EDUNEWS.PL: NAJWAŻNIEJSZE W SZKOLE SĄ RELACJE?
Nie uważam, że jeśli wiemy coś o mózgu, to można wymyślić pedagogikę na nowo – twierdzi prof. Joachim Bauer – neurobiologia jest tylko elementem „mozaiki” pedagogicznej. Jednak wiedza o tym, jak działa mózg, możne nam pomóc ulepszać proces dydaktyczny. Od czego zacząć? Wydaje się, że najważniejsze dla prawidłowego rozwoju ucznia i nauczyciela konieczne jest oparcie pedagogiki na dwóch filarach: jeśli pierwszy to przekazywanie (konstruowanie) wiedzy, to drugi – nie mniej ważny – relacje pedagogiczne w klasie i szkole
PTI: Szkoła Przewodnika Talentów - Etapy rozwoju indywidualnego, a zasady nauczania 19-20.03.16,W-wa
Szkoła Przewodnika Talentów
dla nauczycieli, trenerów, metodyków, coachów.
Etapy rozwoju indywidualnego, a zasady nauczania, komunikacji, samoświadomości i autorefleksji w różnych grupach wiekowych.
NaukaBezGranic: Ireland 3: St. Patrick and The Irish, 17.03.16, Warszawa.
Let Richie take you on a trip back 1,400 years to a time of Paganism in Ireland, witches and wizards. Find out how St. Patrick became one of the most celebrated Saints in history, and became the framed Patron Saint of Ireland!
Pase: III Ogólnopolska Konferencja Young Learners, 19.03.16, Warszawa.
Będzie to całodniowe wydarzenie skierowane do nauczycieli prowadzących zajęcia z małymi dziećmi i dziećmi (grupa wiekowa: 3-11/12).
NaukaBezGranic: Easter Time Fun and Games. Warsztat interaktywny, 16.03.16, Warszawa.
Egg tapping, egg dancing, egg rolling, egg tossing, egg painting, egg hunting. From the coral reefed coast of Oz to the Pacific coast of the U.S.A with the old cousin countries of Ireland and Britain in between everybody is going egg crazy with egg games at Easter and not just the English speaking world, you can find many of these games played by other European countries that share a history with them too.
EDUNEWS.PL: JESZCZE RAZ O RELACJACH W SZKOLE
Często rozmawiam ze studentami o ich doświadczeniach edukacyjnych. Chętnie dzielą i wymieniają się wspomnieniami, postrzeżeniami, refleksjami, opiniami, interpretacjami. Niezwykle ciekawe są te opowieści o ścieżkach, jakie przemierzali, o sukcesach i niepowodzeniach, o zmaganiach ze sobą i nie zawsze przyjazną rzeczywistością szkolną, o reakcjach obronnych i strategiach przetrwania w systemie, do którego zostali wrzuceni bez ich woli, o próbach zachowania siebie w przestrzeni podporządkowanej dogmatowi uniformizacji…
NaukaBezGranic: English Around The World, warsztat dla grup z nauczycielem, 16.03.16, Kraków.
“English Around the World” workshop focusses on many different cultures and accents behind English language today. To learn about a language is to have one more window from which to look at the world.
EDUNEWS.PL: FIŃSKA EDUKACJA IDĄCA ZA ZMIANAMI
Dlaczego w fińskiej szkole uznano, że nauczanie przedmiotowe należy uzupełnić nauczaniem tematycznym? Publikujemy fragmenty wywiadu z panią Kirsti Kauppi, Ambasadorem Finlandii w Stanach Zjednoczonych, który stanowi ciekawe odniesienie do celów związanych z edukacją, wyznaczonych sobie przez ONZ we wrześniu 2015 (UN 2030), w kontekście szerszych celów społecznych takich jak pokój, dobrobyt i świadomość środowiska naturalnego
|