EDUNEWS.PL: CYFRYZACJA I NASZE ZDROWIE
Nadmierne i niekontrolowane korzystanie z technologii cyfrowych może przyczynić się do uzależnień i przynieść poważne choroby – dowodzi prof. Manfred Spitzer w niedawno wydanej książce „Cyberchoroby. Jak cyfrowe życie rujnuje nasze zdrowie”. Zakochaliśmy się w nich, ale wciąż nie nauczyliśmy się z nich racjonalnie korzystać. Spitzer nawołuje do świadomego, zdrowego podejścia do technologii cyfrowych i nie ulegania marketingowi korporacji...
MNODN: Dojrzałość szkolna – diagnoza i co dalej? 23 i 30.09.16. Kraków.
Zajęcia pozwalają na rozwinięcie umiejętności diagnozy gotowości szkolnej 6-latka – przegląd wybranych arkuszy diagnostycznych.
Uczestnicy poznają metody wspierania u dzieci obniżonych funkcji poznawczych i percepcyjnych przed podjęciem nauki w szkole.
EDUNEWS.PL: PRZYWÓDZTWO W SZKOLE
Żadna społeczność nie będzie dobrze działać bez lidera lub liderów. Dlatego szkoła powinna nie tylko wyrównywać szanse edukacyjne, ale także dostrzegać to, że niektórzy uczniowie dobrze czują się w roli przywódców i chętnie biorą odpowiedzialność za grupę. Te cechy warto wzmacniać w szkole, a nie osłabiać...
MNODN: Zgrana klasa – jak budować konstruktywne relacje między uczniami? 23.09.16, Kraków.
Szkolenie pokazuje, jak można pracować z klasą tak, aby zbudować zespół zgrany, dobrze współpracujący, w którym każdy z uczniów będzie w stanie pokazać swoje najlepsze strony.
EDUNEWS.PL: NAUCZYCIELE I REFORMA SZKOLNA Z PRZYMRUŻENIEM OKA
Kiedy myślimy, że coś było i minęło i nie wróci, często używamy czeskiego powiedzenia „to se ne vrati”. Otóż w edukacji używanie tego pojęcia jest dość ryzykowne – procesy, które dotyczą szkół i nauczycieli mają historycznie zadziwiającą zdolność do powracania. Zastanawiałem się, co powiedzieć uczestnikom konferencji INSPIR@CJE 2016 kilka dni po prezentacji zmian przez minister Zalewską. Pomocy poszukałem w naszej historii...
MNODN: Rodzic w szkole – trudna sprawa, 16.09.16, Kraków.
Nauczyciel w swojej pracy staje przed koniecznością kontaktowania się z rodzicem ucznia który ma kłopoty z nauką czy zachowaniem. Rozmowy te niekiedy nie przynoszą rezultatów w postaci efektywnej współpracy, lecz są powodem złości, frustracji lub zniechęcenia obu stron. Rodzic nadopiekuńczy, roszczeniowy, bezradny, agresywny, bierny wymaga szczególnych umiejętności komunikacyjnych i mediacyjnych ze strony nauczyciela.
Kurs przygotowuje do radzenia sobie w sytuacjach trudnych w kontakcie indywidualnym z rodzicami uczniów, pozwala na konstruktywnie przepracowanie sytuacji, które miały miejsce w przeszłości a rzutują na obecne kontakty.
Ksiegarnia Francuska Edukator: Nowości wydawnicze
Tuż przed nowym rokiem szkolnym chcemy zaprezentować nowości wydawnicze, które znalazły się w ofercie Edukatora
Goethe-Institut: Obraz tu i teraz / sztuka wideo, 25.08.16
„Asylum“ to przede wszystkim praca, która dotyka kwestii formy, jaką przybrać może obecnie dzieło sztuki zaangażowanej politycznie. - tłumaczy Julian Rosefeldt, autor instalacji wideo, którą do 26 sierpnia można oglądać w Nowym Teatrze.
|