DODN Jelenia Góra: spotkanie dla nauczycieli j. obcego w szkołach podstawowych, 03.02.12.
Nauczanie najmłodszych szkolnych odbiorców jest niezwykle ważnym, a zarazem wymagającym zadaniem. Bogaty warsztat, mnóstwo pomysłów na podorędziu to niezbędny zestaw każdego nauczyciela.
EDUNEWS.PL:TECHNOLOGIE W PRAKTYCE SZKOLNEJ.
Prezentujemy wyniki sondażu, którego celem było zebranie danych na temat dostępnej w edukacji szkolnej infrastruktury nowoczesnych technologii oraz ich wykorzystywania w codziennej praktyce edukacyjnej. Organizatorzy badania pytali nie tylko o wyposażenie szkół w komputery i inne nowoczesne urządzenia komputerowe, ale także o doświadczenia, sposoby oraz zakres korzystania przez nauczycieli z nowoczesnych urządzeń w codziennej praktyce (dydaktyka cyfrowa). Pytania dotyczyły również takich zagadnień, jak komunikacja w klasie, kompetencje cyfrowe nauczyciela, narzędzia ucznia służące do edukacji, potrzeby nauczyciela w zakresie pogłębiania kompetencji związanych z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi
Edinumen i Nowela.pl: Zaproszenie na warsztaty metodyczne Edinumen w Gdańsku, 23.01.12.
warsztaty metodyczne pt.:
„Actividades para la comunicación intercultural: creencias, valores y actitudes en la enseñanza.”, które poprowadzi przedstawiciel metodyczny wydawnictwa Edinumen, p. Diego Martín Arroyo.
EDUNEWS.PL: W STRONĘ WYSOKIEJ RANGI NAUCZYCIELA.
2 tysiące lat temu uczniowie o swoim Mistrzu mówili - Nauczycielu. Brzmi dumnie. Uczniowie lubiących swoich nauczycieli mówią pewnie podobnie. Konieczność przywrócenia odpowiedniej rangi nauczycielom oraz zasadniczej zmiany struktury i organizacji szkoły wraz z egzaminowaniem - jest oczywista. To ważna obywatelska potrzeba - ale jak ją zrealizować?
2012 - 200 rocznica urodzin Charlesa Dickensa! Materiały i wydarzenia NaukiBezGranic
And studying English and learning about Dickens will not only be educational, cross-curricular but, above all, great fun!
EDUNEWS.PL: INTERNET W MOJEJ SZKOLE.
Jednym z największych wyzwań stojących przed polską szk
ołą wydaje się być zapewnienie stałego i szybkiego internetu. Próbując podsumować sondę w portalu dotyczącą internetu szkolnego, można stwierdzić, że jeszcze mamy w szkołach wiele do zrobienia. Można oczywiście nadal uczyć bez internetu lub ograniczać jego wykorzystanie tylko dla władz szkoły i nauczycieli, ale warto być świadomym, że to raczej zaszkodzi uczniom, niż pomoże
DODN Jelenia Góra: Spotkanie robocze dotyczące realizacji projektu edukacyjnego w gimnazjum, 04.02.
Podzielę się z Państwem spostrzeżeniami z obserwacji kilku grup, zaprezentuję gotowy produkt i kompletną dokumentację wraz ze wzorem oceny opisowej. Nauczycieli zainteresowanych rozpoczęciem działań na szerszą skalę zapoznam z możliwościami, jakie oferuje włączenie się do partnerskich projektów międzynarodowych - E-twinning (omówimy jak szukać partnerów, samemu stworzyć projekt, itd.- na przykładzie realizowanego przeze mnie projektu Travel Agents)
EDUNEWS.PL: MÓZG ZAWSZE PYTA, DLACZEGO MA SIĘ CZEGOŚ UCZYĆ!
Większość ludzi kojarzy uczenie się ze szkołą, wkuwaniem, ryciem, potem i łzami, złymi ocenami, wyczerpującymi klasówkami. Nie okłamujmy się: uczenie się nie ma dobrej opinii. Uważane jest za coś nieprzyjemnego.”– twierdzi niemiecki badacz mózgu Manfred Spitzer (Jak uczy się mózg, PWN, Warszawa 2007). A jednocześnie zapewnia, że powinno być zupełnie inaczej, bo rozumienie tego, czego się wcześniej nie rozumiało, zdobywanie nowych umiejętności i poznawanie nowego pobudza w naszych mózgach ośrodki nagrody i prowadzi do uwolnienia dopaminy, która z kolei aktywuje neurony produkujące endogenne opioidy, naturalne peptydy działające podobnie jak narkotyki...
|