Goethe-Institut: Niekonwencjonalne metody wspierania czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży- warsztat
ciekawostki z niemiecki
Niekonwencjonalne metody wspierania czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży
warsztaty dla bibliotekarzy i nauczycieli języka niemieckiego
9.-10.02.2009
Książnica Pomorska im. St. Staszica
ul. Podgórna 15/16
70-205 Szczecin
W języku niemieckim (dla bibliotekarzy z tłumaczeniem konsekutywnym)
Informacja: Tel. +48 91 4819-220
b.sztark@ksiaznica.szczecin.pl
Quelle:Biblioteka Nautilus, WarszawaJak umożliwić dzieciom odkrywanie wszystkimi zmysłami świata mediów? Jak otworzyć przed młodymi czytelnikami możliwości kryjące się w książkach? Jak zachęcić młodzież do wypróbowania własnej kreatywności i zdolności do komunikowania się?
Powyższe pytania, a także inne kwestie dotyczące rozwijania czytelnictwa będą tematem dwóch jednodniowych warsztatów dla nauczycieli języka niemieckiego (9.02.09) i bibliotekarzy (10.02.09), zorganizowanych przez Goethe-Institut w Warszawie i Książnicę Pomorską w Szczecinie.
Poprowadzi je pani Claudia Rouvel z Berlińskiego Centrum Literatury Dziecięcej i Młodzieżowej LesArt, która przedstawi uczestnikom kreatywne formy pracy z książką obrazkową i książką dla dzieci i umożliwi przetestowanie ich w praktyce w trakcie zajęć warsztatowych.
Jako przykłady wybrano tytuły, które szczególnie nadają się do inicjowania procesów komunikacyjnych i rozwijania wyobraźni, formułowania wypowiedzi i kształtowania sprawności językowej:
* Katy Couprie, Antonin Louchard: Die ganze Welt
* Wolf Erlbruch: Die große Frage / Wielkie pytanie
* Paul Maar: In einem tiefen, dunklen Wald... / W głębokim, ciemnym lesie...
* Lila Prap: Warum? / Dlaczego? - Why?
* Jürg Schubiger: Als die Welt noch jung war / Kiedy świat był jeszcze młody
Większość książek ukazała się również w języku polskim.
Claudia Rouvel pełni w LesArt funkcję kierownika ds. programowych.
LesArt koordynuje działania na rzecz rozwijania czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży oraz współpracuje przy ich realizacji. Wykorzystuje wszystkie dziedziny sztuki i wszystkie rodzaje mediów do opracowywania kreatywnych modeli edukacji literacko-estetycznej, uwzględniając przy tym doświadczenia dzieci i młodzieży, wynikające z ich życia codziennego, lektur i odbioru przekazów wizualnych.
http://www.goethe.de/ins/pl/war/pl4098978v.htm język niemiecki