korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?

PASE: Konferencja Young Learners , 07.03.15, Warszawa.

Zaproszenie do udziału w Konferencji PASE: Young Learners

Zachęcamy do skorzystania z 10% zniżki
Kod SZUKAJLEKTORAYL należy wprowadzić podczas rejestracji

Warszawa 7 marca 2015

Wczesna rejestracja obowiązuje do 19 lutego

Miejsce: Politechnika Warszawska

Dołącz do naszego wydarzenia na Facebooku


Program:

8:30-9:00
Rejestracja uczestników

9:00-10:00
Mali poligloci wkraczają w świat edukacji I Patrycja Rzepecka

Przerwa

10:15-11:15
The magic world of preschool education - Anna Parr Modrzejewska (j. angielski)

Jak być aktorem w grupie przedszkolaków - Małgorzata Szulc- Kurpaska (j.polski)

Przerwa

11:30-12:30
szczegóły wkrótce ( j.angielski)

13 STORY BITES, czyli jak wgryźć się w historyjkę aby
uzyskać maksymalny rezultat językowy- Ola Komada
(j.polski)

Przerwa

13:15-14:15
szczegóły wkrótce ( j.angielski)

Pomóż uczniom odkryć pasję do języków i podróży z rodziną
Blabbersów, Aldona Serewa (j.polski)

Przerwa

14:30-15:30
Using authentic material in the English classroom (primary classes), Mars Berman (j.angielski)

szczegóły wkrótce
(j.polski)

Przerwa

15:45-16:45
Mali geniusze na językach I Ewa Piotrowska

16:45-17:00
Zakończenie i losowanie nagród


SESJE PLENARNE:

Mali geniusze na językach | Ewa Piotrowska

Dziecko rodzi się geniuszem: jest niezwykle kreatywne i ciekawe świata, ma twórczą wyobraźnię, pamięć fotograficzną, a nawet szósty zmysł, jak twierdzą niektórzy eksperci z dziedziny psychologii rozwojowej dziecka. Niestety, zdolności te zanikają już w wieku przedszkolnym, jeśli nie są właściwie rozwijane. Zbiurokratyzowana edukacja szkolna zaś konsekwentnie utrudnia rozwój dziecięcych zdolności, w zamian ‘ukrzesławiając’ małych uczniów i skutecznie zabijając dziecięcą fantazję, pasje poznawcze i swoisty zachwyt otaczającym światem.


Podczas sesji Mali geniusze na językach dowiemy się, jakie obszary są najważniejsze w rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, i jak te umiejętności rozwijać na zajęciach z języka obcego. Powiemy sobie, jak dobierać ćwiczenia na zajęciach językowych, aby rozwijać dziecięcą kreatywność, pamięć, spostrzegawczość i wyobraźnię, jak zachęcać dzieci do samodzielnego myślenia i kształtować pozytywną motywację uczenia się. Przekażę również Państwu garść pomysłów na ćwiczenia i zabawy, które wpisują się w koncepcję wspierania rozwoju umiejętności i zdolności naszych najmłodszych uczniów.

Mali poligloci wkraczają w świat edukacji | Patrycja Rzepecka

„Zrozumienie kluczem do sukcesu” czyli o tym w jaki sposób przebiega rozwój językowy dziecka w etapie szkolnym i wczesnoszkolnym i w jaki sposób rozsądnie można wpleść na tym etapie naukę języka obcego.


Opanowanie języka przez dziecko jest jedną z najbardziej intrygujących i zachwycających umiejętności w ludzkim rozwoju. Tym bardziej ciekawych jeśli pomyślimy o tym jak trudne czasem jest opanowanie drugiego języka na etapie szkolnym i porównamy to z naturalnym i łatwym procesem nabywania ojczystego języka w czasie pierwszych czterech lat życia.


W czasie spotkania z Państwem chciałabym podejść do zagadnienia nauki języka obcego od podstaw czyli przybliżyć w jaki sposób rozwija się mowa, jakie są podejścia dotyczące rozwoju mowy i co to wnosi do nauki języka obcego. Także tym, co najważniejsze z poziomu edukacji, czyli zrozumieniem etapów przyswajania przez dziecko języka obcego, co może utrudniać, a co sprzyjać nabywaniu drugiego języka na danym etapie rozwoju, czego możemy się spodziewać a na co raczej liczyć nie możemy. I w końcu tym to, co najważniejsze dla nauczyciela, czyli jak praktycznie wykorzystać tę wiedzę w trakcie nauczania małych poliglotów.

