Lp |
Login
|
Język
|
O sobie
|
Link do CV |
41 |
Gustave12751 |
francuski |
A propos de la langue française, je cite:
[...] Elle (la langue française) peut oser, hasarder, créer, inventer son style; elle en a le droit. Car, bien qu’en aient dit certains hommes qui n’avaient pas songé à ce qu’ils disaient, la langue française n’est point fixée et ne se fixera point. Une langue ne se fixe pas.
L’esprit humain est toujours en marche, ou, si l’on veut, en mouvement, et les langues avec lui. Les choses sont ainsi. Quand le corps change, comment l’habit ne changerait-il pas? Le français du dix-neuvième siècle ne peut pas plus être le français du dix-huitième, que celui-ci n’est le français du dix-septième, que le français du dix-septième n’est celui du seizième.
La langue de Montaigne n’est plus celle de Rabelais, la langue de Pascal n’est plus celle de Montaigne, la langue de Montesquieu n’est plus celle de Pascal. Chacune de ces quatre langues, prise en soi, est admirable, parce qu’elle est originale. Toute époque a ses idées propres, il faut qu’elle ait aussi les mots propres à ses idées.
Les langues sont comme la mer, elles oscillent sans cesse. À certains temps, elles quittent un rivage du monde de la pensée et envahissent un autre. Tout ce que leur flot déserte ainsi sèche et s’efface du sol. C’est de cette même façon que des idées s’éteignent, que des mots s’en vont.
Il en est des idiomes humains comme de tout. Chaque siècle y apporte et en emporte quelque chose. Qu’y faire? Cela est fatal. C’est donc en vain que l’on voudrait pétrifier la mobile physionomie de notre idiome sous une forme donnée.
C’est en vain que nos Josué littéraires crient à la langue de s’arrêter; les langues ni le soleil ne s’arrêtent plus. Le jour où elles se fixent, c’est qu’elles meurent. — Voilà pourquoi le français de certaine école contemporaine est une langue morte. [...]
Victor HUGO, préface de Cromwell
|
|
42 |
Hassene |
francuski |
Brak informacji |
|
43 |
izawoz |
francuski |
Brak informacji |
|
44 |
J.Piasecka |
francuski |
Brak informacji |
|
45 |
jeschkeola |
francuski |
Spędziłam 5 lat w Paryżu mowarzystwieając okazje mieszkania z francuzami,oraz przebywania wyłącznie w towarzystwie francuskojęzycznym. Obecnie pracuję dla amerykańskiego koncernu na konto klienta francuskiego z którym jestem w codziennym kontakcie mailowym oraz telefonicznym. |
|
46 |
Julianna2017 |
francuski |
Znakomite przygotowanie metodyczne, bardzo duże doświadczenie, planuję urozmaicone zajęcia i dopasowuję je do szeroko rozumianych potrzeb grupy lub osoby indywidualnej. Jestem bardzo dobrze zorganizowana. Moi uczniowie osiągają zamierzone prze siebie cele, jeżeli, oczywiście, współpracują. Nauka języka obcego to ciężka praca. |
|
47 |
kainsia |
francuski |
Jestem absolwentka filologii romanskiej, po wielu pobytach we Francji (au pair z dziecmi, studia, staz w prefekturze, 3-miesieczne szkolenie biznesowe) i biegle wladajaca jezykiem francuskim. Jestem dyspozycyjna i zmotywowania do podjecia pracy, dlatego tez cala swoja uwage chcialabym poswiecic nauczaniu języka francuskiego.Udzielam lekcji jezyka francuskiego w Klubie Malucha we Wroclawiu, jak równiez społecznie prowadziłam zajęcia z języka francuskiego dla dzieci ze Szkoły Podstawowej i dzięki temu zrozumiałam, że moją dalszą drogę zawodową chciałabym rozwijać w nauczaniu języka i kultury francuskiej. |
|
48 |
Karola13 |
francuski |
Brak informacji |
|
49 |
karolinait |
francuski, włoski |
Ukończyłam studia na Uniwersytecie A. Mickiewicza w Poznaniu. Z łatwością posługuję się kilkoma językami na raz. Od ponad 15 lat pracuję jako lektor i tłumacz freelancer języka francuskiego i włoskiego. |
|
50 |
karolinakan |
francuski |
Jestem osobą ambitną i lubię nowe wyzwania. Uważam , że posiadam predyspozycje i zdolności komunikacyjne pozwalające na pracę u Państwa.
Całe moje studia związane są z nauczaniem języka francuskiego, odkrywaniem nowych metod nauczania, rozwijania się w tym właśnie kierunku. Liczne staże, które odbywałam w szkołach nie stanowiły dla mnie problemu. Odnalazłam się w roli nauczyciela, w różnych poziomach nauczania.
W pracy najbardziej motywuje mnie satysfakcja z pracy uczniów , możliwość poznawania nowych ludzi i podejmowania wyzwań.
|
|
|