ORE: Odznaka jakości Schule im Wandel – Zmieniająca się szkoła, jesień 2014.
Projekt opiera się na treściach programu doskonalenia zawodowego skierowanego do nauczycieli języka niemieckiego jako języka obcego szkół gimnazjalnych i średnich „Zmieniająca się szkoła” realizowanego w latach 2008-2010 w ramach europejskiego projektu Comenius we współpracy z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji. Cele i szczegółowy opis projektu znajduje się na stronie Goethe Institut Kraków.
EDUNEWS.PL: PRZEMOC W POLSKIEJ SZKOLE - ANALIZA
Około 10% polskich uczniów jest systematycznie dręczonych, przemoc werbalna jest powszechna. Lecz wbrew medialnym doniesieniom skala przemocy w polskiej szkole nie wzrasta – wynika z analizy Instytutu Badań Edukacyjnych, w której podsumowano dotychczasowe badania i dane. Przeanalizowano wyniki badań krajowych i zagranicznych. Co z nich wynika?
Promentis: Motywuj, Kontraktuj i wyGRYwaj - czyli jak profesjonalnie i ...04.10.14, Łódź.
Wyjątkowe połączenie fachowej - opartej na wieloletnim doświadczeniu - wiedzy metodycznej, z mnóstwem praktycznych pomysłów na atrakcyjne i angażujące zajęcia językowe.
Warsztaty adresowane są do początkujących lektorów, absolwentów i studentów kierunków językowych, jak również do wszystkich osób, które rozpoczynają swoją przygodę z nauczaniem. Zapraszamy też lektorów i nauczycieli z większym stażem, którzy do tej pory nie uczestniczyli w innych formach szkoleń o tematyce pracy z uczniem dorosłym i biznesowym.
ORE: Jak uczyć języka niemieckiego po niemiecku. Program Delfort, 02.10.14, Płock.
Projekt DELFORT powstał w roku 2001 i jest realizowany we współpracy Ośrodka Rozwoju Edukacji (do roku 2010 Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli) oraz Goethe -Institut w Warszawie i Krakowie.
PTI: Kontrole GIODO, seminarium 02.10.14, Warszawa.
Czym są dane osobowe oraz co oznacza ich gromadzenie i przetwarzanie?
Kiedy należy rejestrować zbiory danych osobowych w GIODO?
Jakie uprawnienia mają kontrolerzy GIODO?
Jak przebiega kontrola oraz jak ustrzec się przed niepożądanymi konsekwencjami?
Jakie branże najczęściej podlegają kontroli i czy statystyki przemawiają na naszą korzyść?
DOS-ELTea: Autumn ELTea - The Lexical Teacher, 28.09.14, Warszawa.
A super-intensive workshop day with Andrew Walkley, a fantastic teacher, a world-class expert on teaching vocabulary, and a truly charismatic, engaging trainer. Andrew's unique approach combines inspiring content with very practical, classroom-tested activities.
Promentis: Nauczanie języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym, 28.09.14, Kraków.
1 – 2 – 3 powody, dla których warto uczestniczyć w tej formie doskonalenia zawodowego :
1 – elastyczność prezentowanych metod umożliwia skuteczne i atrakcyjne wprowadzenie każdego rodzaju materiału językowego (prowadzący zajęcia może być niezależny od materiałów komercyjnych)
2 – ukierunkowanie na praktyczne zastosowanie metodyki nauczania języka obcego w przedszkolu (techniki multi-sensoryczne, techniki zmniejszające ryzyko dysleksji, techniki klasyczne/tradycyjne)
3 – szkolenie rozwija warsztat nauczyciela w zakresie kompetencji zarządzania grupą, przekazywania instrukcji oraz świadomego wyboru treści nauczania językowego
MNODN: Diagnoza szkolna ucznia. Narzędzia diagnostyczne i kompetencje nauczyciela – diagnosty, 27.09
Nauczyciele przedmiotowi, wychowawcy klas oraz specjaliści szkolni (pedagodzy, psychologowie) postawieni przed koniecznością diagnozowania swoich uczniów, szczególnie tych o specyficznych potrzebach edukacyjnych, mają niekiedy kłopot z wyborem metod oraz narzędzi diagnostycznych (skal, arkuszy obserwacji, testów). Często też przed podjęciem działań diagnostycznych potrzebują odświeżyć wiedzę na temat specyficznych trudności edukacyjnych, emocjonalnych, społecznych swoich uczniów i wychowanków. Szkolenie prowadzone przez psychologa i pedagoga w jednym, z wieloletnim doświadczeniem pracy w szkole pomoże w sposób klarowny, przystępny i praktyczny przyswoić i usystematyzować wiedzę niezbędną do prowadzenia działań diagnostycznych w szkole.
|