|
Spotkanie z Domenico Dara na Warszawskich Targach Książki, 19.05.18
Domenico Dara urodził się w Girifalco, w Kalabrii. Debiutował utworem „Breve trattato sulle coincidenze”, krótką historią listonosza z Girifalco, którego pasją były listy miłosne - książka została doceniona przez czytelników i krytyków literackich. Jego pierwsze dzieło przyniosło mu miejsce w finale Nagrody Calvino i wiele innych nagród, m.in. Nagrodę Palmi, Nagrodę Viadana, Nagrodę Corrado Alvaro i Nagrodę miasta Como.
EDUNEWS.PL - O BLOGOWANIU, KONEKTYWIZMIE I UNIWERSYTECIE (artykuł)
Wiedza nie powstaje w centrach powstawania wiedzy. Wiedza powstaje wszędzie. Ona musi być wymieniana i aktualizowana. Jest jak życie biologiczne, potrzebuje ciągłego odtwarzania, przetwarzania, reprodukowania się. I dzieje się to w relacjach, konektywnie, w sieci społecznej. Kiedyś odbywało się to analogowo, poprzez język i przekaz niewerbalny, poprzez kontaktowanie się ludzi ze sobą: współuczestnictwo, współdziałanie, rozmowę, dialog. Potem - za sprawą ewolucji kulturowej - ludzkie mózgi zaczęły wspomagać się pamięcią zewnętrzną. Najpierw było to pismo ręcznie zapisane, potem wydrukowane a więc szybko powielone i zwielokrotnione. Do sieci współpracujących mózgów dołączyły... książki i czasopisma. Kolejny element sieci.
Szkolenie DELFORT: Jak osiągnę cel? Uatrakcyjnię pracę z podręcznikiem!, 23.05.18, Kołobrzeg
Podręczników do nauki języka niemieckiego jest bez liku. Na ile odpowiadają one zainteresowaniom i oczekiwaniom uczniów, to ważne pytanie.
Zapraszamy Państwa do udziału w seminarium, podczas którego nauczymy się świadomie i celowo pracować z podręcznikiem. Dowiecie się też Państwo, w jaki sposób niedużym nakładem czasu dostosować i poszerzyć materiały z podręcznika do potrzeb uczniów.
GOETHE INSTITUT: CZAS NA POEZJĘ! JULIA FIEDORCZUK I JAN WAGNER W GOETHE-INSTITUT, 19.05.18, Warszawa
W ramach Warszawskich Targów Książki Goethe-Institut zaprasza do biblioteki na wyjątkowy wieczór z wierszami i ich autorami.
EDUNEWS.PL - JAK PRACOWAĆ Z MAŁYMI DZIEĆMI PROJEKTOWO? (artykuł)
Realizacja projektów w klasach I-III nie powinna sprawiać nauczycielom kłopotów, ponieważ pozwala na elastyczną pracę z dziećmi wokół jednego zagadnienia tematycznego przez dłuższy czas. Nie musimy się spieszyć, a planując zadania w projekcie należy mieć na uwadze realizację podstawy programowej dla I etapu edukacyjnego. projekt w klasach młodszych powinien angażować wszystkie zmysły dziecka, wiązać w całość różne dziedziny edukacji, czyli być najprawdziwszym nauczaniem zintegrowanym. To oznacza również konieczność uwzględnienia dziecięcych zainteresowań i pomysłów. Dzięki temu mamy szansę osiągnąć sukces edukacyjny przy maksymalnym zaangażowaniu małych uczniów.
Szkolenie DELFORT: Jak osiągnę cel? Uatrakcyjnię pracę z podręcznikiem!, 21.05.18, Ełk
Szkolenie DELFORT: Jak osiągnę cel? Uatrakcyjnię pracę z podręcznikiem!
Podręczników do nauki języka niemieckiego jest bez liku. Na ile odpowiadają one zainteresowaniom i oczekiwaniom uczniów, to ważne pytanie.
Zapraszamy Państwa do udziału w seminarium, podczas którego nauczymy się świadomie i celowo pracować z podręcznikiem. Dowiecie się też Państwo, w jaki sposób niedużym nakładem czasu dostosować i poszerzyć materiały z podręcznika do potrzeb uczniów.
Jesteście Państwo ciekawi? Chcecie uatrakcyjnić pracę z podręcznikiem, aby lekcje były efektywne i kreatywne? Serdecznie zapraszamy!
GOETHE INSTITUT: „DOBRE POMYSŁY NIE MUSZĄ BYĆ DROGIE!“, 18.05.18, Warszawskie Targi Książki
Wydawca Jörg Sundermeier (VerbrecherVerlag, Kurt Wolff Stiftung) i księgarz David Mesche (Buchbox!) w rozmowie o tym, jak sprawić, by książki niezależnych wydawców i lokalnych księgarń były bardziej widoczne i dostępne. Rozmowę poprowadzi Małgorzata Duda-Klag.
W ramach Warszawskich Targów Książki
EDUNEWS.PL - JAK PODNOSIĆ POCZUCIE WŁASNEJ SKUTECZNOŚCI U DZIECI? (artykuł)
To, ile dziecko jest w stanie wyciągnąć korzyści z edukacji szkolnej, wynika z jego wewnętrznej motywacji. Z tą w polskiej szkole nie jest najlepiej. Zbyt wielu nauczycieli oczekuje, że dziecko będzie podążało za nauczycielem i jego wywodem w ciszy i skupieniu. Podawczy styl nauczania nie sprzyja umacnianiu motywacji do nauki.
|