korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?


Wydarzenie (konferencja, szkolenie, seminarium, warsztaty) językowe już się odbyło.



szkolenie angielski warsztaty angielski .


Lublin - 9 marca - poniedziałek
Hotel Mercure Unia, Al. Racławickie 12
Info.: 0 605 990 131 / 0 693 336 323

Z ogromną przyjemnością zapraszamy na kolejną, dziewiętnastą już edycję bezpłatnych szkoleń metodycznych dla nauczycieli języka angielskiego, organizowanych przez wydawnictwo Macmillan w całej Polsce.

Warsztaty teachFRESH●2009 to rzetelna informacja o naszych nowościach wydawniczych, nowinki w metodyce nauczania, dziesiątki nowych pomysłów do natychmiastowego wykorzystania w klasie na każdym etapie edukacyjnym.

10.00 - 11.15 Gimnazjum Karolina Kotorowicz-Jasińska
Communication first. The case for or against grammar?

11.45 - 13.00 Szkoły Ken Wilson
ponadgimnazjalne Making connections - how to help your students engage with texts


Communication first.
seminarium angielski .
The case for or against grammar?
Having analysed the examination standards, many gimnazjum teachers seem to wonder: ‘How much grammar do I need to teach for the sake of the exam?’ The specifications issued by Centralna Komisja Egzaminacyjna do not seem to put much impact on students’ knowledge of structures and rules, or indeed on linguistic accuracy. Yet it somehow doesn’t feel right to dispose of grammar altogether, especially that, although condemned by many professionals, it is still very much expected by learners.
szkolenie angielski warsztaty angielski .
Finding a golden means in this situation involves changing the question from ‘how much grammar should I teach’ into ‘what attitude to grammar should I adopt?’
In this session, my aim will be to show how – when teaching grammar to gimnazjum learners - we can give priority to meaning over form, promote acquisition by meaning-focused use, and create opportunities in the classroom to DO thing with language. In short: how to look at grammatical structures predominantly as an instrument of communication and a way to convey meaning in various situations and contexts.

Making connections - how to help your students engage with texts
As a teacher, you have a crucial role in connecting the students and the book they are using and this is most critical when you’re dealing with reading and listening texts. The coursebook contains dynamic and interesting material and there are plenty of inventive ideas on the page itself, so - hopefully - the class will find the texts and activities engaging and stimulating.

However, some students do not always relate enthusiastically to things they have to do in school, and of course there are days when they seem to have no energy at all.
seminarium angielski .
On days like these, it’s useful to have one or two tricks up your sleeve to help them rediscover their enjoyment of the learning process.

In this talk, we will consider how to enhance the book’s great ideas with techniques that engage your students’ curiosity, exploit what they already know and generally help them look at or listen to the texts - in other words connect - in a fresh and inquisitive way.


Na uczestników sesji czeka bardzo atrakcyjny pakiet materiałów konferencyjnych:
 bezpłatne egzemplarze nowości wydawniczych
 unikalne przewodniki poświęcone założeniom Nowej Podstawy Programowej
 przykładowy kompletny test egzaminacyjny dla nauczycieli gimnazjum
 materiały informacyjne uzupełniające sesje trenerów
 certyfikat potwierdzający uczestnictwo w konferencji.



Więcej informacji na stronie:

http://www.macmillan.pl
szkolenie angielski warsztaty angielski .
2009-01-28
Data: 2009-03-09
Organizator: Macmillan
Miejsce: LUBLIN
Rodzaj: teachFRESH●2009