korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?

WSiP: Co sprawia, że uczeń się uczy?



Co sprawia, że uczeń się uczy?
czyli psychologiczne podstawy motywacji.

Większość nauczycieli, niezależnie od przedmiotu nauczania, staje przed takim pytaniem. Tylko Ci nauczyciele, którzy znają na nie dpowiedź, będą mieli efekty swojej pracy w postaci doskonale wykształconych uczniów. Aby poznać tę odpowiedź zapraszamy Państwa do nowego KĄCIKA DYDAKTYCZNEGO, w którym Łukasz Kuciński poda Państwu gotową receptę na doskonałe efekty. W kąciku tym zaprezentujemy cykl kilkudziesięciu artykułów, związanych tematycznie ze strategią "INTELIGENCJI PEDAGOGICZNEJ", której autorem jest właśnie Łukasz Kuciński , zawierających fundamentalne zasady zawodu nauczyciela, o których nigdy się nie mówi. Kto je pozna, pozna także procesy umysłowe uczniów, a stąd już tylko krok, do spowodowania, że ich pasją stanie się nauka.


SUPERUCZEŃ - CZY TO MOŻLIWE?

Zapraszam Państwa do skorzystania z moich wieloletnich doświadczeń w uczeniu ludzi. Od lat zadaję sobie pytanie, w jaki sposób działa ludzki umysł i skąd się bierze w ludziach chęć do robienia różnych rzeczy. Myślę, że moje obserwacje i moje wieloletnie doświadczenia w zawodzie nauczyciela pozwolą Państwu wzbogacić swoją wiedzę na temat działania ludzkiego umysłu i spowodują, że uczniowie zaczną traktować naukę jak swoje hobby. Warto poświęcić parę chwil tej lekturze, bo jak mawia jeden z psychologów: "Ludzie więcej czasu poświęcają studiowaniu instrukcji obsługi pralki automatycznej niż pracy swojego umysłu.", a wiedza ta jest w zawodzie nauczyciela fundamentem.

Aby Państwa uczniowie stali się SUPERUCZNIAMI potrzeba jest jedynie spełnienia kilku podstawowych warunków, co zazwyczaj nie wiąże się z dodatkowym nakładem pracy, a zaledwie z umiejętnym wykorzystaniem zdobytej tutaj wiedzy.

Warunki:

1. odkrycie psychologicznych potrzeb uczniów i ich spełnienie

2. danie uczniom odpowiedniej motywacji, aby zamiast musieć, chcieli się uczyć

3. wyznaczenie uczniom konkretnych celów edukacyjnych

4. obserwacja i elastyczność w podejmowanych działaniach

Tylko cztery warunki. Czy warto je spełnić, żeby praca dawała nam ogromną satysfakcję? To przecież tak niewiele, a efekty mogą być zdumiewające. Na początku trochę teorii i założeń psychologicznych, opisanych w bardzo przystępny sposób, a w kolejnych odsłonach wiele praktycznych porad na podstawie moich własnych doświadczeń - jak zbudować bardzo silną motywację, bo:

Motywacja w tym zawodzie jest wszystkim, a przyjemność to cała reszta.

Zapraszam do czytania i stosowania INTELIGENCJI PEDAGOGICZNEJ na co dzień.

Łukasz Kuciński

więcej:

http://www.wsip.com.pl