korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?

CWRO: The Good Start Method for English- nauczanie języka angielskiego...07-08.05.16, Warszawa.

Placówka Kształcenia Ustawicznego Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości w Warszawie zapraszają na szkolenie
„The Good Start Method for English” - nauczanie języka angielskiego w oparciu o Metodę Dobrego Startu ®."

Adresaci szkolenia:
Nauczyciele języka angielskiego uczący dzieci 5-6-letnie (objęte rocznym obowiązkowym przygotowaniem do szkoły i pierwszoklasistów) oraz starsze dzieci z trudnościami w uczeniu się lub niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim.
Nauczyciele innych języków obcych (pod warunkiem dobrej znajomości języka angielskiego) uczący dzieci z wymienionych grup.

Nauczyciele wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej (pod warunkiem dobrej znajomości języka angielskiego) uczący dzieci z wymienionych grup.

Studenci i absolwenci wszystkich kierunków filologicznych (pod warunkiem dobrej znajomości języka angielskiego).

Wszyscy inni zainteresowani tym tematem, np. rodzice (pod warunkiem dobrej znajomości języka angielskiego).

Szkolenie prowadzone jest po polsku z elementami zajęć praktycznych w języku angielskim.

Planowany termin: 07-08 maja 2016r. (sobota, niedziela)

Przewidywane godziny:

sobota: 10:00 - 16:00

niedziela: 09:00 - 15:00

Czas trwania: 16 h dydaktycznych

Koszt: 350 zł

Miejsce:
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o.
ul. Woronicza 15 lokal 100, 02-625 Warszawa

Cel szkolenia:
Przedstawienie „The Good Start Method for English” (GSM) – najnowszego programu „Metody Dobrego Startu®” przeznaczonego do nauczania języka angielskiego 5–6-latków, który jednocześnie zapewnia wspomaganie rozwoju psychoruchowego, co podnosi efektywność uczenia się.

Uczestnicy zdobędą wiedzę o podstawach teoretycznych GSM, strukturze i organizacji zajęć, a także poznają szerokie możliwości zastosowania metody (między innymi w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi).
Rozbudowana część praktyczna szkolenia pozwoli uczestnikom na samodzielne prowadzenie zajęć z dziećmi po zakończeniu szkolenia.

ORIENTACYJNY PROGRAM SZKOLENIA:

Pierwszy dzień szkolenia (sobota):

1. Charakterystyka rozwoju dzieci 5 i 6-letnich oraz pozadydaktyczne czynniki wpływające na tempo nauki i postępy dzieci.

2. Metodyka nauczania języków obcych dzieci w wieku 5 i 6 lat oraz specyfika nauczania czytania i pisania w języku angielskim.

3. Metoda Dobrego Startu® (MDS) M. Bogdanowicz:
geneza;
założenia (m.in. czytanie i pisanie a uczenie się polisensoryczne i integracja percepcyjno-motoryczna);
zastosowanie (wspomaganie rozwoju psychoruchowego, terapia zaburzeń rozwoju oraz w edukacji i diagnostyka zaburzeń rozwoju psychoruchowego);
skuteczność;

    4. The Good Start Method for English (GSM) – nowy program MDS : 
projekcja i omówienie filmu pt. „The Good Start Method for English. Teaching English to Young Learners and Supporting Development” w języku angielskim (analiza filmu z komentarzem i dyskusją);

cele i założenia GSM, zastosowanie programu GSM, materiał graficzny, językowy i muzyczny GSM, uwagi do prowadzenia zajęć GSM, skuteczne metody wspierania dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na zajęciach GSM, organizacja zajęć prowadzonych GSM (zespołowe i indywidualne formy zajęć, dobór i liczebność grupy, czas trwania zajęć, urządzenie sali i pomoce do ćwiczeń, planowanie zajęć). 

Drugi dzień szkolenia (niedziela)

1. Struktura zajęć GSM (w tym śpiewanie piosenek w języku angielskim).

2. Sesja GSM (w ramach treningu poprowadzenie jednych zajęć przez prowadzące z uczestnikami odgrywającymi role dzieci).

3. Ćwiczenia praktyczne – planowanie scenariuszy w grupach i ich prezentacja na forum.

4. Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na zajęciach GSM – na przykładzie ryzyka dysleksji, SLI, dyspraksji, ADHD i inteligencji poniżej przeciętnej.

5. Podsumowanie zajęć i pytania.

Szkolenie prowadzą:
DR KATARZYNA MARIA BOGDANOWICZ
Doktor psychologii, a także absolwentka Wydziału Filologiczno-Historycznego Uniwersytetu w Gdańsku. Zdobyła dyplom Proficiency w Londynie, ukończyła kurs CELTA (Certificate In English Teaching to Adults) w Warszawie.

Posiada dyplom ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu terapii pedagogicznej.

Jest współautorką pierwszego na polskim rynku poradnika metodycznego dla nauczycieli języka angielskiego przygotowanego z myślą o nauczaniu osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania, a także autorką wielu publikacji dotyczących problematyki dysleksji rozwojowej w kontekście nauczania języków obcych (m.in. w „Dysleksja w kontekście języków obcych”, „Psychologii w szkole” i „Między nami polonistami").

W listopadzie 2011r. ukazała się jej najnowsza książka pt. „Dysleksja a nauczanie języków obcych. Przewodnik dla nauczycieli i rodziców uczniów z dysleksją”.
Brała udział w kilku międzynarodowych projektach unijnych poświęconych problemowi pomocy osobom z dysleksją (m.in. w Projekt FocusAlpha Project, Grundtvig, Leonardo Include).

Pełniła także rolę konsultanta ds. dysleksji podczas powstawania podręczników dla nauczyciela do „New English zone” autorstwa D. Newbold i R. Nolasco (wydawnictwo Oxford). Od 1996 pracuje jako nauczyciel języka angielskiego.

Ma doświadczenie w nauczaniu zarówno w szkołach państwowych, jak i na kursach językowych, w tym również w UK (Bell, Distinction, Stanley's School of Languages). Od wielu lat specjalizuje się w pomocy osobom z dysleksją.

Od 2012 do 2015 adiunkt w Instytucie Badań Edukacyjnych w Warszawie.
Oraz
ANNA PRZEWŁÓCKA
Psycholog, absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej i wczesnej edukacji z językiem angielskim. Pracuje w Centrum Psychologiczno-Pedagogicznym, zajmuje się diagnozą psychologiczną, prowadzi zajęcia terapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju, m. in. zajęcia Metodą Dobrego Startu. Brała udział w tworzeniu programu „The Good Start Method for English” poprzez prowadzenie zajęć w/w metodą w grupie dzieci 5-6-letnich i korektę scenariuszy.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenia o ukończeniu szkolenia wydawane przez Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości.



Więcej informacji telefonicznie 22 847- 95-42/41 lub mailem cwro@cwro.edu.pl

Prosimy o zapisy on-line poprzez stronę:

http://www.cwro.edu.pl/
język angielski