korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?

NOWELA informuje: JUŻ WKRÓTCE Zbiór ćwiczeń – Jęz. hiszpański – egzamin ustny i pisemny poziom podst
słowniki hiszpański i pomoce naukowe hiszpański


JUŻ WKRÓTCE Zbiór ćwiczeń – Język hiszpański – egzamin ustny i pisemny poziom podstawowy

Przedstawiamy Państwu zbiór ćwiczeń z języka hiszpańskiego, umożliwiających rozwijanie umiejętności mówienia, czytania, słuchania i pisania, a także dokładne poznanie struktury
i wymagań egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym oraz skuteczne przygotowanie do tego egzaminu.

Książka adresowana jest do
- uczniów, którzy chcieliby doskonalić znajomość języka hiszpańskiego i samodzielnie przygotować się do matury;
- nauczycieli, którzy mogą wykorzystać proponowane ćwiczenia do indywidualizacji pracy z uczniami przygotowującymi się do egzaminu maturalnego, a także jako doskonały materiał uzupełniający, niezależnie od realizowanego programu nauczania;
- szerokiego grona odbiorców, którzy poszukują źródła licznych i różnorodnych ćwiczeń umożliwiających stopniowe rozwijanie poszczególnych umiejętności językowych.

Publikacja ta nie jest zbiorem gotowych zestawów maturalnych. Znajdą tu Państwo przede wszystkim liczne i różnorodne ćwiczenia umożliwiające stopniowe rozwijanie poszczególnych umiejętności językowych.
Poziom trudności ćwiczeń jest zróżnicowany – niektóre z nich można wykonać już w pierwszym roku nauki języka, inne, wyróżnione gwiazdką są trudniejsze i zostały przewidziane do realizacji w dalszych etapach nauki oraz w powtórkach przedegzaminacyjnych.
Ćwiczenia uwzględniają wszystkie tematy wskazane w standardach wymagań egzaminacyjnych oraz wszystkie umiejętności sprawdzane podczas egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym.
Do książki dołączona jest płyta CD audio, zawierająca nagrania do ćwiczeń rozumienia ze słuchu.


Oto fragment zawartości zbioru:

ROZDZIAŁ I – ROZMOWY STEROWANE
Uzyskiwanie i udzielanie informacji

ĆWICZENIE 12*
Jeśli Twój rozmówca poprosi Cię o radę, możesz sformułować ją na kilka sposobów. Oto najczęściej stosowane sformułowania:

Radzisz koledze / koleżance, aby spędzał/a więcej czasu na świeżym powietrzu:
● Pasa más tiempo al aire libre.
● Tienes que pasar más tiempo al aire libre.
● Deberías pasar más tiempo al aire libre.
● Yo que tú, pasaría más tiempo al aire libre.
● Yo en tu lugar, pasaría más tiempo al aire libre.
● Te aconsejo que pases más tiempo al aire libre.

Doradź teraz koledze / koleżance, stosując każdorazowo wszystkie konstrukcje podane w przykładzie:

1. kupno dobrego słownika;
2. porozmawianie o jego / jej kłopotach z rodzicami;
3. przemyślenie sprawy przed podjęciem decyzji;
4. spróbowanie jakiejś tradycyjnej polskiej potrawy;
5. zarezerwowanie pokoju w hotelu przed wyjazdem.

ROZDZIAŁ V - WYPOWIEDŹ PISEMNA
Krótka forma użytkowa

ĆWICZENIE 8
Typowa pocztówka zawiera informacje dotyczące miejsca pobytu (lugar), pogody (tiempo), naszych zajęć (actividades), samopoczucia (estado de salud / ánimo), wrażeń (impresiones). W tym ćwiczeniu znajdziesz listę zdań zawierających takie informacje. Podziel je na kategorie, wpisując do odpowiednich rubryk tabeli cyfry odpowiadające wybranym zdaniom.

Lugar Tiempo Actividades Estado de salud/ ánimo Impresiones


1. Hace sol y el mar está sereno.
2. Este es un sitio maravilloso.
3. Por las noches leo el libro que me regalaste.
4. Nuestro hotel está situado a diez minutos de la playa.
5. A veces solemos ir de excursión a los alrededores.
6. La gente es muy amable.
7. Se puede alquilar bicicletas y monopatines
8. Estoy un poco resfriada.
9. Echo mucho de menos el tiempo que pasamos juntos/as
10. Todavía las noches son bastante frescas.

SPIS TREŚCI

ROZDZIAŁ I – ROZMOWY STEROWANE
Uzyskiwanie i udzielanie informacji
Ćwiczenia typu maturalnego
Relacjonowanie wydarzeń
Ćwiczenia typu maturalnego
Negocjowanie
Ćwiczenia typu maturalnego
ROZDZIAŁ II – ROZMOWA NA PODSTAWIE ILUSTRACJI
Opisywanie ilustracji, zdjęcia
Formułowanie własnej opinii
Ćwiczenia typu maturalnego
ROZDZIAŁ III – ROZUMIENIE TEKSTU CZYTANEGO
Określanie głównej myśli tekstu
Określanie głównych myśli poszczególnych części tekstu
Stwierdzanie, czy tekst zawiera określone informacje
Wyselekcjonowanie informacji
Określanie intencji autora tekstu
Rozpoznawanie związków między poszczególnymi częściami tekstu
Określanie kontekstu komunikacyjnego (nadawca – odbiorca, forma wypowiedzi)
Rozróżnianie formalnego i nieformalnego stylu tekstu
Ćwiczenia typu maturalnego
ROZDZIAŁ IV – ROZUMIENIE ZE SŁUCHU
Ćwiczenia do nagrań 1 – 11
Ćwiczenia typu maturalnego (nagrania 12– 15)
ROZDZIAŁ V - WYPOWIEDŹ PISEMNA
Krótka forma użytkowa
Ankieta
Ogłoszenie
Pocztówka
Wiadomość, notatka
Zaproszenie
Ćwiczenia typu maturalnego
Dłuższa forma użytkowa
Ćwiczenia typu maturalnego
Transkrypcje nagrań
Rozwiązania i przykładowe odpowiedzi
Indeks rzeczowy


ISBN 9778-83-89876-60-7
WYDAWCA: Nowela Sp. Z o.o. , ul. Towarowa 45, 61-896 Poznań


KSIĄŻKA DOSTĘPNA W KSIĘGARNIACH OD 18 SIERPNIA 2008


SUPER PROMOCJA!
Dokonując zamówienia naszej książki do dnia 17 sierpnia 2008, otrzymają Państwo zniżkę w wysokości 20%
Zamówienia proszę kierować drogą elektroniczną na adres zamowienia@nowela.pl

Tylko w przedsprzedaży Cena 20,72zł
(cena detaliczna 25,90zł)

Zapraszamy: www.nowela.pl


UWAGA,
WYDAWNICTWO NOWELA POSIADA W SWOJEJ OFERCIE CZTERY ZBIORY (ZDAM MATURĘ!)
Z JĘZYKA FRANCUSKIEGO, W TYM DWA NA POZIOMIE ROZSZERZONYM.

http://www.nowela.pl
język hiszpański