Goethe-Institut: ROZMOWA Z LUTZEM SEILEREM KOMIZM SYTUACYJNY I MEDYTACJA NA ZMYWAKU
Powieść Kruso niczym mantra zaklina czytelnika swoim rytmem i brzmieniem. W końcu to prozatorski debiut autora, który przez całe życie tworzył poezję. Jak wyglądał proces pisania tej książki, wyróżnionej Niemiecką Nagrodą Literacką 2014, zdradza nam Lutz Seiler.
ORE: DELFORT-Posłuchaj! Podcasty na lekcji niemieckiego, 23.11.17, Kielce.
Ośrodek Rozwoju Edukacji oraz Instytut Goethego w Warszawie zapraszają do udziału w szkoleniach doskonalących dla nauczycieli języka niemieckiego w całym kraju.
EDUNEWS.PL: WSPÓŁPRACA Z SAMORZĄDEM UCZNIOWSKIM
Samorząd uczniowski w każdej szkole wymaga wsparcia ze strony dyrekcji i nauczycieli. Takie życzliwe i merytoryczne wsparcie jest konieczne dla uczniów, ale zarazem korzystne dla całej społeczności szkolnej. Uczniowie mają często dobre pomysły na działania szkolne i pozaszkolne - trzeba im pomóc i wesprzeć radą
ORE: Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów w zakresie j.obcych oraz..24-26.11.17,Sulejówek.
Zapraszamy na spotkanie stacjonarne sieci współpracy „Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów w zakresie języków obcych oraz języka polskiego jako drugiego”
EDUNEWS.PL: OKŁADKI JAK ŻYWE
Trwa październik – Miesiąc Bibliotek Szkolnych. To dobry czas, by przedstawić w tym miejscu projekt Okładki, jakże żywe… Jego głównym celem jest nietypowa forma promocji czytelnictwa. Biorący w nim udział uczniowie kształcą bowiem umiejętność świadomego wybierania lektury, rozwijają swoje zainteresowania, a przy tym działają i twórczo się bawią
Goethe-Institut: GLOBALNA KONTROLA I CENZURA. PODWÓJNE ŻYCIE TWOJEGO TOSTERA
Jak poruszać się po Internecie nie pozostawiając po sobie śladów? Dlaczego wśród hakerów rozróżnia się czarne i białe kapelusze? Czym właściwie są kryptowojny? Pytania dotyczące ochrony danych i bezpieczeństwa w sieci często wydają się skomplikowane. Odpowiedzi na wiele z nich bywają jednak bardzo proste.
EDUNEWS.PL: PYTANIA RODZICÓW W SZKOLE
Współpracujący ze szkołą rodzic jest jednym z ważnych czynników na osiąganie przez dziecko sukcesów w nauce. Ale jak to zrobić. Rzeczywistość z mojej obserwacji nadal zbyt często wygląda tak: atakujący roszczeniowy rodzic i obronny nauczyciel. Wtedy nie za bardzo widać miejsce na współpracę. A jak starsze dziecko, to pojawia się jeszcze opcja: rodzic przepraszający za dziecko i za siebie oraz atakujący nauczyciel. Kiedyś, gdy miałam zostać dyrektorem szkoły, jeden z bardzo dobrych dyrektorów udzielił mi rady: „Rodziców trzymaj daleko”. Widać problem jest stary i ma się dobrze w polskiej szkole. Spróbujmy coś zmienić, zacznijmy od… pytań...
ODN LANG: TWIST’17 Conference, 26.11.2017, Warsaw.
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli LANG
Warszawa (język angielski)
TWIST’17 Conference
|