Co sprawia, że uczeń się uczy?
czyli psychologiczne podstawy motywacji.
Większość nauczycieli, niezależnie od przedmiotu nauczania, staje przed takim pytaniem. Tylko Ci nauczyciele, którzy znają na nie dpowiedź, będą mieli efekty swojej pracy w postaci doskonale wykształconych uczniów. Aby poznać tę odpowiedź zapraszamy Państwa do nowego KĄCIKA DYDAKTYCZNEGO, w którym Łukasz Kuciński poda Państwu gotową receptę na doskonałe efekty. W kąciku tym zaprezentujemy cykl kilkudziesięciu artykułów, związanych tematycznie ze strategią "INTELIGENCJI PEDAGOGICZNEJ", której autorem jest właśnie Łukasz Kuciński , zawierających fundamentalne zasady zawodu nauczyciela, o których nigdy się nie mówi. Kto je pozna, pozna także procesy umysłowe uczniów, a stąd już tylko krok, do spowodowania, że ich pasją stanie się nauka.
SUPERUCZEŃ - CZY TO MOŻLIWE?
Zapraszam Państwa do skorzystania z moich wieloletnich doświadczeń w uczeniu ludzi. Od lat zadaję sobie pytanie, w jaki sposób działa ludzki umysł i skąd się bierze w ludziach chęć do robienia różnych rzeczy. Myślę, że moje obserwacje i moje wieloletnie doświadczenia w zawodzie nauczyciela pozwolą Państwu wzbogacić swoją wiedzę na temat działania ludzkiego umysłu i spowodują, że uczniowie zaczną traktować naukę jak swoje hobby. Warto poświęcić parę chwil tej lekturze, bo jak mawia jeden z psychologów: "Ludzie więcej czasu poświęcają studiowaniu instrukcji obsługi pralki automatycznej niż pracy swojego umysłu.", a wiedza ta jest w zawodzie nauczyciela fundamentem.
Aby Państwa uczniowie stali się SUPERUCZNIAMI potrzeba jest jedynie spełnienia kilku podstawowych warunków, co zazwyczaj nie wiąże się z dodatkowym nakładem pracy, a zaledwie z umiejętnym wykorzystaniem zdobytej tutaj wiedzy.
Warunki:
1. odkrycie psychologicznych potrzeb uczniów i ich spełnienie
2. danie uczniom odpowiedniej motywacji, aby zamiast musieć, chcieli się uczyć
3. wyznaczenie uczniom konkretnych celów edukacyjnych
4. obserwacja i elastyczność w podejmowanych działaniach
Tylko cztery warunki. Czy warto je spełnić, żeby praca dawała nam ogromną satysfakcję? To przecież tak niewiele, a efekty mogą być zdumiewające. Na początku trochę teorii i założeń psychologicznych, opisanych w bardzo przystępny sposób, a w kolejnych odsłonach wiele praktycznych porad na podstawie moich własnych doświadczeń - jak zbudować bardzo silną motywację, bo:
Motywacja w tym zawodzie jest wszystkim, a przyjemność to cała reszta.
Zapraszam do czytania i stosowania INTELIGENCJI PEDAGOGICZNEJ na co dzień.
Łukasz Kuciński
więcej:
http://www.wsip.com.pl