros nauki przypada na czas pracy z lektorem w trakcie lekcji, a nie na pozalekcyjne głowienie się nad pokrętną gramatyką w parze z bezmyślnym wkuwaniem słów.
Materiałów dydaktycznych używam tak, by za ich pośrednictwem skupić się najpierw na cechach wspólnych dla obu języków (ojczystego i zgłębianego; np. wspólne dźwięki i znaki, synonimy, rekcje, funkcje czasów, składnia), by następnie zasygnalizować odstępstwa i różnice, ilustrując całość na twórczym tłumaczeniu fragmentów tekstu z wykorzystaniem metody komparatystycznej. Kolejność omawianych kwestii kieruje się zatem bardziej pokrewieństwiem typologicznym języków niż tradycyjną relewancją. Ostatecznym celem jest oczywiście świadomy, w pełni kompetentny użytkownik języka.
Ze względu na odmienne zapotrzebowania osób zainteresowanych nauką, warunki współpracy ustalam z każdą z osobna, toteż nie zamieszczam tutaj szczegółów w postaci tabelek z rozkładami zajęć itp. Również w kwestiach układu lekcji, rodzaju wykorzystywanych materiałów lub odpowiedniej metodyki dostosowuję się do preferencji Państwa.
Zaznaczam, iż obecnie operuję na obszarze powiatu cieszyńskiego, z możliwością dojazdu na Zaolzie, choć chętnie też przyjmuję kursantów u siebie w Brennej, gdzie aktualnie rezyduję. W przyszłym roku planuję poszerzyć ofertę o kursy e-learningowe (z wykorzystaniem kamer internetowych), na które już teraz przyjmuję zgłoszenia.
Zaś w przypadku głębszego zainteresowania moją osobą – kompetencjami, twórczością bądź osobowością – zapraszam do studiowania strony www.cieszynisko.eu. Szczególnie zwracam uwagę na rubryki językowe, gdzie niebawem zaczną pojawiać się materiały przydatne do nauki, jak też artykuły popularnonaukowe z dziedziny językoznawstwa i lingwodydaktyki mojego autorstwa.
Zapraszam do kontaktu. |
|
6 |
Adammro |
chorwacki, czeski |
Nazywam się Adam i mam 24 lata. Jestem absolwentem filologii słowiańskiej ( j. chorwacki oraz czeski jako II kierunkowy). Swoją znajomość języka oceniam na bardzo dobrą, a ponadto posiadam spore doświadczenie w tłumaczeniu na język chorwacki; ( w tym tłumaczenie ustne). Co więcej, biegle posługuję się językiem czeskim oraz angielskim, a także kilkoma innymi. Jestem osobą otwartą, sympatyczną i potocznie mówiąc "wyluzowaną". Mimo tego od swoich uczniów wymagam maksymalnego zaangażowania i zawsze kładę nacisk na to aby przekazać im jak najwięcej wiedzy w przystępny sposób. Uważam, że zajęcia nie muszą być nudne, a czasem nawet śmieszne i rozrywkowe. Moje pasje to taniec towarzyski, koszykówka i motoryzacja w szczególności polska. |
|
7 |
annmus |
czeski |
Nauczycielem cierpliwym a człowiekiem wyrozumiałym. Uśmiechniętym w obu przypadkach. |
|
8 |
zajimava.kulka |
czeski |
Najważniejszą cechą, która czyni mnie idealną kandydatką na stanowisko lektora jest przede wszystkim otwartość na ludzi i nowe doświadczenia. Potrafię dostosować się do panujących warunków pracy, indywidualnie podejść do każdego ucznia, a przede wszystkim zmobilizować go i sprawić, że nauka stanie się przyjemnością.
Ale najważniejsze z tego, co mogę zaoferować to przede wszystkim kompetencje i wiedza, którą staram się ciągle poszerzać.
W chwili obecnej aż do 10 lutego 2012 roku przebywam w Czechach w Brnie na półrocznej wymianie studenckiej Erasmus. |
|
9 |
trymaria |
angielski, czeski |
Możliwość przekazywania innym swojej wiedzy fascynowała mnie od zawsze, a doświadczenie pokazało, że praca nauczyciela to zajęcie dające mi ogromną satysfakcję. Bez względu na wiek i potrzeby moich uczniów zawsze staram się robić to, co robię, jak najlepiej. Pomaga mi w tym zdobyta wiedza metodyczna, ale również i pasja, z jaką wykonuję swoja pracę.
Mam doświadczenie zarówno w pracy z dziećmi, jak i z dorosłymi, w tym w prowadzeniu zajęć typu in-company.
|
|
10 |
AnnaPuza |
czeski |
Moją pasją jest kultura i literatura czeska. Spędziłam rok w stolicy Czech, gdzie studiowałam i pracowałam. Chętnie podejmę się współpracy w zakresie nauki języka czeskiego w firmach bądź z odbiorcami prywatnymi. Podejmę się również współpracy w zakresie tłumaczeń. |
|
|