Lp |
Login
|
Język
|
O sobie
|
Link do CV |
1 |
Adeptus |
angielski, polski dla cudzoziemców |
Praca z młodzieżą i dorosłymi daje mi satysfakcję i wierzę, że na naukę nigdy nie jest za późno. Niejednokrotnie miałam przyjemność współpracować z ludźmi, którzy swą przygodę z językiem rozpoczęli w wieku emerytalnym. Razem cieszyliśmy się z ich postępów w nauce.
Ponadto, uważam, że rozwijanie swoich umiejętności językowych potrafi dać dużo przyjemności. Dlatego też regularnie poszerzam moją wiedzę, zgłębiając kolejne tajniki polskiego, angielskiego, niemieckiego i hiszpańskiego.
Interesuję się językiem i językoznawstwem. Chętnie pomogę studentom filologii angielskiej lub polskiej rozwiać wątpliwości dotyczące fonetyki i składni. |
|
2 |
agulinka_a |
polski dla cudzoziemców |
Moje doświadczenie w nauczaniu języka polskiego nie jest duże, jednak lubię nauczać, jest to dla mnie nie tylko zawód, ale także pasja. Jestem osobą aktywną, pomysłową i precyzyjną, więc powierzane mi obowiązki wypełniam pieczołowicie i dokładnie. W nauczaniu najważniejsza jest jakość usług, a ja staram się swoim uczniom/ studentom zapewnić niezbędną wiedzę i praktykę. |
|
3 |
Birken92 |
polski dla cudzoziemców |
Brak informacji |
|
4 |
czemcha |
polski dla cudzoziemców |
Brak informacji |
|
5 |
edukator1964 |
polski dla cudzoziemców |
Brak informacji |
|
6 |
jarojj |
polski dla cudzoziemców |
Brak informacji |
|
7 |
kiara671029 |
polski dla cudzoziemców |
09.2015 – praca w szkole EPIC w Warszawie na stanowisku lektorki języka polskiego jako obcego
Edukacja:
• 1998: uzyskanie tytułu doktora nauk humanistycznych, specjalność: filologia polska, na Uniwersytecie Opolskim
Języki obce
• Rosyjski – bardzo dobrze
• Angielski – bardzo dobrze
Umiejętności
Prowadzę zajęcia zgodne z systemem certyfikacji znajomości języka polskiego jako obcego, opartego na wskaźnikach biegłości językowej zawartych w Europejskim systemie opisu kształcenia językowego (ESOKJ 2003), na wszystkich poziomach zaawansowania, tj. od A1 do C2. Sposób prowadzenia zajęć opiera się na tzw. metodzie ronda polegającej na wielokrotnym powtarzaniu słów i konstrukcji podczas lekcji, by nowy materiał zapisany został w pamięci. Według badań nad przyswajaniem języka obcego potrzeba około dwudziestu powtórzeń, by osiągnąć efekt. W związku z tym opracowałam szereg autorskich ćwiczeń, zarówno pisemnych jak i fonetycznych, pomagających uczącym się.
Języka polskiego uczę, posługując się w zależności od grupy uczniów, językiem rosyjskim i angielskim. Prowadziłam naukę studentów zza wschodniej granicy oraz z krajów arabskich. W tym drugim przypadku musiałam dostosować metodykę nauczania do całkowitej odmienności języka ojczystego uczących się i muszę przyznać, że efekty były świetne.
Nauczanie języka polskiego jako obcego jest moją pasją zawodową, bowiem pozwala na: nowatorskie podejście, pomysły, zastosowanie różnych technicznych środków nauczania, wprowadzenie elementów zabawy oraz ciekawostek kulturalno- socjologicznych. A wszystko po to, by prowadzić zajęcia interesująco oraz osiągnąć praktyczny i wymierny efekt.
Mogę przedstawić opinie studentów na ten temat.
Jestem całkowicie dyspozycyjna.
|
|
8 |
kira_zy |
polski dla cudzoziemców, rosyjski |
Brak informacji |
|
9 |
Kresowianin |
polski dla cudzoziemców |
Jestem dziennikarzem, pisarzem i poetą. Nauczałem wiele lat języka polskiego jako obcego na Ukrainie, kierowany z CODN i MNiSW w Warszawie w latach 2002 - 2011 (liczne nagrody oświatowe i konsularne, w tym Medal Komisji Edukacji Narodowej w 2007 r.). W chwili obecnej przygotowuję uczniów z Ukrainy do egzaminów wstępnych na polskie uczelnie. Mam wieloletnie doświadczenie w pracy z osobami rosyjsko- i ukraińskojęzycznymi. Tłumaczę okazjonalnie na ukraiński i rosyjski, oczywiście, także na polski. Znam rosyjski, ukraiński i niemiecki w stopniu komunikatywnym. |
|
10 |
Lektorjpjo |
polski dla cudzoziemców |
Wykonywany zawód wybrałam przed laty z zamiłowania do literatury, języka i człowieka. Pracuję z ludźmi od wielu lat, ale do każdych zajęć przygotowuję się tak, jakby miały być moimi pierwszymi w życiu. Każda grupa jest inna i wymaga innego podejścia, innego realizowania tych samych treści zawartych w podręczniku wiodącym, innego ich uzupełniania.
Od ośmiu lat regularnie uczę obcokrajowców języka polskiego jako obcego na lektoratach językowych, kursach semestralnych oraz intensywnych kursach letnich. Jestem lubianym i szanowanym nauczycielem, a moi studenci wiedzą i czują, że są lubiani i szanowani przeze mnie... |
|
|