korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?
EDUNEWS.PL: WYPOWIEDZI USTNE CZY PISEMNE?
W jaki sposób zachęcać uczniów do pełnych wypowiedzi ustnych? Nauczyciele czasami zauważają, że uczniowie nie potrafią „sprzedać" tego co umieją. Nauczyciel wie, że potrafią więcej niż pokazują np. w pracy pisemnej. Czasami samo pisanie może być dla ucznia problemem. Okazuje się, że świetny pomysł ucznia „wyparowuje", gdy ma go zapisać. A to skutkuje nieraz nieadekwatną oceną ze sprawdzianu pisemnego...
EDUNEWS.PL: PO WIZYCIE W HELSINKACH: JAK NAPRAWDĘ DZIAŁA FIŃSKI SYSTEM EDUKACYJNY?
Pod koniec zeszłego roku mieliśmy okazję pojechać do Finlandii i wziąć udział w szkoleniu o fińskim systemie edukacyjnym. Nasza szkoła, Navigo, dostała dofinansowanie w ramach programu Erasmus+ i pewnego chłodnego październikowego dnia zameldowaliśmy się w Helsinkach na pięciodniowy kurs
EDUNEWS.PL: PEDAGOG NA PUSTYNI
Doskonale pamiętam swoje zdziwienie, a wręcz rozczarowanie, kiedy będąc na pierwszym roku studiów zaliczałem przedmiot o nazwie „Wstęp do pedagogiki". Spragniony konkretnych wskazówek i umiejętności przydatnych dla młodego drużynowego harcerskiego, przyszłego nauczyciela, musiałem poświęcać długie godziny na czytanie, a potem omawianie w grupie ćwiczeniowej dzieł klasyków filozofii. W moim odczuciu śmiertelnie nudnych i kompletnie oderwanych od życia. Minęły lata zanim zrozumiałem, że refleksja filozoficzna jest fundamentem pedagogiki. W zawodzie nauczyciela pomaga określić na własny użytek, co jest ważne w pracy z ludźmi. A najważniejszym bodaj przedmiotem owej refleksji są wartości moralne
EDUNEWS.PL: NORMALNI, WOLNI I WYKSZTAŁCENI (CZ. 1)
Czytam „wkurzone" teksty mojej koleżanki z łamów JaNauczyciel'ka, Beaty Wermińskiej, dobrze oddające stan emocjonalny sporej części przedstawicieli naszej profesji, podzielam tę jej frustrację, współodczuwam złość, gniew, zniechęcenie, ale już niepodtekstowe zdziwienie opisywaną sytuacją. Mam wrażenie, że to w dużej mierze owo wieczne, niemal zupełnie retoryczne wkurzenie jest znaczącą częścią odpowiedzi na stawiane pytania. Pytania w rodzaju: Dlaczego z mistrza staliśmy się dziadami? Dlaczego zamiast być przewodnikiem, z którym podążają inni, staliśmy się kwilącym kundlem z podwiniętym ogonem, którego wszyscy przeganiają, lżą i kpią, a my i tak merdając ogonem czekamy na ochłap z pańskiego stołu?
EDUNEWS.PL: NORMALNI, WOLNI I WYKSZTAŁCENI (CZ. 2)
Mam wrażenie, że w wyzbyciu się wcześniej wymienionych i innych szkodliwych urojeń (zob. cz. 1), przeszkadza nam nie tylko archaiczne rozumienie zadań czy poczucie obowiązku, ale także wspomniana, swoista retoryka, która tak nam się zrosła z etosem, że nawet nie zauważamy, że drażni ludzi, dla których jest on obojętny, czyli ich zdecydowaną większość. Narracja ta dotyczy dwóch obszarów nauczycielskiej obecności w przestrzeni publicznej, na które widownia reaguje jednakowo alergicznie, choć czyni to z różnych przyczyn
EDUNEWS.PL: DOOKOŁA CZASOWNIKA
Gramatyka i gramatyka. Jedno z tych zagadnień, które jest niespecjalnie bliskie uczniom, choć powinno być. W dużej mierze wiąże się z przyswajaniem teorii, schematów odmiany, pewnym abstraktem, który niekoniecznie ma ochotę zostać w uczniowskich głowach. Dlatego przy okazji podobnych zajęć staram się łączyć żmudne ćwiczenia z atrakcyjną dla młodych ludzi formą.
