korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?


Wydarzenie (konferencja, szkolenie, seminarium, warsztaty) językowe już się odbyło.



szkolenie angielski warsztaty angielski .
szkolenie niemiecki warsztaty niemiecki .
szkolenie francuski warsztaty francuski .



Szanowni Państwo,

Nauczyciele języka angielskiego, niemieckiego, francuskiego;
studenci filologii angielskiej i germańskiej

Zapraszamy na warsztaty metodyczne organizowane przez IATEFL Polska i DODN

„W TROSCE O SIEBIE, W TROSCE O UCZNIÓW“

I blok: Emisja głosu
II blok: Uczniowie z dysleksją

Warsztaty odbędą się 7 marca 2009 (sobota) w godz. 09.00 – 15.00
w budynku DODN w Jeleniej Górze, ul. 1Maja 43,

Koszt: 10 zł – wpłata na konto IATEFL – prosimy przynieść dowód wpłaty

Bank Zachodni WBK o/Warszawa
 16 1090 1883 0000 0001 0194 5244

Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Angielskiego w Polsce - IATEFL Poland
ul. Michałowskiego 4,
 31-126 Kraków
koniecznie z dopiskiem: „warsztaty metodyczne Region JG“
albo na miejscu u reprezentanta IATEFL przed warsztatami 08.30-09.00

Członkowie IATEFL – za darmo (po okazaniu ważnej legitymacji na rok 2009)
Studenci: 5zł, po okazaniu legitymacji studenckiej.

Zapisy na adres:
Agnieszka.Krajewska@kk.jgora.pl; prosimy o podanie nazwy szkoły i nauczanego języka.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY
Agnieszka Krajewska - Reprezentant IATEFL Polska Region Jelenia Góra
Renata Sigrist – Doradca metodyczny
Program warsztatów


09.00-09.45 My się śpiewać nie boimy - porady praktyczne i ćwiczenia - Mgr Jacek Szreniawa

10.00-10.45 Emisja i higiena głosu - Mgr Wioletta Gardecka

11.00-12.00 Dysleksja i ADHD w kontekście nauczania języków obcych, w szczególności jęz ang.
seminarium angielski .
seminarium niemiecki .
seminarium francuski .
- Mgr Barbara Muszyńska

12.00-13.00 Przerwa kawowa
Spotkanie z „native speakers - Simon Over – j. angielski
Thomas Guenther – j. niem.

12.45-13.00 Ogłoszenia IATEFL/DODN

13.00-14.00 Dyslektyczne zaburzenia językowe - elementy diagnostyczne i terapeutyczne. - Mgr Maria Leszczawska

14.00-15.00 Nursery Rhymes - Mgr Renata Sigrist

17.00 Kawiarnia - spotkanie przy kawie, wymiana doświadczeń - mgr Ida Baj – Multicultural stories for teachers of English


Mgr Jacek Szreniawa, nauczyciel muzyki, muzyk-multiinstrumentalista, kompozytor, aranżer, stale współpracuje z Teatrem Naszym z Michałowic.

Mgr Wioletta Gardecka logopeda, prowadzi zajęcia z emisji głosu w Zakładzie Medycyny Pracy. Na spotkaniu omówione zostaną sposoby higieny oraz właściwej emisji głosu. Wszyscy nauczyciele pracują głosem, należy więc dbać o swoje najwartościowsze narzędzie pracy. Zapraszamy!

Mgr Barbara Muszyńska, współzałożycielka Centrum Edukacji i Twórczego Rozwoju, dyrektor metodyczny, nauczycielka języka angielskiego, pedagogo-terapeuta. Obszarem jej szczególnego zainteresowania jest nauczanie wielozmysłowe, kinezjologia edukacyjna oraz motywacja uczniów.
Dysleksja i ADHD w kontekście nauczania języków obcych, w szczególności j. ang.
Jeśli posiadłeś już całą wiedzę teoretyczną na temat powyższych zagadnień pedagogicznych i pragniesz zdobyć więcej umiejętności praktycznych, te warsztaty są dla Ciebie!
Prześledzimy, z jakimi problemami borykają się dzieci z trudnościami w nauce podczas przyswajania języka obcego.
szkolenie angielski warsztaty angielski .
szkolenie niemiecki warsztaty niemiecki .
szkolenie francuski warsztaty francuski .
Każdy problem zilustrujemy przykładem i ćwiczeniem.
Zachęcam Państwa do aktywnego udziału w warsztatach, postaram się również odpowiedzieć na wszystkie pytania, wątpliwości, jakie się Państwu nasuwają podczas codziennej pracy z uczniami.

