|
NaukaBezGranic: Ceilidh Dancing, warsztat dla grup z nauczycielem, 25.03.14, Kraków.
People often look at the culture and traditions that make up the British Isles now let’s try some of the specific traditions that come from the Celtic side of Britain and not only Britain but its neighbour the Republic of Ireland.
EDUNEWS.PL: JAK (NIE) ORGANIZOWAĆ SPOTKANIA Z RODZICAMI SZEŚCIOLATKÓW
Wyobraźmy sobie taki scenariusz – idziemy na spotkanie do szkoły podstawowej, do której rozważamy posłać naszego sześcio- lub siedmiolatka. Jeśli mieszkamy w pobliżu, pewnie widzimy przychodzące do szkoły, wychodzące i bawiące się wokół szkoły dzieci, więc coś tam wiemy o tej szkole, ale tylko trochę. Czego zatem powinniśmy się spodziewać, jeśli już przekroczymy drzwi wejściowe? Ano odrobiny ciepłego przyjęcia – wszak dla większości rodziców jest to pierwszy kontakt ze szkołą
Nowela i Didier: Faites rapidement progresser vos élèves...25.03.14, Łódź.
Wydawnictwa Nowela i Didier, we współpracy ze Stowarzyszeniem Alliance Française Łódź Manufaktura serdecznie zapraszają nauczycieli i lektorów języka francuskiego do udziału w warsztatach metodycznych pt.:
„Faites rapidement progresser vos élèves
de façon ludique mais efficace”
NaukaBezGranic: 22/03/2014 DYNAMIC LESSONS, Warszawa.
Is there a universal recipe for a dynamic lesson? What can a teacher do to make sure that the classes to come will be enjoyable and fun on the one hand and effective on the other? As much as teachers need to find an individual answer to these questions themselves and define a dynamic lesson with their own standards giving it a specific, personal touch, there is a certain frame of general rules which, when followed, guarantee an effective process, pleasurable and inspiring both for the students and for the teacher. Participants of the session will learn and practice ways in which their lessons may improve the required dynamics. We will write group lesson plans, learn how to set motivating aims, design individual lesson plan templates and build a bank of self-assessment questions which will later help evaluate lessons without a need to have them observed. Important words for us this time will be: variety, diversification, interaction, and revision.
NaukaBezGranic: Mr. and Mrs. Bennet still together after 200 years! 21.03.14, Warszawa.
Experience the delights of one of the best known and best loved writers of the great English classics. This highly interactive and entertaining show is designed to appeal to both the devoted fans of Jane Austen as well as the uninitiated. Meet Mr. and Mrs. Bennet in the flesh! They are two of the author’s most famous characters from her eternally popular novel, Pride and Prejudice. This comical and endearing couple will guide you through the minefield of the strict cultural norms of the 19th century England. They will teach you the language and rituals of love and courtship, Jane Austen style. By the time Mr. and Mrs. Bennet have finished with the highly entertaining ‚training’ you will be as ready for marriage as the dashingly handsome heroes and fiery and passionate heroines of Ms. Austen’s novels...
Stowarzyszenie Lifelong Learning: Zaproszenie na II Łódzki Kongres Kobiet, 22.03.14, Łódź.
Choć wydarzenie, na które Państwa zapraszam, nie jest spotkaniem ŁÓDZKIEGO SALONU GOSPODARCZEGO, mojego najnowszego przedsięwzięcia, to jednak ma ścisły związek z promowaniem postaw przedsiębiorczych i jest odpowiedzią na zmiany zachodzące w naszym – polskim i europejskim – społeczeństwie, dotyczące coraz większego zaangażowania kobiet w działalność gospodarczą.
PASE: Po to mi to - Konferencja dla nauczycieli wszystkich przedmiotów, 29.03.14, Poznań.
Warsztat skierowany jest do wszystkich nauczycieli, którzy zastanawiają się nad skutecznością swoich lekcji oraz wpływem stosowanych metod na motywację i pamięć uczniów (zarówno tym pozytywnym jak i tym blokującym).
EDUNEWS.PL: POMOC W DIAGNOZOWANIU DZIECI
Polskie dzieci badane są dziś narzędziami nawet sprzed pół wieku. Dlatego Instytut Badań Edukacyjnych zaplanował cykl spotkań z pracownikami poradni psychologiczno-pedagogicznych, podczas których omawiany będzie sposób postępowania przy opiniowaniu sprawy rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego przez dziecko z uwzględnieniem konieczności współdziałania poradni ze szkołami podstawowymi
|