30 |
ewkag33 |
polski dla cudzoziemców |
Metoda, którą stosuję w pracy z osobami obcojęzycznymi podkreśla pierwszeństwo języka mówionego nad pisanym. Student uczy się posługiwać językiem, poznając różne sytuacje komunikacyjne, wymagające stosowania określonych konstrukcji, a przy okazji w drodze dedukcji zaczyna rozumieć rządzące nimi zasady gramatyczne. Duży nacisk kładzie się na mowę ciała, wymowę, rytm, intonację jako czynniki wspomagające proces rozumienia przekazu. Podkreślam, że do minimum ograniczam stosowanie języka pośredniczącego, nawet w grupach początkujących posługując się zasadniczo wyłącznie językiem polskim.
Proponuję uczniom zajęcia, podczas których łączy się słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie. Choć dwie pierwsze umiejętności traktowane są priorytetowo, nie zapominam o doskonaleniu pozostałych. Staram się także kształtować kompetencje społeczno-kulturowe studentów, istotne dla osób chcących poznać nie tylko zasady rządzące językiem, ale i jego tło obyczajowe.
Korzystam z podręczników dostępnych na polskim rynku, nagrań audiowizualnych, wycinków z prasy, materiałów, które otrzymałam podczas studiów podyplomowych.
Nie stronię od podejmowania kolejnych wyzwań, jestem gotowa do zdobywania nowej wiedzy i rozwoju kompetencji zawodowych. Uważam, że jestem osobą uczciwą, pracowitą i zaangażowaną w powierzone obowiązki, zorientowaną na osiągnięcie jak najlepszych rezultatów.
|
|