Mgr Maria Leszczawska, pedagog z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Szklarskiej Porębie
Dyslektyczne zaburzenia jezykowe. Ogólny wynik zaburzenia językowego czyli deficyt w zakresie płynności mowy, sprawności nazywania (szybkości), rozumienia pojęć, świadczy o dysfunkcji mózgowych obszarów odpowiedzialnych za przetwarzanie językowe i automatyczne procesy lingwistyczne. Badania prowadzone w ostatnich kilkunastu latach wśród osób dyslektycznych, dzięki wprowadzonym technikom obrazowania mózgu, wykazały zmiany w aktywnosci róźnych obszarów mózgu, między innymi móżdżku. Zaburzenia te wpływają na wolniejsze procesy automatyzacji czynności, między innymi poprzez obniżenie sprawności pętli fonologicznej, przetwarzania fonologicznego i świadomości fonologicznej. Z dysfunkcją specyficznie łączą się zaburzenia oszacowywania czasu, zaburzenie orientacji czasowej i określenie dlugości trwania wydarzeń.
seminarium angielski .
seminarium niemiecki .
seminarium francuski .
Dzięki tym badaniom można inaczej spojrzeć na sposoby wspierania osób dyslektycznych i skuteczne sposoby terapii wspomagającej przyswajanie przez nich języka.

Mgr Renata Sigrist, doradaca metodyczny przy DODN Jelenia Góra, nauczyciel dyplomowany, coach (doradca psychologiczny) i tłumacz literatury psychologicznej;
Krótkie utwory poetyckie, nursery rhymes i tongue twisters czyli „łamańce językowe” (angielskie, niemieckie, francuskie i rosyjskie) w nauczaniu płynności językowej oraz wzbogacaniu wiedzy kulturowej uczniów na wszystkich poziomach kształcenia.Wykorzystanie poezji i łatwych rymowanek - np. krótkich wierszy S. Milligana czy Nursery Rhymes(wierszyków dla najmłodszych) oraz popularnych „łamańców językowych” jako ćwiczeń płynnej wymowy oraz umiejętności literackich na lekcji j. angielskiego. Wierszyki, rymowanki, łamańce językowe, pozornie nonsensowne składanki literackie, w rzeczywistości stanowią skarbnicę wiedzy kulturowej, bez której uczący się języka obcego napotykają na trudności w rozumieniu humoru, niektórych filmów czy miewają problemy w uczestniczeniu w żywej, naturalnej rozmowie w j. obcym. Wykorzystanie tradycyjnych piosenek i rymowanek na lekcji j. obcego daje uczniom niezwykłą okazją kontaktu z żywym językiem, stanowi doskonałą rozgrzewkę językową oraz element humorystyczny ożywiający każdą lekcję. Na warsztatach omówione zostaną następujące zagadnienia:
- Wartość rymowanek i dziecięcych piosenek w nauczaniu j. obcego
- Czynniki kulturowe a płynne posługiwanie się j. obcym
- Rymowanki i popularne piosenki dziecięce a bogacenie zaplecza leksykalnego
- Muzyka na lekcji j. obcego
- Tworzenie lekcji z wykorzystaniem muzyki i poezji
- Łamańce językowe jao ćwiczenia wymowy
- Budowanie umiejętności literackich
- Wykorzystanie popularnych rymowanek na lekcji z uczniami szkół podstawowych, gimnazjów i szkół średnich.



All teachers wishing to join IATEFL Poland are required to pay the annual membership fee, which is 75,00 PLN for the year 2009, membership of one of the SIGs included. The membership fee can be paid at the meeting .

szkolenie angielski warsztaty angielski .
szkolenie niemiecki warsztaty niemiecki .
szkolenie francuski warsztaty francuski .
2009-02-02
Data: 2009-03-07
Organizator: IATEFL Polska i DODN
Miejsce: JELENIA GÓRA
Rodzaj: warsztaty metodyczne: W TROSCE O SIEBIE, W TROSCE O UCZNIÓW“