SESJE W JĘZYKU POLSKIM:

13 STORY BITES, czyli jak wgryźć się w historyjkę aby uzyskać maksymalny rezultat językowy | Aleksandra Komada

Jestem współautorką metody nauczania angielskiego dzieci w wieku 2-7 lat, jestem również lektorem i metodykiem z pasją oraz mamą dwóch przedszkolaków. Uczę dzieci od ponad 10 lat. Zawsze jednym z moich ulubionych materiałów do wykorzystania na zajęciach były historyjki. Napotykałam jednak sporo problemów związanych z brakiem sensownych ćwiczeń i pomysłów do ich przerabiania, nawet jeśli już udało mi się coś znaleźć, było to albo banalne dla części grupy albo zbyt wymagające i przez to nieskuteczne. Pisząc książki Teddy Eddie opracowałam aż 13 kroków pracy z historyjką (z każdą historyjką!) i niejednokrotnie widziałam dzieci, które wznoszą się dzięki nim na językowe wyżyny. Co więcej, kroki te pomagają okiełznać również mixed ability groups. W czasie mojego warsztatu chętnie się tymi sposobami podzielę, podzielę się też kilkoma fantastycznymi historyjkami, które naprawdę wciągają dzieci i które można wykorzystać na swoich zajęciach.

ABRAKADABRA! czyli jak magia pomaga efektywnie nauczać | Aleksandra Komada

Jestem współautorką metody nauczania angielskiego dzieci w wieku 2-7 lat, jestem również lektorem i metodykiem z pasją oraz mamą dwóch przedszkolaków. Przez całą swoją lektorską karierę walczyłam z dylematem czy więcej uczyć, wymagać i mieć efekty, czy też sprawić by dzieci się dobrze bawiły, przez to przyswajały nieco milej i bardziej zabawowo, ale jednak trochę mniej materiału. Jakiś czas temu odkryłam pewne magiczne sztuczki, wbrew pozorom bardziej polegające na sprycie niż iluzji, które pomagają mi zawsze wyciskać uczniów jak cytrynkę i wznosić na wysokie poziomy (tak, mam na myśli wysokie poziomy Young Learners!). Bo nawet prosty dryl może dać thrill! Przykłady, które będę demonstrować podczas prezentacji ułatwiają także pracę z mixed ability groups (czyli de facto z większością grup małych dzieci).

Jak być aktorem w grupie przedszkolaków | Małgorzata Szulc-Kurpaska

Reforma edukacji wprowadza obowiązkową naukę języka obcego do edukacji przedszkolnej. Praca z dziećmi w przedszkolu stanowi wyzwanie dla nauczyciela języka obcego. W sali nie ma często ławek szkolnych, dzieci nie korzystają w dużym stopniu z podręczników, dzwonek nie wyznacza początku czy końca lekcji. Dzieci w wieku przedszkolnym mają krótki okres koncentracji, są bardzo spontaniczne i często ich reakcje na materiały przyniesione przez nauczyciela na zajęcia są nieprzewidywalne. Aby skupić uwagę dzieci na ćwiczeniach, nauczyciel musi animować rzeczywistość i reagować natychmiast na zmieniające się nastroje uczniów. Powinien przykuwać uwagę przedszkolaków poprzez odgrywanie języka ciałem i gestami a także wyrazem twarzy, modulowaniem głosu, śpiewając i rytmizując wierszyki a także bawiąc się z dziećmi. W żadnej innej grupie wiekowej nie oczekuje się od nauczyciela takich umiejętności bycia aktorem porywającego widzów i wciągającego ich w czarowny świat magii. W prezentacji zostaną zaanimowane techniki tak, aby pokazać ich potencjał do stymulowania nauczyciela jako aktora zachęcającego dzieci do uczestniczenia w ćwiczeniach. Praca z dziećmi w wieku przedszkolnym tak wymagająca dla umiejętności nauczycielskich, pomoże nauczycielom rozwinąć się zawodowo, co wzbogaci ich warsztat nauczycielski przydatny we wszystkich grupach wiekowych.

Pomóż uczniom odkryć pasję do języków i podróży z rodziną Blabbersów | Aldona Serewa

W ogólnopolskiej sieci szkół języków obcych dla dzieci i młodzieży MAŁA LINGUA realizowana jest innowacyjna metoda nauczania dzieci MAŁA LINGUA, oparta na baśniowym motywie Rodziny Blabbersów z Livendell.