EDUNEWS.PL: JAK UCZYĆ DZIECI I MŁODZIEŻ W ERZE CYFROWEJ REWOLUCJI?
W polskich szkołach przybywa cyfrowych narzędzi, a w sieci - edukacyjnych zasobów. Czy są gotowe wykorzystać je w celu organizowania ciekawszych lekcji - lepiej dostosowanych do potrzeb uczniów, którzy wychowują się w erze technologii? Trwają zapisy na darmowe szkolenia w projekcie Lekcja:Enter, które pomagają nauczycielom zmieniać metody prowadzenia zajęć i podnosić swoje kompetencje. A dyrektorów inspirują do tego, aby kompleksowo wdrażać technologie w edukacyjną pracę szkoły
EDUNEWS.PL: UCZEŃ BEZPIECZNY I RADOSNY
Mimo, że przeżywamy niepewność teraźniejszości i obawy o przyszłość możemy tworzyć dla naszych uczniów klasie bezpieczną przystań i zapewnić im poczucie normalności w chaotycznym świecie. Tworzeniu bezpiecznego środowiska, w którym uczniowie mogą czerpać radość z nauki nawet w trudnych czasach, to zadanie dla nauczyciela
0-80 80-160 160-240 240-320 320-400 400-480 480-560 560-640 640-720 720-800 800-880 880-960 960-1040 1040-1120 1120-1200 1200-1280 1280-1360 1360-1440 1440-1520 1520-1600 1600-1680 1680-1760 1760-1840 1840-1920 1920-2000 2000-2080 2080-2160 2160-2240 2240-2320 2320-2400 2400-2480 2480-2560 2560-2640 2640-2720 2720-2800 2800-2880 2880-2960 2960-3040 3040-3120 3120-3200 3200-3280 3280-3360 3360-3440 3440-3520 3520-3600 3600-3680 3680-3760 3760-3840 3840-3920 3920-4000 4000-4080 4080-4160 4160-4240 4240-4320 4320-4400 4400-4480 4480-4560 4560-4640 4640-4720 4720-4800 4800-4880 4880-4960 4960-5040 5040-5120 5120-5200 5200-5280 5280-5360 5360-5440 5440-5520 5520-5600 5600-5680 5680-5760 5760-5840 5840-5920 5920-6000 6000-6080 6080-6160 6160-6240 6240-6320 6320-6400 6400-6480 6480-6560 6560-6640 6640-6720 6720-6800 6800-6880 6880-6960 6960-7040 7040-7120 7120-7200 7200-7280 7280-7360 7360-7440 7440-7520 7520-7600 7600-7680 7680-7760 7760-7840 7840-7920 7920-8000 8000-8080 8080-8160 8160-8240 8240-8320 8320-8400 8400-8480 8480-8560 8560-8640 8640-8720 8720-8800 8800-8880 8880-8960 8960-9040 9040-9120 9120-9200 9200-9280 9280-9360 9360-9440 9440-9520 9520-9600 9600-9680 9680-9760 9760-9840 9840-9920 9920-10000 10000-10080 10080-10160 10160-10240 10240-10320 10320-10400 10400-10480 10480-10560 10560-10640 10640-10720 10720-10800 10800-10880 10880-10960 10960-11040 11040-11120 11120-11200 11200-11280 11280-11360 11360-11440 11440-11520 11520-11600 11600-11680 11680-11760 11760-11840 11840-11920 11920-12000 12000-12080 12080-12160 12160-12240 12240-12320
1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 nastepne>>