szkolenie Array warsztaty Array .
Efektywna komunikacja ze słuchaczami
Warsztat dla lektorów języków obcych,
Warszawa, 18 kwietnia 2009
Chcesz być super lektorem? Aby osiągnąć ten cel potrzebna ci jest nie tylko bardzo dobra znajomość języka obcego i metod nauczania.
Ponadprzeciętny nauczyciel to ktoś, kto potrafi m.in. stworzyć odpowiednią atmosferę na zajęciach i wspierać słuchaczy w nauce poprzez umiejętne określanie oczekiwań, przekazywanie informacji na temat postępów słuchacza oraz motywowanie.
seminarium Array .
szkolenie Array warsztaty Array .
seminarium Array .
To również osoba, która widzi i słyszy to, co nie zostało powiedziane, potrafi budować dobre relacje ze słuchaczami i radzić sobie w trudnych sytuacjach.
Zapraszamy na całodniowe szkolenie otwarte w języku polskim, skierowane do lektorów uczących dorosłych i młodzież licealną, dzięki któremu wzmocnisz swoje umiejętności budowania kontaktu i skutecznej komunikacji ze słuchaczami.
Szkolenie ma formę warsztatu, uczestnicy będą mieli okazję do ćwiczenia poszczególnych umiejętności poprzez odgrywanie scenek i wypracowywania rozwiązań wspólnie z trenerem i pozostałymi uczestnikami.
Szkolenie poprowadzi doświadczony trener z przygotowaniem metodycznym i psychologicznym, 15-letnim doświadczeniem w pracy lektora i 7-letnim doświadczeniem w pracy na stanowisku metodyka.
Program szkolenia
Rola komunikacji niewerbalnej w budowaniu kontaktu ze słuchaczami
Co mówi słuchacz gdy nie mówi, czyli o odczytywaniu sygnałów niewerbalnych
Komunikaty niewerbalne lektora – postawa, mimika, kontakt wzrokowy, odległość od słuchacza
Organizacja przestrzeni w sali lekcyjnej
Spójność komunikacji werbalnej i niewerbalnej
Style komunikacji
Rozpoznawanie stylów komunikacji
Dopasowywanie stylu komunikacji lektora do słuchacza
Prowadzenie rozmów ze słuchaczami
Przeszkody w dobrej komunikacji i radzenie sobie z nimi
Sztuka odzwierciedlania w budowaniu kontaktu z rozmówcą
Rola aktywnego słuchania w kontakcie ze słuchaczem
Stosowanie narzędzi aktywnego słuchania - parafrazy, klaryfikacji, odzwierciedlania emocji
Umiejętne zadawanie pytań
Przekazywanie słuchaczowi informacji zwrotnych na temat postępów w nauce
Cechy i struktura dobrej informacji zwrotnej
Konstruktywne chwalenie i krytykowanie słuchaczy
Wzmacnianie motywacji słuchacza
Radzenie sobie w trudnych sytuacjach związanych z rozmowami ze słuchaczami
Egzekwowanie ustaleń, rozmowy dyscyplinujące
Radzenie sobie z emocjami własnymi i słuchacza
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu
Wzmocnienie umiejętności komunikacyjnych i swobody w kontakcie ze słuchaczem
Zwiększenie swobody w prowadzeniu rozmów ze słuchaczami na temat ich postępów w nauce
Wzmocnienie umiejętności prowadzenia trudnych rozmów ze słuchaczami
Możliwość wymiany doświadczeń z uczestnikami szkolenia
Możliwość otrzymania informacji zwrotnych od trenera i uczestników szkolenia
Metody pracy i stosowane techniki
▪ Prezentacja trenera
▪ Ćwiczenia indywidualne
▪ Praca w podgrupach
▪ Studia przypadków
▪ Dyskusja moderowana
▪ Odgrywanie scenek
▪ Burza mózgów
▪ Sesje informacji zwrotnych
Organizacja szkolenia:
Liczebność grupy 8-15 osób
Długość szkolenia 9.30 - 16.45 (8 godzin dydaktycznych + 2 przerwy po 15 minut + przerwa obiadowa – 45 minut)
Miejsce szkolenia Centrum Konferencyjne „Europrofes”, Warszawa, ul. Sielecka 22 (dzielnica Mokotów)
Wartość 1 dnia szkolenia
295 zł brutto (wczesna rejestracja do 30 marca 2009 r.)
370 zł brutto (rejestracja do 10 kwietnia 2009 r.)
Wartość inwestycji
Cena obejmuje przygotowanie i przeprowadzenie autorskiego programu szkolenia, przygotowanie materiałów dla uczestników, certyfikaty dla uczestników
Zapewniamy możliwość zorganizowania lunchu w trakcie szkolenia. Koszt lunchu to 40zł (płatne dodatkowo).
Termin szkolenia 18 kwietnia 2009 r.
Formularz zgłoszeniowy oraz Ogólne warunki uczestnictwa w szkoleniach na naszej stronie internetowej www.constellation.pl , w zakładce ‘Aktualności’.
Kontakt z nami
biuro@constellation.pl
508 343 340
503 109 801
http://www.constellation.pl/aktualnosci.php szkolenie Array warsztaty Array .
2009-02-28