Metoda MAŁA LINGUA wyróżniona została przez MEN European Language Label – Europejskim Certyfikatem Jakości i Innowacyjności.


W osiąganiu skuteczności metody MAŁA LINGUA podstawową rolę odgrywa DRAMA – forma teatru na zajęciach, z głęboko rozwiniętą fabułą – każda lekcja to inny odcinek z kontekstu życia i przygód naszej Baśniowej Rodziny. Nasi uczniowie wiedzą, że stolica Livendell to Livendeloa, kochają wróżkę Inez i nie mogą się doczekać, co dla nich wyczaruje, zachwycają się obrazami Wujka Jonathana, uwielbiają, jak Kuzyn Blabbersów Lopez zaprasza je do odkrywania świata ziemskiego w Ameryce Południowej…. Dzięki zróżnicowaniu stosowanych technik pracy na zajęciach i różnorodności tematyki zajęć (unikalna fabuła na zajęciach), dzieci są zaangażowane w przejmowanie ról Blabbersów i w ten sposób chętnie ćwiczą wprowadzane pełnozdaniowe struktury językowe.


„Dziecięce smaki świata, czyli podróże Blabbersów” to nowy projekt dydaktyczny w szkołach MAŁA LINGUA, który łącząc naukę języka obcego z aspektem podróży i poznawaniem wiedzy o świecie, pozwala uczniom odwiedzać najbardziej odległe zakątki świata, otwiera ich na różnorodność kulturową i inspiruje do poznawania języków.

Przedszkolny niezbędnik nauczania języka angielskiego | Anna Musielak

Dzieci w wieku przedszkolnym uczą się poprzez zabawę i bez wysiłku. Podczas warsztatu zaprezentowane zostaną metody i aktywności, które sprawią, że nauka języka angielskiego w przedszkolu będzie efektywna, ciekawa i co więcej skutecznie przygotuje dzieci do funkcjonowania w dynamicznie zmieniającym się świecie. Pragniemy przy okazji przypomnieć Państwu, że zgodnie z planowanymi zmianami od 2015 roku język angielski stanie się obowiązkowym elementem edukacji przedszkolnej, a nauka języka będzie się ściśle wiązać z podstawą programową, według której „cele wychowania przedszkolnego powinny być realizowane we wszystkich obszarach działalności edukacji przedszkolnej”.

SESJE W JĘZYKU ANGIELSKIM:

The magic world of preschool education | Anna Parr-Modrzejewska


Of all educational experiences in life the most exciting ones are the first fascinations with the world around us. This is the time when little explorers absorb knowledge with all their senses. We, as teachers, are privileged to accompany them in this great adventure. In order to provide proper support for their early development in all areas, we need to understand their limitations and dispositions. In this way we can both tune-in our pedagogical expectations and, more importantly, exploit various forms of language play as a vital instrument of natural L2 acquisition.


In this session we are going to have a close look at the most important developmental breakthroughs in the lives of pre-schoolers. We will see how to choose and adjust our teaching angle to the expectations of our learners, their parents and ourselves. But, above all, we will sing, move and play to feel a bit of the preschool magic.

Using authentic material in the English classroom (Primary classes) | Mars Berman

Bayard Magazines advertises itself as “Much more than a book.” This is truthful and important.

Bayard provides children ages three through twelve with a monthly print magazine that demonstrates good educational practices outlined in the Content and Language Integrated Learning (CLIL). Bayard magazine and their in-house trained team provide an excellent resource of beautiful illustrations, engaging characters, fascinating science questions and facts as well as interesting puzzles and games. These provide a high-quality visual experience in English that nurtures a child’s self confidence in a second language. The stories and pictures are designed to make conversation involving the characteristics, features, qualities of a topic in a natural manner. Asking questions and giving explanations, building vocabulary, and exploring new topics is in keeping with CLIL methodology. Because of this Bayard magazine is excellent instructional material important and useful to all teachers of English. Attendees will also receive magazines. Together we will explore ways to use them in the classroom as jumping off points for educational activities in the classroom. I will help teachers become engaged, informed and excited about the experience of the English language. An excited, informed teacher is an excellent model for language instruction.

Rejestracja:

http://www.pase.pl/pl/dzialalnosc-pase/konferencje-i-szkolenia?t ask=pokazSzkolenie&id=319
język angielski