PTI: Asertywność dla właścicielki i właściciela szkoły – lepiej późno niż wcale, 21-22.02.14, W-wa.
PTI – Personnel Training Institute - zaprasza
II Stopień Akademii Zarządzania dla Metodyków i Właścicieli Szkół Językowych.
II Stopień Akademii dedykowany jest osobom, które przeszły I Stopień.
Wyjątkiem jest szkolenie z metod aktywnych nauczania, na które zapraszamy także metodyków i nauczycieli, chcących głębiej popatrzeć na swój warsztat i go doskonalić.
21- 22 Lutego 2014
Temat szkolenia:
Asertywność dla właścicielki i właściciela szkoły – lepiej późno niż wcale
Zapisy wstępne trwają!
Grupy do 16 osób
Korzyści dla klienta :
· Rozpoznanie organizacyjnych ograniczeń dla asertywności w swojej Firmie i istniejących mocnych stron
· Określenie sposobów kształtowania postaw asertywnych i stosowania asertywnych zachowań wśród pracowników szkoły Językowej
· Poznanie korzyści postawy asertywnej w zarządzaniu personelem
· Rozpoznawanie i obrona przed naciskiem, manipulacją i uległością w środowisku pracy
Cel główny szkolenia :
Rozwijanie postawy asertywnej i umiejętności komunikowania się w sposób asertywny
w relacjach zawodowych – będąc w roli właściciela, właścicielki szkoły językowej.
Przykładowe poruszane zagadnienia podczas szkolenia:
Moduł I - Diagnozowanie asertywności i rozwijanie asertywnej postawy
1. Doprecyzowanie pojęcia „asertywności”
2. Wykonanie testu – obszary asertywności
3. Rozpoznawanie asertywnej postawy – (cztery rodzaje postaw wg.Baerna)
4. Określenie swojej mapy asertywności :
· swoich zachowań asertywnych
· czynników utrudniających mi bycie osobą asertywną
5.Zapoznanie się i określenie praw asertywności
Moduł II – Rozwijanie zachowań asertywnych i asertywnej komunikacji
1.Określenie różnic w zachowaniach asertywnych i nieasertywnych oraz cech charakterystycznych różnego typu zachowań
2.Określenie korzyści i zagrożeń wynikających z różnego typu zachowań i różnego stylu komunikowania się
3.Poznanie asertywnego języka -zasady asertywnego porozumiewania się
4.Zdiagnozowanie osobistego stylu komunikowania się – zwiększenie samoświadomości swoich mocnych stron w komunikowaniu się z ludźmi i obszarów trudności w obszarze asertywnego stylu.
Moduł III - Asertywność w organizacji /asertywność w zarządzaniu
1.Odpowiedzenie na pytanie :dlaczego i po co asertywność jest potrzebna w zarządzaniu
2.Określenie przywilejów korzystania z zachowań i postawy asertywnej w roli menedżera/menedżerki
3.Rozwijanie umiejętności :
· asertywnego wyrażanie swojego zdania , potrzeb i oczekiwań w sposób stanowczy - bez lęku i poczucia winy, ale również bez urażania innych
· asertywnej konfrontacji przekonań
· asertywnego postępowania z osobami zachowującymi się w sposób agresywny , manipulujący, uległy.
4. Poszerzenie wiedzy o sposobach radzenia sobie z obiekcjami pracowników Szkoły Językowej czy klientami w perspektywie współpracy
5. Rozpoznanie organizacyjnych ograniczeń dla asertywności w swojej Firmie i istniejących mocnych stron
6.Określenie ograniczeń stosowania asertywności w roli właściciela szkoły Językowej
i w zarządzaniu.
Moduł IV – Autoprezentacja i wywieranie wpływu społecznego w roli menedżera – właściciela Szkoły Językowej oraz kształtowanie postaw asertywnych wśród pracowników
w swojej Firmie.
1.Poszerzenie wiedzy na temat asertywnych technik wpływu społecznego
2.Zwiększenie umiejętności asertywnej autoprezentacji
3.Określenie sposobów kształtowania postaw asertywnych i stosowania asertywnych zachowań wśród pracowników szkoły Językowej
4. Określenie zasobów i problemów z w obszarze uczenia i wzmacniania asertywnych zachowań przez właściciela Szkoły Językowej
5.Zaplanowanie dalszego rozwoju w zakresie asertywności
METODY PRACY: scenki, gry, ćwiczenia, mini wykłady;
TRENER: rekomendowany trener warsztatu umiejętności psychospołecznych (I stopień) oraz treningu interpersonalnego (II stopień) Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Posiada dziesięcioletnie doświadczenie w pracy trenerskiej z różnymi środowiskami: biznesowymi, oświatowymi, akademickimi, pozarządowymi, samorządowymi oraz wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami.
cena 550 zł (z Vatem)
zadzwoń dowiedz się więcej!
Aneta Wachowska: 664 431 660; aneta.wachowska@pti.edu.pl
Joanna Femiak: 664 129 586; jfemiak@pti.edu.pl
zgłoś się: http://www.pti.edu.pl/?q=node/43
Kolejne szkolenia:
29 Marca 2014
Rola informatycznych rozwiązań w szkole językowej (od sekretariatu do e-learningu) – trendy na rynku, propozycje, innowacje
26 kwietnia 2014
Źródła i cele metod aktywnych w nauczaniu – od umysłu do ciała, czyli o tym jak rodzi się świadomość
(zapraszamy także nauczycieli)
17 maja 2014
Marketing wewnętrzny szkoły językowej – korzystaj ze swojego potencjału!
7 Czerwca 2014 Coaching w zarządzaniu talentami środowiska szkół językowych
http://www.pti.edu.pl/?q=node/118